Jokio įkrovimo, jokio kuro: naujas „Mercedes“ pats gamina energiją net stovėdamas  (1)

Ar įsivaizduojate automobilį, kuris įkrauna savo akumuliatorių tiesiog būdamas saulės šviesoje? „Mercedes-Benz“ įrodo, kad tai įmanoma – ir be abejotinų sprendimų.



© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Elektrinio mobilumo srityje sunku rasti nepatogesnį klausimą nei šis: iš kur gauti energijos, kai automobilis tiesiog stovi? Tuo tarpu, kai su vidaus degimo varikliais tokia ramybė dar įmanoma, tai visiškai netinka „revoliuciniams elektromobiliams“, kurie turėtų keisti mūsų pasaulį. Tačiau tai nėra tolima vizija – „Mercedes“ ką tik parodė, kad įprastinių saulės modulių montavimas ant automobilio jau nebėra būtinas. Kur kas geriau tiesiog… paversti generatoriumi visą automobilio kėbulo paviršių.

„Mercedes“ savo automobilį pavertė saulės elektrine

Šanchajaus mados savaitės metu buvo pristatytas prototipas „Vision Iconic“, kuris įtraukia technologijas tiesiai iš popkultūros kūrinių apie pažangias technologijas. Kaip kitaip apibūdinti naują nanodalelių dangą, kuri dengia kėbulą ir pakeičia tradicines saulės plokštes? Ši inovatyvi danga yra vos 5 mikrometrų storio – mažiau nei vidutinis žmogaus plaukas – ir ją galima užtepti taip pat, kaip įprastą automobilinę dažų dangą. Ji taip pat yra labai lengva – kiekvienas kvadratinis metras prideda vos 50 gramų prie automobilio svorio, o jos efektyvumas siekia net 20 %.

Aliexpress rinkinukas! 10 000+ užsakymų, fantastiškų kainų ir galimybių programuojami lankstūs LED ekranai automobiliams, sunkvežimiams, parduotuvėms, renginiams (Video)
5406

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) TUERBB K16-3 Bluetooth programuojamas LED ekranas

2) TUERBB K6 išmanus LED ekranas automobiliui

3) TUERBB K12 lankstus LED ekranas automobiliui

Išsamiau

Svarbiausia, kad technologija nenaudoja silicio ar retųjų žemės metalų, kurie dažnai sukelia problemų įprastinių panelių gamyboje. Tai suteikia vilčių išvengti įprastų tiekimo grandinės trikdžių – ypač prisiminus pandemijos metu patirtus pramonės svyravimus, staigų kainų augimą ir atsargų trūkumą. Papildomas privalumas – galimybė dengti dangą bet kokia spalva, todėl automobiliai nebūtinai turės atrodyti kaip mobilios saulės elektrinės.

Nuo 12 iki 20 tūkst. kilometrų per metus. Ar to pakanka?

 

„Mercedes“ apskaičiavo, kad įprastomis Štutgarto oro sąlygomis danga ant vidutinio dydžio SUV (apie 11 kv. m) gali pagaminti energiją, leidžiančią nuvažiuoti apie 12 tūkst. kilometrų per metus. Saulėtesniuose regionuose ši vertė gali siekti net 20 tūkst. kilometrų, o sistema veikia net kai automobilis išjungtas. Visa pagaminta energija patenka tiesiai į akumuliatorių – atrodo per daug gražu, kad būtų tiesa… ir iš dalies tai tikrai tiesa, bet ne visiškai.

Visgi ši technologija nėra dabartinė „Mercedes“ komercinė naujovė – tai tik koncepcinio automobilio „Vision Iconic“ demonstracija. Prototipas yra tarsi „galimybių demonstracija“ – pažangių technologijų vizija. Tai matyti ir iš to, kad jame naudojamas neuromorfinis apdorojimas, sumažinantis duomenų apdorojimui reikalingą energiją net 90 %, palaikantis ketvirto lygio autonominio važiavimo sistemas.

 

Automobilis taip pat turi „steer-by-wire“ vairo sistemą, pašalinančią mechaninį ryšį tarp vairo ir ratų. Sprendimas ne tik taupo vietą salone, bet ir supaprastina viso automobilio konstrukciją. Nors tai įdomi kryptis (šiuolaikinėje karinėje aviacijoje tampa standartine), ji vis dar kelia tam tikrų saugumo klausimų.

Ar saulės danga turi ateitį?

Vokiečių gamintojas rodo, kad automobilių ateitis – ne tik elektra, bet ir energijos gavimo bei naudojimo pergalvojimas. Saulės dažų idėja yra genialiai paprasta, tačiau kyla klausimų dėl dangos patvarumo, jos taikymo masinėje gamyboje kaštų ir galimų problemų avarijų ar menko įbrėžimo atveju. Technologija turi potencialą padaryti automobilius labiau savarankiškus, tačiau kol kas nežinome, kada ji bus pritaikyta masinei gamybai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(1)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)