Automobiliai, kurie neištveria 100 000 km. Rezultatai šokiravo. Tarp jų – ir lietuvių numylėtinis ()
Nėra geresnio patikimumo testo nei kasdienis naudojimas šimtus tūkstančių kilometrų.

© Alexander-93, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Volkswagen_Golf_VIII_Facelift_IMG_8947.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šie tolimųjų reisų bandymai leidžia nustatyti, kurie automobiliai yra tikrai patvarūs, o kurie tik apsimeta patikimi. Naujausio vokiečių ekspertų parengto reitingo rezultatai stebina.
Tolimųjų reisų bandymas (vokiečių k. Dauertest) yra vienas iš sudėtingiausių transporto priemonės patvarumo bandymų.
Šio bandymo metu transporto priemonė per metus nuvažiuoja 100 000 kilometrų – tai atstumas, atitinkantis vidutinį 8 metų eksploatavimą. Programa apima važiavimą įvairiomis sąlygomis – nuo miesto kelių ir greitkelių iki kalnų maršrutų – su pilnu kroviniu ir intensyviu naudojimu. Visi gedimai ir techninės priežiūros darbai yra tiksliai dokumentuojami, todėl galima objektyviai įvertinti faktinį transporto priemonės patikimumą.
Vokiečiai atliko bandymus. Rezultatai stebina
Šio tipo testai ypač populiarūs Vokietijoje. Vietiniai automobilių žurnalai, įskaitant „Auto Bild“, iki šiol atliko daugiau nei šimtą tolimųjų reisų bandymų, pateikdami patikimus duomenis apie tikrąjį automobilių patvarumą.
|
Rezultatai dažnai būdavo stebinantys – transporto priemonės, garsėjančios patikimumu, atskleidė daugybę trūkumų. Tarp neigiamai įvertintų modelių buvo ir populiarių, ir aukščiausios klasės prekių ženklų. Naujausias toks testas davė ypač įdomių rezultatų.
„Ford“ ir „Subaru“ sulaukė neigiamų atsiliepimų
Tarp automobilių, kurie neišlaikė 100 000 kilometrų ilgojo nuotolio testo, buvo ir „Ford Fiesta 1.0 EcoBoost“. Jame buvo nustatyta daugybė gedimų, įskaitant vairavimo problemas, skysčių nuotėkį ir variklio gedimus.
„Subaru XV 2.0D“ taip pat gavo neigiamą įvertinimą dėl korozijos pažeisto kėbulo, atsilaisvinusių ir girgždančių plastikinių dalių salone bei pavaros problemų.
Kai kurie modeliai net nepasiekė 30 000 km ridos
Kai kurie automobiliai sugedo stebėtinai greitai. „Audi Q3 2.0 TDI quattro“ pradėjo susidurti su problemomis vos nuvažiavus 28 000 kilometrų – pirmiausia sugedo lambda zondas, o netrukus po to reikėjo pakeisti visą pavarų dėžę.
„BMW 218i Active Tourer“ sekėsi dar blogiau – testuotojai pastebėjo susidėvėjusius guolius, variklio problemas ir didelę variklio degradaciją, todėl galiausiai teko visiškai pakeisti variklį.
„Citroen C4 Cactus PureTech 110“ taip pat sugedo – ant kėbulo greitai atsirado rūdžių, automobilyje kilo uždegimo problemų, o pavarų dėžė sugedo vos nuvažiavus maždaug 30 000 kilometrų.
„Volkswagen Golf“ – didžiausias nusivylimas?
Tikra staigmena bandytojams buvo „Volkswagen Golf 1.4 TSI“ – automobilis, kuris daugelį metų garsėjo beveik pavyzdiniu patikimumu ir itin populiarus Lietuvoje. Pirmosios problemos pasirodė nuvažiavus 37 000 kilometrų, o po maždaug 150 000 kilometrų rimtai sugedo pavarų dėžė.
Prie modelių, kurie neišlaikė ilgų distancijų testo, prisijungė ir „Chevrolet Orlando“, „BMW i3“ , „Ford Grand C-Max“ bei „Suzuki Vitara“.
Kodėl svarbūs tolimojo nuotolio testai?
„Auto Bild“ ekspertai pabrėžia, kad ieškantiems naudoto automobilio tokių bandymų rezultatai yra itin vertingas informacijos šaltinis, nes leidžia numatyti, kurie modeliai ateityje gali generuoti dideles remonto išlaidas, dar prieš jiems pasiekiant naudotų automobilių rinką.
Tyrimų rezultatai rodo, kad net ir gerą reputaciją turintys automobiliai gali turėti didelių techninių trūkumų. „Volkswagen Golf“ surinko vieną iš žemiausių balų, o „Ford Fiesta“ ir „Audi Q3“ atvejai patvirtina, kad gamintojo reputacija negarantuoja patvarumo.