Paklausiau apie hibridus. Patyrusio mechaniko atsakymai išvertė iš klumpių  ()

Automobilių parkas šalyje keičiasi nepriklausomai nuo mūsų pageidavimų. Elektriniai automobiliai vis dar išlieka nišiniai, tačiau hibridiniai – nuo lengvųjų iki įkraunamų („plug-in“) – jau tapo kasdienybe.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Kindel Media (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/a-ford-fusion-energi-charging-9799995/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„ProfiAuto“ tinklo ekspertai aiškina, kuo skiriasi įvairūs šių technologijų sprendimai iš automobilių serviso perspektyvos ir kodėl degalų taupymas ne visada reiškia mažesnes priežiūros išlaidas.

Hibridinė revoliucija

Hibridinių automobilių populiarumas auga, nes ES CO₂ emisijos normos tampa vis griežtesnės. Vidaus degimo ir elektros variklių derinys leidžia sumažinti degalų sąnaudas bei teršalų išmetimą.

„Anksčiau pasirinkimas buvo paprastas. Dyzelinis variklis buvo ekonomiškiausias ilgesnėse kelionėse, benzininis – universalesnis, nors mieste dažnai labiau pasiteisindavo. Ir svarbiausia – bet kurį iš šių variklių buvo galima remontuoti bet kuriame servise. Hibridai keičia šią realybę. Renkantis tokią pavarą, reikia atsižvelgti ne tik į degalų taupymą, bet ir į aptarnavimo ypatumus“, – aiškina „ProfiAuto“ ekspertas Adamas Lehnortas iš įmonei „Moto-Profil“ priklausančio tinklo.

Lengvoji hibridinė sistema – remontuos bet kuris servisas

[EU+Kuponai] Lietuvoje taip pigiai nerasite! Vėjo jėgainių rinkiniai. Energetinė nepriklausomybė kur tik jums reikia
2675 4 2

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

30 dienų pinigų grąžinimo garantija

Išsamiau

Prekybininkai siūlo platų hibridinių sprendimų spektrą, tarp kurių dažnai pristatomos ir vadinamosios lengvosios hibridinės sistemos (MHEV). Tai daugiau rinkodarinis terminas, nes toks automobilis negali važiuoti vien elektra – pagrindinis variklis vis dar yra vidaus degimo. Vis dėlto šis sprendimas turi privalumų.

„Lengvoji hibridinė sistema iš esmės yra patobulinta „Start&Stop“ versija. Tai vis dar klasikinė mechanika, be aukštos įtampos sistemos. Todėl tokio automobilio priežiūra įmanoma beveik bet kuriame servise, o aptarnavimo išlaidos nedaug skiriasi nuo įprastų automobilių“, – pabrėžia ProfiAuto ekspertas.

Elektrifikuoti automobiliai – didesnis iššūkis servisams

Situacija kitokia kalbant apie klasikines (HEV) ar įkraunamas (PHEV) hibridines sistemas. Tokie automobiliai gali važiuoti vien elektros varikliu, todėl jiems reikalinga aukštos įtampos energija iš traukos baterijos. Praktikoje tai reiškia, kad jų remontas dažnai reikalauja elektromechaniko, turinčio specialius įgaliojimus.

 

„Paprastas mechanikas tokiame automobilyje gali pakeisti filtrus, žvakes ar važiuoklės elementus, tačiau daugeliui remonto darbų būtini elektros darbų leidimai (pvz., SEP iki 1 kV) bei specialūs BHP (saugos ir sveikatos) mokymai. Be to, serviso darbo vieta turi būti aiškiai atskirta, pažymėta ir aprūpinta izoliuotais įrankiais“, – aiškina A. Lehnortas.

„Pavyzdžiui, atliekant įprastą oro kondicionavimo sistemos priežiūrą, keičiama šaltnešio medžiaga kartu su alyva. Hibridiniuose automobiliuose negalima naudoti įprastos alyvos – būtina naudoti dielektrinę, nes kondicionieriaus kompresorius maitinamas iš baterijos, o ne iš vidaus degimo variklio. Todėl net tokia, iš pirmo žvilgsnio įprasta paslauga, reikalauja specialių žinių ir gali būti sunku rasti tinkamai pasiruošusį servisą“, – priduria ekspertas.

Mažiau detalių, bet ne visada pigesnė priežiūra

 

Nors hibridiniai automobiliai turi mažiau judančių dalių, galinčių sugesti, tai nereiškia, kad jų eksploatacija bus pigesnė. Elektrifikuotos pavaros sistemos priežiūra reikalauja mokymų, specialių įrankių, techninės informacijos ir atskiros darbo vietos servise.

„Tai investicija, kurios ne kiekvienas servisas gali sau leisti. Specializuotos žinios kainuoja, o tai galiausiai atsispindi kliento sąskaitoje“, – teigia Marekas Ciołka, „ProfiAuto Serwis“ techninių–komercinių konsultantų vadovas.

Renkantis automobilį su hibridine pavara, verta prisiminti, kad degalų taupymas gali būti susijęs su didesnėmis priežiūros išlaidomis. Svarbiausia – pasirinkti servisą, turintį ne tik tinkamą techninę bazę, bet ir apmokytus specialistus. Tik tada automobilio savininkas gali būti tikras, kad jo transporto priemonė bus aptarnaujama saugiai ir pagal gamintojo reikalavimus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(12)
(6)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()