„Dingsta iš Europos.“ Populiariausio markės modelio pabaiga? ()
„Mitsubishi Europe“ prezidentas Frankas Krolis skelbia naujas plėtros kryptis. „Colt“ ateitis neaiški. Kas toliau laukia Europai skirto „Mitsubishi“ modelio?

© Alexander-93, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mitsubishi_Colt_(2023)_1X7A1809.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ar „Mitsubishi Colt“ dings iš Europos?
„Mitsubishi“ neplanuoja pristatyti naujos kartos „Colt“, paremto naujuoju „Renault Clio“. Prekės ženklo Europos prezidentas Frankas Krolis interviu „Automotive News“ pabrėžė, kad gamintojas ketina sutelkti dėmesį į „kėbulų tipus, kurie atitinka prekės ženklo įvaizdį ir paveldą“. Tai reiškia, kad „Colt“ – vienas atpažįstamiausių B segmento modelių – neturi planuojamo įpėdinio Europoje.
Šiuo metu neaišku, kiek laiko dabartinė karta bus parduodama. „Mitsubishi“ nepaskelbė jokios automobilio gamybos pabaigos ar gamybos nutraukimo datos, todėl klientai vis dar gali rasti „Colt“ salonuose.
Dabartinis „Colt“ sukurtas „Renault Clio“ pagrindu – automobiliu, kuris nuolat pirmauja Europos pardavimų topuose. Vien 2025 m. gegužę „Clio“ pardavimai pasiekė 21 426 vienetus – 12,8 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Ankstesnis lyderis „Dacia Sandero“ pasiekė 20 956 vienetų pardavimus. Rinkos požiūriu, dar labiau stebina tai, kad „Mitsubishi“ atsisako modelio, kuris pasinaudojo tokiu sėkmingu techniniu pagrindu.
Kodėl „Mitsubishi“ atsisako „Colt“?
|
Priežastis slypi ne hečbekų populiarume, o gamintojo strategijos pokytyje. „Mitsubishi“ dabar daugiausia dėmesio skiria visureigiams ir elektromobiliams. Miesto automobilių segmentas praranda svarbą, o pelno marža šioje klasėje yra mažesnė nei didesnių modelių.
„Mitsubishi Europe“ vadovas Frankas Krolas paskelbė, kad asortimente ir toliau bus rinkos lūkesčius geriau atitinkančių transporto priemonių, tokių kaip „Eclipse Cross“. Planuojama ir daugiau modelių, kuriuose bus naudojamos bendradarbiaujant su „Renault“ sukurtos elektrinės technologijos.
Šis sprendimas yra platesnės tendencijos dalis – pastaraisiais metais klasikinių hečbekų pardavimai Europoje mažėja, o visureigiai sistemingai įgauna vis didesnę reikšmę.
Pasekmės rinkai ir klientams
„Colt“ įpėdinio nebuvimas yra ne tik „Mitsubishi“ modelių asortimento pokytis. Tai taip pat ženklas, kad mažų miesto automobilių segmentas patiria spaudimą. Per pirmuosius penkis 2025 m. mėnesius Europoje buvo parduoti 96 068 „Renault Clio“ ir 108 510 „Dacia Sandero“. Abu modeliai rodo, kad mažų automobilių paklausa išlieka, nors jų kūrimas gamintojams tampa vis nuostolingesnis.
Tačiau gamintojai vis dažniau skaičiuoja pelningumą. Naujų technologijų, ypač elektrifikacijos, kūrimas reikalauja didžiulių investicijų. Todėl prekių ženklai daugiausia dėmesio skiria segmentams, kurie generuoja didesnes pajamas.
Klientams tai reiškia pasirinkimo susiaurėjimą. Metų metus „Colt“ konkuravo su tokiais populiariais modeliais kaip „Peugeot 208“, „Volkswagen Polo“ ir „Toyota Yaris“. Dabar hečbekų rinka bus siauresnė, o „Mitsubishi“ salonuose dominuos visureigiai.