Greitkeliuose – tik iki 100 km/val. Ir tai tik pradžia  ()

Greičio apribojimų keitimo tema jau kurį laiką diskutuojama Europos transporto saugumo taryboje.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Simon Yeo, CC BY 2.0 | https://www.flickr.com/photos/smjb/7379076530

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vis daugiau šalių renkasi 30 km/val. greičio apribojimus miestuose. Savo rekomendacijas pateikė ir Pasaulio bankas – anot šio banko analitikų, naujų greičio apribojimų nustatymas galėtų pagerinti saugumą ne tik miestuose, bet ir greitkeliuose bei automagistralėse.

Kelių eismo saugumo gerinimas yra viena iš Pasaulio banko prioritetinių veiklų. Institucija reguliariai skelbia ataskaitas, kuriose rekomenduojama įvesti mažesnius greičio apribojimus Europos keliuose. Pasak ekspertų, per didelis greitis ir pernelyg liberalūs reglamentai yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys daugumą avarijų ir pėsčiųjų sužalojimus.

Europos transporto saugumo taryboje jau kurį laiką vyksta diskusijos dėl naujų greičio apribojimų. Daugelyje šalių, įskaitant Velsą (JK), Nyderlandus ir Italiją, jau galioja 30 km/val. greičio apribojimai miestuose. Tačiau Pasaulio banko ekspertai teigia, kad tikrasis poveikis būtų pasiektas tik išplėtus panašius reglamentus greitkeliuose ir automagistralėse.

5 paslaptys kaip gauti geriausią variantą už mažesnę kainą
3513

Kas nenorėtų atrodyti puikiai, namuose turėti kokybiškų, patvarių daiktų ir neprisidaryti skolų? Šiais laikais negalioja pasakymas, kad už kokybę reikia mokėti daug pinigų. Šiame straipsnyje atskleisime patikrintus patarimus ir gudrybes, kurie padės jums tapti protingo apsipirkimo meistrais. Patarsime, kaip rasti nuolaidas, atskleisime, kada geriausia apsipirkti sezoninių išpardavimų metu ir kaip investuoti į ilgaamžius daiktus, kurie pakels jūsų garderobą ar namus į naują aukštesnį lygį.

Išsamiau

Kaip nurodyta praėjusių metų Pasaulio banko ataskaitoje, greitis greitkeliuose ir automagistralėse yra pagrindinis veiksnys, turintis įtakos mirčių skaičiui. Reaguodami į tai, institucijos analitikai pasiūlė imties apribojimų rinkinį, kuris galėtų gerokai pagerinti saugumą.

Šie apribojimai taikomi visų tipų keliams:

  • 30 km/val. – keliai, kuriuose gali įvykti susidūrimai su kitais automobiliais, pėsčiaisiais ir dviratininkais;
  • 50 km/val. – keliai su sankryžomis, kuriose gali įvykti šoniniai susidūrimai su kitais automobiliais;
  • 70 km/val. – nacionaliniai arba priemiestiniai keliai, kuriuose gali įvykti susidūrimai kaktomuša;
  • 100 km/val. – greitkeliai ir automagistralės (ribotas privažiavimas).

 

Nors Pasaulio banko ekspertų rekomendacijos yra preliminarios, tai neužkerta kelio jų galimam įgyvendinimui. Jau daugelį metų ši institucija finansuoja iniciatyvas, skirtas kelių eismo saugumui gerinti ir padeda vietos transporto institucijoms priimti sprendimus. Į jos nuomones jau atsižvelgė daugelis Europos šalių.

Tuo tarpu daugelis šalių nusprendė eiti kiek priešinga kryptimi. Vienas pavyzdys – Čekija, kuri padidino greičio apribojimą iki 150 km/val. naujai nutiestoje greitkelio atkarpoje netoli České Budějovice. Pasak vietos valdžios institucijų, modernūs keliai, kuriuose įrengtos pažangios stebėjimo ir eismo valdymo sistemos, gali saugiai valdyti didesniu greičiu važiuojančias transporto priemones.

 

Austrija taip pat pamažu ruošiasi panašiam žingsniui. Laisvės partija (FPÖ), kuri jau daugelį metų agituoja už greičio apribojimų sušvelninimą, vadovauja šiems pokyčiams. Jos atstovai pabrėžia, kad šiuolaikiniai automobiliai, aprūpinti pažangiomis saugos sistemomis, yra saugesni nei transporto priemonės prieš dešimtmetį, kai buvo nustatyti dabartiniai apribojimai.

Pirmasis liberalizacijos etapas jau įgyvendintas Zalcburgo žemėje, kur Tauernautobahno greitkelyje buvo panaikintas „Luft-100“ greičio apribojimas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(8)
(-4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()