Milžinas danguje. Amerikiečiai skelbia aviacijos revoliuciją (Video) ()
Amerikiečių startuolis „Radia“ paskelbė apie didžiausio karinio lėktuvo „WindRunner“ kūrimą.

© Ekrano kopija | https://x.com/clark_aviation/status/1846798296050028989/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lėktuvai vis didėja nuo aviacijos eros pradžios, o „Radia“ naujuoju projektu siekia sumušti visus rekordus.
„WindRunner“ bus tikras monstras: 106 metrų ilgio, 81 metrų pločio, 23 metrų aukščio ir su 200 m3 krovinių skyriaus talpa – beveik dvigubai didesnė nei olimpinis baseinas.
Krovinių skyriuje tilps neišardyti šeši „Boeing CH-47 Chinook“ sraigtasparniai, keturi tiltrotoriai (lėktuvo ir sraigtasparnio hibridas) CV-22 „Osprey“, naikintuvai F-16 arba F-35C ir kita sunkioji technika, įskaitant tankus ir sunkvežimius. „WindRunner“ gali skristi 0,6 macho greičiu ir nusileisti ant vos 1800 metrų ilgio neasfaltuotų takų, todėl gali greitai dislokuoti karius ir įrangą atokiose vietovėse.
|
Gamintojas pabrėžia orlaivio universalumą: be karinių pritaikymų, „WindRunner“ gali būti naudojamas didelėms vėjo turbinų mentėms transportuoti į nutolusias elektrines, taip sumažinant logistikos laiką ir sąnaudas.
Šiuo metu orlaivis egzistuoja tik braižymo lentoje, tačiau „Radia“ planuoja bandomuosius skrydžius per ateinančius kelerius metus ir gamybą iki 2030 m. Galimas užsakymas iš JAV gynybos departamento dar nepatvirtintas.
Jei „WindRunner“ ištesės savo pažadą, tai bus tikras proveržis karinėje ir civilinėje aviacijoje, leisiantis jam gabenti didelius įrangos ir personalo kiekius greičiau ir efektyviau nei bet kuris modernus krovininis orlaivis.
„WindRunner“ galėtų tapti tikru „pasauliniu dangaus sunkvežimiu“ karinėms ir civilinėms misijoms.