Po 1000 USD sutaupoma kasmet? Degalų pildymas ir įkrovimas: patys vairuotojai atsakė, kas geriau ()
Kai degalų kainų pokyčiai degalinėse primena „amerikietiškus kalnelius“, elektromobilių savininkai gali į tai žiūrėti ramiau. Tuo tarpu vairuotojai, turintys vidaus degimo variklius, nervingai seka kiekvieną benzino kainos pokytį, elektromobilių naudotojai džiaugiasi santykinai stabiliais energijos kaštais. Ar tai reiškia, kad tokie automobiliai iš tiesų yra ekonomiškesnis pasirinkimas?

© Gustavo Fring (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/focused-young-woman-refueling-car-4173094/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mėnesinės sutaupytos sumos
Paaiškėja, kad skirtumas tarp mėnesinių išlaidų už elektromobilio įkrovimą ir tradicinio automobilio degalus yra gana reikšmingas. Vidutinė elektros kaina elektromobiliui JAV siekia apie 73 USD, tuo tarpu tradicinis automobilis per mėnesį sunaudoja apie 159 USD degalams. Metams skaičiuojant, tai daugiau nei 1000 USD sutaupymo elektromobilių naudai.
Lyginant konkrečius modelius, skirtumas dar ryškesnis. Pavyzdžiui, „Toyota Camry“ ir vidutinio elektromobilio „įkrovimo“ sesija reiškia maždaug 25 USD sutaupymą. JAV Vakarų pakrantėje, kur energijos ir degalų kainos ypač aukštos, skirtumas gali siekti net 35 USD.
„Apskritai manau, kad elektromobilio įkrovimas yra pigesnis nei degalų pildymas net mano regione, Kalifornijoje, kur turime antras aukščiausias elektros kainas JAV. Greičiausiai taip yra todėl, kad Kalifornijoje taip pat yra aukščiausios benzino kainos šalyje“, – paaiškina ekspertai.
|
Pagrindinis elektros energijos pranašumas – kainų stabilumas. Kol naftos kainos gali smarkiai šoktelėti dėl pasaulinių įvykių, elektros tarifai keičiasi lėčiau ir dažniausiai yra reguliuojami vietos lygiu.
Aukštesnis pradinis įnašas
Tačiau ne viskas rožėmis klota. Pradinė investicija į elektromobilį vis dar yra rimta kliūtis. Naujo elektromobilio vidutinė kaina JAV siekia 55 689 USD, tuo tarpu už automobilį su vidaus degimo varikliu reikia mokėti apie 48 841 USD. Skirtumas apie 7 000 USD gali atbaidyti daugelį potencialių pirkėjų. Gera žinia – kainos mažėja vidutiniškai po 4 % per metus, kas leidžia manyti, kad šansai palaipsniui susilygins. Gamintojai didina gamybos mastą, o akumuliatorių technologija tampa vis pigesnė.
Kita problema – didesnės draudimo išlaidos. Ten, kur įkrovimo infrastruktūra prastai išvystyta, o servisų, galinčių taisyti elektromobilius, vis dar trūksta, draudikai siūlo aukštesnes kainas. Reikėtų nepamiršti ir išlaidų naminiam įkrovimo punktui įrengti; kartais būtina atnaujinti elektros instaliaciją, todėl sąskaita gali padidėti.
Ekonomiškas elektromobilio turėjimas daugiausia priklauso nuo to, kur ir kaip jį įkrauname. Tyrimų vietoje pigiausia lieka namų įkrova ne piko metu, kai vidutinė kaina siekia 17,5 cento už kWh. Viešieji įkrovikliai siūlo elektros energiją po 36,5 cento už kWh – daugiau nei dvigubai brangiau. Skirtumai tarp viešųjų įkrovimo stotelių taip pat yra reikšmingi. Greitas nuolatinės srovės įkrovimas gali kainuoti nuo 10 iki 30 USD už 20–30 minučių sesiją. Lėtesnis kintamosios srovės įkrovimas viešose stotelėse kainuoja kelis dolerius, bet reikalauja kelių valandų sustojimo.
Vienas „Reddit“ vartotojas dalijasi patirtimi: pereinant prie elektromobilio, jo mėnesinė sąskaita už elektros energiją padidėjo 70 USD, tuo tarpu anksčiau jis mėnesiui išleisdavo 330 USD pildamasis benziną. Žvelgiant per septynių metų laikotarpį, elektromobiliai iš tiesų pasirodo pigesni nei jų analogai su vidaus degimo varikliais. Sutaupyta degalų klausimu ir mažesnės priežiūros išlaidos palaipsniui subalansuoja didesnę pirkimo kainą bei brangesnį draudimą. Nors pradinis išlaidas gali atbaidyti, ilgainiui elektromobiliai suteikia savininkams daugiau kontrolės eksploatacijos kaštams, o tai nestabiliais laikais tampa svariu pranašumu.