Jau nuo 2026 m. sausio 1 d. Nuosprendis milijonams Europos automobilių ()
Šis pokytis apims visus naujus automobilius ir reikš didelę revoliuciją automobilių rinkoje.

© Riccardo (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/vehicle-on-roadway-near-trees-228094/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jau po keliolikos mėnesių įsigalios nauji teisės aktai, kurie pakeis automobilių saugos sistemų veikimo principus. Naujoji technologija NG eCall pakeis sprendimus, paremtus senosiomis mobiliųjų tinklų technologijomis. Vairuotojai, turintys senesnius automobilius, gali netekti galimybės automatiškai iškviesti pagalbą, o sistemos modernizavimas ne visada bus įmanomas. Tuo tarpu naujuose automobiliuose NG eCall atvers kelią greitesniam ir efektyvesniam gelbėjimui.
Tradicinis eCall, kuris nuo 2018 m. yra privalomas visuose Europos Sąjungos automobiliuose, netrukus taps istorija. To priežastis – 2G ir 3G tinklų išjungimas, kuriomis ši sistema buvo paremta. Nuo 2026 m. NG eCall, veikiantis LTE ryšio pagrindu, taps nauju standartu. Kaip praneša portalas t-online.de, šis pokytis apims visus naujus automobilius ir reikš didelę revoliuciją automobilių rinkoje.
Naujos taisyklės keičia transporto priemonių registravimo tvarką – NG eCall taps privalomas
Nuo 2026 m. sausio 1 d. registruoti bus leidžiama tik tuos automobilius, kurie turi įdiegtą NG eCall sistemą. Po metų reikalavimas bus taikomas visiems naujiems rinkoje pasirodantiems modeliams. Kiekvienas automobilis turės būti pritaikytas duomenų perdavimui per LTE tinklą. Kaip rašo t-online.de, senesnių transporto priemonių savininkai turėtų būti pasirengę tam, kad jų SOS mygtukas nustos veikti, kai bus išjungtos senosios technologijos. Modernizavimo galimybės bus ribotos, o jo kaina – dažnai didelė. Svarbu pažymėti, kad 2G tinklų išjungimo grafikas gali skirtis priklausomai nuo šalies.
Kaip veikia eCall sistema ir kodėl kiekviena sekundė yra svarbi?
|
eCall sistema įsijungia automatiškai, kai įvyksta rimta avarija. Ji išsiunčia informaciją apie transporto priemonės buvimo vietą, keleivių skaičių bei oro pagalvių suveikimą artimiausiam pagalbos centrui. Svarbiausia, kad eCall iš karto užmezga ryšį su pagalbos numeriu, taip sutrumpindama reagavimo laiką. Vairuotojas ar keleivis taip pat gali pats paspausti mygtuką, jei reikia pagalbos. Nuo sistemos įdiegimo ji jau daug kartų padėjo išgelbėti gyvybes – net ir atokiose vietovėse vairuotojai gali sulaukti pagalbos greičiau.
Kodėl senasis eCall išnyksta visam laikui?
Dabartinė eCall versija veikia 2G ir 3G tinkluose, kurie palaipsniui išjungiami. Vokietijoje 3G tinklas buvo išjungtas dar 2021 m., o 2G nustos veikti iki 2028 m. Be veikiančio tinklo senesni eCall moduliai nebegalės iškviesti pagalbos. Todėl Europos Sąjunga įveda naujos kartos standartą, užtikrinsiantį nepertraukiamą gelbėjimo sistemos veikimą. Kaip praneša t-online.de, telekomunikacijų operatoriai jau ruošia savo stotis NG eCall palaikymui, kad būtų išvengta veiklos sutrikimų.
NG eCall atveria naujas galimybes – ateities automobiliai perduos daugiau informacijos
Naujoji sistema veikia stabiliau ir greičiau, o ateityje galės perduoti dar daugiau duomenų. Planuojama, kad ji galės siųsti vaizdą iš įvykio vietos ar net vairuotojo sveikatos duomenis, pavyzdžiui, pulsą ar kvėpavimo dažnį. Tai leis gelbėjimo tarnyboms geriau pasirengti dar prieš atvykstant į nelaimės vietą. Vis dėlto šios funkcijos kol kas lieka planų stadijoje ir nebus privalomos nuo pat sistemos įdiegimo pradžios. Senesnių automobilių modernizavimas bus įmanomas tik kai kuriuose modeliuose, tad daugeliui vairuotojų teks likti prie tradicinių pagalbos iškvietimo būdų.
Ką NG eCall įvedimas reiškia automobilių pasauliui?
NG eCall diegimas – tai ne tik saugumo klausimas, bet ir postūmis išmaniųjų automobilių plėtrai. Automobilių gamintojai turės investuoti į naujus sprendimus, todėl kai kurių modelių kaina gali padidėti. Ekspertai pabrėžia, kad NG eCall – tai žingsnis link automobilių, kurie nuolat bus prijungti prie tinklo ir perduos vis daugiau duomenų apie savo techninę būklę bei važiavimo sąlygas. Kaip pažymi t-online.de, vairuotojai gaus papildomų funkcijų, tačiau turės priprasti prie vis didesnės elektronikos reikšmės kasdienėje eksploatacijoje.