Nustokite tai daryti! Mechanikas: šis vienas judesys, kurį darote kasdien – mirties nuosprendis jūsų vairo sistemai ()
Atkreipė dėmesį į dažną klaidą, kuri apkrauna vairo sistemą ir gali ją sugadinti.
© Skica911 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/driver-car-vehicle-steering-wheel-3978839/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Patyręs mechanikas perspėja vairuotojus dėl klaidos, kurią daugelis jų daro beveik kasdien. Nors ji atrodo nereikšminga, ši klaida gali lemti brangius remontus ir sutrumpinti vairo mechanizmo tarnavimo laiką. Jo patarimai greitai išpopuliarėjo internete ir sukėlė diskusijas tarp vairuotojų.
Net maži vairuotojų įpročiai gali smarkiai paveikti automobilio techninę būklę. Ispanų mechanikas Juan José Ebenezer, žinomas socialiniuose tinkluose kaip Talleres Ebenezer, reguliariai dalijasi praktiniais patarimais apie transporto priemonių eksploatavimą. Viename iš „TikTok“ vaizdo įrašų jis atkreipė dėmesį į dažną klaidą, kuri apkrauna vairo sistemą ir gali ją sugadinti.
Iš pažiūros menka klaida gali kainuoti brangiai. Pakanka pakeisti vieną įprotį
|
Pasak Juano José Ebenezerio, daugelis vairuotojų daro tą pačią klaidą išvažiuodami iš stovėjimo vietos – suka vairą, kai automobilis stovi vietoje. Toks veiksmas sukelia didelę apkrovą visai vairo sistemai. Kai automobilis nejuda, padangos neslysta paviršiumi, todėl atsiranda didelė trintis ir įtampa mechaniniuose komponentuose.
Ekspertas aiškina, kad norint to išvengti, prieš sukant vairą pakanka šiek tiek pajudėti į priekį arba atgal. Tokiu būdu padangos pasisuka sklandžiai, o vairo sistema nėra veikiama perteklinės apkrovos. Mechanikas pabrėžia, kad ši taisyklė ypač svarbi sunkesnėms transporto priemonėms, pavyzdžiui, sunkvežimiams, kur jėgos yra daug didesnės.
Kaip atpažinti vairo sistemos gedimus? Simptomai, kurių nereikėtų ignoruoti
Pirmasis įspėjamasis ženklas – kietas vairas, kuris sunkiai sukasi. Tai dažniausiai rodo žemą vairo stiprintuvo skysčio lygį arba nuotėkį sistemoje. Kitas signalas – vairo laisvumas, kuris gali reikšti susidėvėjusius šarnyrus ar pavarų mechanizmo dalis. Tarp tipinių simptomų taip pat minimi bildesiai ir girgždėjimai manevruojant – jie gali rodyti susidėvėjusias įvores, tepalo trūkumą arba pažeistus guolius.
Vairo vibracijos važiuojant gali reikšti, kad ratai neteisingai subalansuoti arba netinkamai sureguliuoti. Tokius požymius reikėtų kuo greičiau parodyti mechanikui, kol smulki problema netapo rimtu gedimu.
Ratų suvedimas – itin svarbus veiksnys. Netinkamas sureguliavimas spartina padangų dėvėjimąsi
Kaip pabrėžia portalas lacasadelneumatico.com, tinkama ratų geometrija yra saugaus ir patogaus važiavimo pagrindas. Ratų suvedimas reiškia, kad padangos yra lygiagrečios viena kitai ir teisingai išdėstytos kelio atžvilgiu. Netinkamas sureguliavimas lemia greitesnį padangų nusidėvėjimą ir didesnes kuro sąnaudas.
Be to, netiksli geometrija neigiamai veikia automobilio valdymą – transporto priemonė gali traukti į vieną pusę arba vėluoti reaguoti į vairavimą. Reguliarus suvedimo tikrinimas – tai ne tik komforto, bet ir saugumo klausimas. Specialistai rekomenduoja ratų suvedimą tikrinti bent kartą per metus arba po stipresnio smūgio į bortelį.
