„Volkswagen“ košmaras. Kinija smogia ten, kur skaudžiausia – Vokietijos milžinė stabdo „Golf“ ir „Tiguan“ gamybą ()
Dar šią savaitę bendrovė sustabdys dviejų savo populiariausių modelių – „Golf“ ir „Tiguan“ – gamybą.
© Navigator84 (CC BY-SA 4.0) | https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Tiguan#/media/File:Volkswagen_Tiguan_L_Pro_(%E9%80%94%E8%A7%82L_Pro)_01_China_2025-04-03.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Panašu, kad laukia dar viena „pasikartojanti pamoka“. Pramonės organizacijos perspėja, jog dėl blogėjančių santykių su Kinija gali pritrūkti automobilių gamybai būtinų procesorių. Viena šios situacijos aukų gali tapti „Volkswagen“. Dar šią savaitę bendrovė sustabdys dviejų savo populiariausių modelių – „Golf“ ir „Tiguan“ – gamybą.
Prisimenate laikotarpį, kai dėl procesorių trūkumo daugelyje pasaulio regionų buvo stabdoma automobilių gamyba? Panašu, kad tokia situacija kartojasi. Dėl problemų su Nyderlandų bendrove „Nexperia“ „Volkswagen“ buvo priversta nuspręsti sustabdyti kai kurių modelių gamybą. Sunkumų patyrė pati svarbiausia įmonės gamykla Vokietijoje – Volfsburge, kur gaminami tokie populiarūs modeliai kaip „Golf“ ir „Tiguan“.
|
Pirmasis apie galimus gamybos sutrikimus Volfsburge pranešė Vokietijos dienraštis „Bild“. Apie sunkumus skelbė ir „Reuters“. Reikšminga tai, kad koncernas iš pradžių paneigė šiuos pranešimus. Vis dėlto „Reuters“ perduotame komentare įmonė pripažino, jog ruošiasi sustabdyti dviejų svarbiausių modelių gamybą. Koncerno atstovas teigė, kad ši pauzė buvo planuota iš anksto, siekiant sutvarkyti sukauptas dalių ir komponentų atsargas. Gamybos linija bus sustabdyta jau spalio 24 dieną, o darbas turėtų būti atnaujintas kitą savaitę.
Signalas Vokietijoje
Apie problemas su Nyderlandų „Nexperia“ elektronika praneša ir „Handelsblatt“, ir Vokietijos automobilių pramonės asociacija (VDA). Pasak VDA, reikėtų ruoštis dideliam automobilių gamybos sumažėjimui arba net prastovoms. Jos gali įvykti artimiausiu metu. Ne paslaptis, kad Nyderlandų lustų gamintojas yra vienas svarbiausių tiekėjų automobilių pramonei – kasmet automobilių sektoriui jis pristato net iki 63 milijardų komponentų.
Tiekimo problemos sutapo su dideliu neramumu Nyderlandų ir Kinijos santykiuose. Nyderlandų valdžia priėmė išskirtinį sprendimą perimti didesnę įmonės kontrolę, kad būtų užkirstas kelias pažangių technologijų perdavimui Kinijos motininei bendrovei „Wingtech“. Atsakydama į tai, Kinija uždraudė tam tikrų komponentų, reikalingų „Nexperia“ procesoriams, eksportą.
Situaciją komentavo ir Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA. Pasak ACEA, šiuo metu turimų „Nexperia“ komponentų atsargų gali pakakti tik kelioms savaitėms.
