Kodėl „Boeing“ lėktuvų pavadinimai prasideda skaičiumi 7? Istorija, kurią žino vienetai  ()

Kai kurie gali manyti, kad už to slypi sudėtinga priežastis, bet iš tikrųjų viskas yra daug paprasčiau.


Boeing 747
Boeing 747
© Mike P, CC BY-SA 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Iran_Air_747-100B_EP-IAM.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo 707 iki 787 „Dreamliner“ – visi „Boeing“ keleiviniai lėktuvai turi vieną bendrą bruožą: jų numeris prasideda (ir baigiasi) skaičiumi 7.

Ši tradicija yra bendrovės istorijos dalis nuo šeštojo dešimtmečio. Ir nors kai kurie gali teigti, kad tai keleivių skaičiaus, kurį galima sutalpinti lėktuve, tikroji priežastis yra daug paprastesnė.

Taip po Antrojo pasaulinio karo pradėti numeruoti „Boeing“ keleiviniai lėktuvai.

Nuo pokario laikų propeleriniams orlaiviams buvo suteikti 300–400 numeriai, turbopropeleriniams – 500, raketoms – 600, o reaktyviniams lėktuvams – 700. Kai pirmiesiems skrydžiams buvo ruošiamas pirmasis bendrovės reaktyvinis lėktuvas – prototipas „Boeing 367-80“, pirmasis 700 serijos narys, bendrovės rinkodaros specialistai nusprendė, kad 707 skamba geriau (smoother) ir yra labiau įsimenamas nei paprastas 700.

[EU+Kuponai] Būtinas kiekvienam vairuotojui! Beprotiškos kainos ir fantastiškų galimybių rinkiniai. El. automobilinis kėliklis, smūginis veržliasūkis, pompa ir kt.
1173 3

Labai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

30 d. pinigų grąžinimo garantija

Išsamiau

Po šio nedidelio pakeitimo 707 ne tik tapo pirmuoju sėkmingu „Boeing“ keleiviniu lėktuvu, bet ir nustatė visų būsimų 7 serijos lėktuvų pavadinimų šabloną.

Po 707 modelio įsigalėjo formulė: atsirado 727, 737 ir 747. Tačiau be numerių pavadinimų sistemoje buvo ir papildomų kodų. Nuo 1956 iki 2016 metų „Boeing“ prie bazinio numerio pridėdavo unikalius klientų kodus, nurodančius, kuri oro linijų bendrovė įsigijo orlaivį. Pavyzdžiui, „Qantas“ „Boeing 747-438“ turi kodą 38, kuris yra unikalus šiam Australijos vežėjui. „Southwest Airlines“ „Boeing 737 MAX“ turi kodą H4, rodantį jo ryšį su šia bendrove.

 

Taip pat buvo ir submodelių pavadinimai. ER reiškė išplėstinį atstumą (Extended Range), LR – ilgą atstumą (Long Range), o F – krovininį lėktuvą (Fractor). Pavyzdžiui, 747-400M reiškė kombinuotą keleivinį ir krovininį lėktuvą, o 737-800BCF – „Boeing Converted Freighter“. Kiekvienas papildymas suteikė daugiau informacijos apie orlaivio paskirtį, net jei pagrindinė 7X7 seka išliko ta pati.

Daugelis klientų kodų buvo panaikinti 2016 m., pradedant nuo „787 Dreamliner“. Užuot susiejusi variantus su oro linijomis, „Boeing“ perėjo prie paprastesnių pavadinimų: -8, -9, -10.

Nesunku pastebėti akivaizdų dalyką: seka 7X7 artėja prie pabaigos. „Boeing“ jau išnaudojo visus skaičius nuo 707 iki 787, laisvas liko tik 797. Po to bendrovė turės nuspręsti: pradėti iš naujo su kitu numeriu arba kurti įprastą schemą. Istorijoje jau buvo pavyzdys su viršgarsinio „Boeing 2707“ projektu, tad ir ši galimybė įmanoma.

 

Kad ir kaip būtų, skaičius 7 yra neatsiejama „Boeing“ tapatybės dalis nuo šeštojo dešimtmečio. Nesvarbu, ar tai 737, 787, ar bet kuris kitas orlaivis, keleiviai žino, kad skraido „Boeing“. Atsižvelgiant į skaičiaus reikšmę ir istoriją, sunku įsivaizduoti, kad bendrovė atsisakytų tokios tradicijos. Vienas dalykas aiškus: „Boeing“ rinkodaros specialistai jau galvoja, kaip subtiliai tęsti šią „septynetukų“ liniją.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(0)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()