Galas varikliui? Štai, ką iš tiesų reiškia „majonezas“ po dangteliu – ir kada jau per vėlu  ()

Nerimą keliantys skysčių nutekėjimai ar keisti balkšvai gelsvi nuosėdų pėdsakai po variklio dangčiu dažnai išgąsdina vairuotojus.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Skica911 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/oil-changing-the-oil-maintenance-3979023/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ką reiškia balta masė ant alyvos įpylimo dangtelio? Ji primena sviestą arba majonezą ir dažnai kelia daugybę klausimų. Tačiau neverta iš karto panikuoti. Mechanikas paaiškina, kad ne visais atvejais problema yra tokia rimta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Nerimą keliantys skysčių nutekėjimai ar keisti balkšvai gelsvi nuosėdų pėdsakai po variklio dangčiu dažnai išgąsdina vairuotojus. Vis dėlto lipni masė ant alyvos dangtelio nebūtinai reiškia gedimą ar brangų variklio remontą. Iš tiesų tokio reiškinio priežasčių gali būti kelios – ir ne visos jos reiškia pažeistą galvutės tarpinę.

Ką reiškia balta masė ant alyvos dangtelio? Eksperto paaiškinimas

Maksimalūs žaidimų įspūdžiai, produktyvumas, idealus komfortas: Ekrano vietos pagaliau pakaks viskam! („Philips EVNIA 49M2C8900L“ monitoriaus APŽVALGA)
3434 1

Kam turėti du atskirus monitorius, sustačius juos šalia vienas kito, jei galima naudoti vieną, ir dar super gerą? Štai kokie mano įspūdžiai išbandžius neįtikėtiną „Philips EVNIA 49M2C8900L“.

Išsamiau

Mechanikas Łukasz Młodkowski, turintis aštuonerių metų patirtį, portale tec2000.pl aiškina, kad vadinamasis „majonezas“ iš tiesų yra variklio alyvos maišymosi su vandeniu arba aušinimo skysčiu rezultatas. Specialistas teigia, jog taip nutinka, kai variklyje susidaro vandens garų kondensatas arba kai atsiranda aušinimo sistemos nesandarumas. Normaliomis sąlygomis šios medžiagos nesimaišo, tačiau dėl aukštos temperatūros ir slėgio jos gali sudaryti emulsinę masę, matomą ant alyvos dangtelio.

Jei priežastis – pažeista galvutės tarpinė, pro kurią aušinimo skystis patenka į alyvą, būtina nedelsiant kreiptis į mechaniką. Tolimesnė kelionė tokiu automobiliu gali baigtis variklio užstrigimu. Vis dėlto dažnai priežastys būna gerokai paprastesnės:

  • Trumpi atstumai. Variklis nespėja pasiekti darbinės temperatūros, todėl vandens garai neišgaruoja.
  • Neįšylantis variklis arba sugedęs termostatas. Dėl temperatūrų skirtumo vanduo kondensuojasi alyvoje.
  • Retai keičiama alyva. Susidėvėjusi alyva praranda savo savybes, o tai skatina nuosėdų susidarymą.

Ką daryti, jei ant alyvos dangtelio atsirado „majonezo“? Prevencija – geriausias sprendimas

 

 

Kad po alyvos dangteliu nesusidarytų „majonezo“ masė, verta reguliariai keisti alyvą ir kartais išvažiuoti į ilgesnę kelionę – taip variklis pasieks optimalią darbinę temperatūrą.

Jei pastebite, kad ši problema atsiranda tik rudenį ar žiemą, nerimauti nereikia. Tačiau jei nuosėdos išlieka visus metus, be to, mažėja aušinimo skysčio lygis arba iš išmetimo vamzdžio pasirodo dūmai – būtina kuo greičiau apsilankyti pas mechaniką, kad būtų nustatyta ir pašalinta problema.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()