Revoliucija! Viršgarsiniai skrydžiai keliasi į naują lygį. Atliko pirmąjį istorinį skrydį (Foto, Video) ()
Viršgarsinis orlaivis X-59 buvo sukurtas siekiant įrodyti, kad orlaivis gali pasiekti viršgarsinį greitį nesukeldamas stiprių garsinių sprogimų.
© NASA/Steve Freeman | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:NASA%E2%80%99s_X-59_Sits_on_Ramp_(AFRC2023-0198-03).jpg
|
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
X-59 „Quesst“ (Quiet SuperSonic Technology) – tai NASA eksperimentinis viršgarsinis orlaivis, sukurtas taip, kad įveiktų garso barjerą nesukeldamas kurtinančio garsinio sprogimo, kuris paprastai kyla orlaiviams pasiekus 1225 km/val. – viršgarsinį greitį.
Spalio 28 d. X-59 orlaivis, galintis pakeisti aviacijos pramonę, atliko pirmąjį skrydį.
Viršgarsinį orlaivį X-59 sukūrė NASA bendradarbiaudama su „Lockheed Martin“. X-59 ilgis yra 29 metrai, o sparnų mojis – 9 metrai. Šis viršgarsinis orlaivis galės skristi iki 1500 km/val. greičiu.
Viršgarsinis orlaivis X-59 pakilo iš Palmdale oro uosto Kalifornijoje spalio 28 d. 15:13 val. Lietuvos laiku ir apie valandą suko ratus virš Mohavės dykumos.
You're like, really pretty 😍 #ICYMI we recently unveiled our new X-59✈️ With its unique design, the X-59 was built to demonstrate the ability to fly supersonic, while reducing the loud sonic boom produced by aircraft at such speeds to a quieter “thump”. https://t.co/cEkUxyiIX7 pic.twitter.com/9F7WgegfSY
— NASA Aeronautics (@NASAaero) February 2, 2024
|
NASA viešai nepaskelbė apie pirmąjį X-59 skrydį ir po jo nepaskelbė jokio pareiškimo. Tikėtina, kad taip yra dėl tebesitęsiančio JAV vyriausybės uždarymo ir to, kad dauguma NASA darbuotojų yra prastovose dėl daugelio programų finansavimo trūkumo.
Tačiau skrydį matė daugybė fotografų ir aviacijos entuziastų, kurie dalinosi nuotraukomis ir vaizdo įrašais socialiniuose tinkluose.
X-59 unrestricted climb! pic.twitter.com/8vzeMZJoqm
— jmh.creates (@JarodMHamilton) October 28, 2025
Sprendžiant iš skrydžio trajektorijos, atrodo, kad X-59 skrido ovaliu keliu prieš nusileisdamas Edwardso oro pajėgų bazėje Kalifornijoje. Šioje bazėje įsikūręs NASA Armstrongo skrydžių tyrimų centras, kur X-59 liks tolesniems bandymams.
NASA planuoja išsiųsti viršgarsinį orlaivį X-59 į naują skrydį virš Mohavės dykumos, kur bus pastatyta dešimtys mikrofonų. Viršgarsinį orlaivį taip pat lydės kiti orlaiviai, aprūpinti specialiais jutikliais. Tiek mikrofonai ant žemės, tiek jutikliai orlaivyje turės įrašyti X-59 keliamą triukšmo lygį, įveikiant garso barjerą.
X-59 QUESST COMPLETES FIRST TEST FLIGHT
— keneci News (@Kenecifeed) October 29, 2025
NASA's experimental X-59 QueSST (Quiet Supersonic Technology) jet successfully completed its first test flight on Tuesday, from Air Force Plant 42 in Palmdale, California, marking a major milestone in the development of quiet supersonic… pic.twitter.com/E5keCG2nDd
Viršgarsiniai skrydžiai virš apgyvendintų vietovių Jungtinėse Valstijose yra uždrausti nuo 1973 m., nes viršgarsiniai orlaiviai, viršydami viršgarsinį greitį, sukuria garsias smūgines bangas. Unikali X-59 konstrukcija neleidžia smūginėms bangoms susilieti, todėl garsinis sprogimas yra tylesnis.
Jei NASA su X-59 įrodys, kad viršgarsiniai skrydžiai gali būti „tylūs“, draudimas vykdyti viršgarsinius skrydžius virš apgyvendintų JAV vietovių galėtų būti panaikintas. Tai leistų būsimiems viršgarsiniams keleiviniams orlaiviams skristi virš apgyvendintų JAV vietovių, o tai gerokai sutrumpintų keleivių kelionių laiką.
