Kinai nustojo įkrauti savo elektromobilius. Jie turi daug geresnę alternatyvą. Tai jau atėjo ir į Europą (Video)  ()

Šis intensyvus kelionių laikotarpis tapo puikiu visos sistemos išbandymu.



© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

2025 m. spalio 1-oji diena tapo istorine Kinijos elektromobilių rinkai. Kol šalis šventė Auksinę savaitę, NIO akumuliatorių keitimo stočių tinklas išgyveno tikrą antplūdį, aptarnaudamas vairuotojus iki šiol rekordiniais mastais. Šis intensyvus kelionių laikotarpis tapo puikiu visos sistemos išbandymu.

NIO akumuliatorių keitimo stotys – tikras apgulties laukas

Kinai pamėgo šūkį „keitimas vietoje įkrovimo“. Kai milijonai žmonių išvyko atostogauti, akumuliatorių keitimo infrastruktūra parodė savo tikrąją vertę. Piko metu tinklas atliko daugiau nei 7,5 tūkst. keitimų per valandą. Didžiausias aktyvumas fiksuotas Šanchajuje – 9670 keitimų, Pekine – 4892, o Hangdžou – 3983. Iš viso per vieną spalio 1-osios dieną „NIO“ atliko net 145 395 akumuliatorių keitimus.

[EU+Kuponai] Šildytuvai, apie kuriuos dar negirdėjai: išgelbės nuo šalčio kemperyje, namelyje ar sunkvežimyje. Paskutiniai vienetai
3836 5

Mažiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėnesių garantija

Išsamiau

Šie skaičiai aiškiai rodo, kaip giliai ši technologija įsitvirtino didžiuosiuose Kinijos miestuose. Palyginimui, vidutinis dienos keitimų skaičius per pastarąjį mėnesį siekė apie 95,5 tūkst., tad rekordinė diena reiškė daugiau nei 50 % augimą. Nuo pat veiklos pradžios įmonė jau yra atlikusi beveik 88 milijonus keitimų, reikšmingai prisidėdama prie elektromobilumo plėtros.

Ne tik Kinijoje – NIO keičia akumuliatorius ir Europoje

Šiuo metu NIO valdo 3520 akumuliatorių keitimo stočių Kinijoje (vien 2025 m. įrengta 525 naujos stotys) ir 61 tokią stotį Europoje. Be to, vairuotojams prieinama daugiau nei 27 tūkst. NIO įkroviklių, tad akumuliatoriaus keitimas kelyje nėra vienintelė galimybė „papildyti nuvažiuojamą atstumą“. Vis dėlto pats sprendimas yra intriguojantis ir perspektyvus – jis atleidžia automobilio savininką nuo rūpesčio dėl brangiausio visos transporto priemonės elemento – akumuliatoriaus būklės.

Ketvirtoji keitimo stočių karta – greitis ir automatizacija

 

Dabartinė NIO akumuliatorių keitimo sistema jau pasiekė ketvirtąją kartą, kuri dominuoja visame tinkle. Šios stotys leidžia pakeisti akumuliatorių per mažiau nei tris minutes, gali saugoti iki 23 akumuliatorių paketų ir atlikti iki 480 keitimų per dieną. Jos naudoja LiDAR technologiją, kad tiksliai nustatytų automobilio padėtį. Įmonė planuoja atidaryti net 2000 naujų stočių šiais metais. Tačiau planas kol kas stringa – iki rugsėjo pavyko įrengti tik 488 naujas stotis, t. y. 27 % plano.

Strateginiai pokyčiai – penktoji karta jau pakeliui

Įmonės generalinis direktorius Williamas Li paaiškino, kad resursai nukreipiami į penktosios kartos stočių kūrimą, kurios turėtų pasirodyti 2026 m. pradžioje. Dabartinės ketvirtosios kartos stotys negali būti pritaikytos įvairių dydžių akumuliatoriams, o tai tapo problema atsiradus NIO subprekėms „Onvo“ ir „Firefly“. Naujoji technologija pasiūlys didesnį lankstumą, talpą ir greitį – tai būtina, kai dabartinė automobilių gama apima septynis skirtingus akumuliatorių dydžius nuo 42,1 kWh iki 150 kWh. Prieš trejus metus buvo tik dvi parinktys.

NIO sistema – tikra alternatyva įkrovimui

 

Rekordinė akumuliatorių keitimo diena patvirtino, kad ši infrastruktūra turi ateitį Kinijoje. Sistema, kuri dar prieš kelerius metus atrodė tik kaip technologinė įdomybė, šiandien tampa realia alternatyva tradiciniam įkrovimui – ypač intensyvių kelionių metu, kai laikas tampa lemiamu veiksniu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()