20 metų statybų. Išlygintos kalvos ir pasislinkusios upės. Pagaliau atidarytas (Foto, Video) ()
Indija atidaro didžiulį oro uostą netoli Mumbajaus. Jam pastatyti reikėjo išlyginti kalvas ir nukreipti upes.

© Ekrano kopija | https://x.com/Ash18537355/status/1975417017420456310/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Po dviejų dešimtmečių vėlavimų, biurokratinių kliūčių ir ginčų dėl žemės vienas labiausiai perpildytų pasaulio miestų – Mumbajus – pagaliau turi antrą oro uostą.
Tikimasi, kad spalio 8 d. premjero Narendros Modi atidarytas Navi Mumbajaus tarptautinis oro uostas atneš palengvėjimą metropoliui, kurį jau seniai dusina perpildytas Čatrapačio Šivadžio tarptautinis oro uostas (Chhatrapati Shivaji Maharaj, BOM).
On the way to Navi Mumbai to take part in the programme marking the inauguration of Phase-1 of the Navi Mumbai International Airport. With this, the Mumbai Metropolitan Region will get its second major international airport, thus boosting commerce and connectivity. The final… pic.twitter.com/t6v82O6Een
— Narendra Modi (@narendramodi) October 8, 2025
|
Naujojo oro uosto statyba buvo monumentalus inžinerinis darbas. Beveik 20 metų buvo lyginamos kalvos, nukreipiamos upės ir statomi tiltai per salpas. Pirmajame projekto etape numatytas terminalas, skirtas 20 milijonų keleivių per metus, kuris iš karto sumažins esamo oro uosto, aptarnaujančio daugiau nei 54 milijonus keliautojų, apkrovą.
Oro uostas, kurį suprojektavo garsioji achitektų komanda „Zaha Hadid Architects“, yra lotoso žiedo formos – tyrumo ir atsparumo simbolis. Terminalo stogą vainikuoja auksiniai žiedlapiai, o interjere derinamas tradicinis džaali grotelių raštas su moderniu stiklu ir šviesa. Dizainas pabrėžia tvarumą, įskaitant natūralų vėsinimą, atsinaujinančiąją energiją ir vandens perdirbimą.
— Navi Mumbai International Airport (@navimumairport) October 8, 2025
Tikimasi, kad iki 2032 m. BOM turės keturis terminalus ir 90 milijonų keleivių per metus pajėgumą – tai prilygsta Londono, Niujorko ar Dubajaus pajėgumui.
Nors naujasis uostas gali pasigirti įspūdinga infrastruktūra, didžiausias jo iššūkis kol kas išlieka prieinamumas. Teoriškai Trans Harbour Link tiltas, jungiantis jį su pietų Mumbajumi, kelionę sutrumpina iki 20 minučių, tačiau piko valandomis kelionė gali užtrukti kelias valandas. Vis dar trūksta tiesioginio metro susisiekimo, o autobusų ir traukinių susisiekimą reikia toliau plėtoti.
Kol kas keleiviai daugiausia naudosis automobiliais ir taksi, o tai gali dar labiau pabloginti transporto spūstis. Planuojama pradėti teikti vandens taksi paslaugas tarp istorinių Indijos vartų ir naujojo oro uosto, nors jų paleidimo data dar nežinoma.