Lietuvoje atgimsta istoriniai geležinkelio tiltai (3)
Panaudojant Europos Sąjungos paramą, Vakarų Lietuvoje atgimsta istoriniai geležinkelio tiltai. Šį mėnesį baigti rekonstruoti du akmeniniai arkiniai tiltai per Smeltalės ir Šyšos upes bei pradedami darbai atnaujinant du metalinius tiltus per Veiviržo ir Perkasos (Piktvardės) upes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Senieji tiltai geležinkelio linijoje Klaipėda–Pagėgiai pastatyti 1865–1875 metais. Jie išsiskiria savo architektūra, panaudotomis statybos medžiagomis ir yra pripažintini nekilnojamomis kultūros vertybėmis. Juos atnaujinant rūpestingai saugoma autentiška architektūra, laikomasi paveldosaugos reikalavimų.
Pusantro šimtmečio stovinčius akmeninius arkinius tiltus buvo stipriai pažeidę šaltis ir vanduo bei padidėjusios geležinkelio apkrovos. Deformavosi tiltų konstrukcijos, jų būklė tapo avarine, ties Smeltalės upe teko riboti traukinių eismą. Statinius reikėjo rekonstruoti, kadangi einamasis remontas neduodavo reikiamo rezultato.
Saugant autentišką akmeninių tiltų išorę, jie rekonstruoti netradiciniu, unikaliu būdu. Sustiprintos tiltų arkos, restauruotas plytų ir akmenų mūras, sutvarkyti prietilčio pylimai. Restauravimo metu ardant seną mūrą buvo sunumeruotas kiekvienas akmuo, jų padėtys pažymėtos brėžinyje ir nuotraukose, kad vėl būtų galima tiksliai atkurti istorinį vaizdą.
Tiltų vidus įrengtas naujai – išardytos senosios konstrukcijos, iškastas buvęs vidinis užpilas, išgręžti pamatiniai poliai ir sumontuotos naujos perdangos, kurių iš išorės neįmanoma pamatyti. Taip pat įrengta nauja vandens surinkimo sistema, tiltų arkos perdengtos šiuolaikinėmis hidroizoliacinėmis medžiagomis. Įgyvendintam techniniam sprendimui prigijo terminas „tiltas tilte“.
Netrukus pradedami rekonstruoti ir du metaliniai istoriniai tiltai. Juos numatoma atnaujinti iki 2012 m. pabaigos.
Atlikus visus rekonstrukcijos darbus, geležinkelio linija Klaipėda–Pagėgiai bus pritaikyta intensyviam traukinių eismui, padidės jos pralaidumas ir galimi maksimalūs greičiai, pagerės susisiekimas, bus taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės triukšmas bei tarša, traukinių eismas taps saugesnis.
Istoriniai geležinkelio tiltai rekonstruojami įgyvendinant projektą „Jungiamosios geležinkelio linijos Klaipėda–Pagėgiai kelio statinių rekonstrukcija“. Bendra atliekamų rangos darbų ir techninės priežiūros vertė – 7,8 mln. Lt, jiems suteikta 6,6 mln. Lt Europos regioninės plėtros fondo parama.
Gerinant geležinkelių infrastruktūros būklę, atnaujinami ir kiti geležinkelio tiltai – šiais metais pasirašytos rangos darbų sutartys dar 5 tiltams rekonstruoti. AB „Lietuvos geležinkeliai“ lėšomis bus tvarkomi trys gelžbetoniniai tiltai geležinkelio linijoje Vilnius–Klaipėda bei po vieną tiltą ruožuose Gaižiūnai–Palemonas ir Radviliškis–Obeliai. Šie darbai taip pat bus atlikti iki 2012 m. pabaigos.