Dar jį pamenate? Saudo Arabijos megaprojektas. „Viskas baigta...“ (Video) ()
Ambicingas 2 trilijonų dolerių vertės horizontalus veidrodinis dangoraižis „The Line“, turėjęs kirsti dykumą Saudo Arabijoje, buvo atidėtas, kai paaiškėjo, kad Rijadas „išleido per daug“ krintant naftos kainoms.
© Ekrano kopija | https://x.com/TheCityMentor/status/1975247502182944808/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Saudo Arabija sustabdė savo didžiulę 2 trilijonų dolerių vertės „Vision 2030“ strategiją dėl krentančių naftos kainų ir supratimo, kad jau išleista per daug pinigų. „Vision 2030“ tikslas – diversifikuoti karalystės ekonomiką, atsiribojant nuo naftos, ir paversti ją pasauliniu turizmo, technologijų ir pramogų centru. „The Line“ turėjo būti šios programos flagmanas.
Rijadas investavo šimtus milijardų dolerių į savo megaprojektus, įskaitant „The Line“ – naują šimtų kilometrų ilgio miestą, skirtą tapti ateities gyvenimo pavyzdžiu.
2/10 The Line (Saudi Arabia)
— Chidanand Tripathi (@thetripathi58) July 19, 2025
- $725 billion linear city project
- 110 miles long, 1,600 ft tall mirrored buildings
- Planned for 9 million residents
- Zero-carbon city with high-speed underground transport
- Construction began in 2022 pic.twitter.com/93igH0zPMl
|
Tačiau „Vision 2030“ buvo pagrįsta prielaida, kad naftos, kuri išlieka didžiausia Saudo Arabijos eksportuojama prekė, kaina išliks 100 USD už barelį arba viršys.
Naftos kaina šiuo metu yra apie 60 JAV dolerių už barelį ir nuo 2022 m. nepasiekė triženklio skaičiaus, o tai yra rimta problema Saudo Arabijos sosto įpėdiniui Mohammedui bin Salmanui.
Amerikoje gimęs ir pagrindinis princo patarėjas Jerry Inzerillo teigė, kad šalis „koreguoja kursą“, atsižvelgdama į savo finansinę padėtį. Jis teigė, kad naftai sudarant daugiau nei pusę šalies ekonomikos, dabar ji turi būti „konservatyvesnė“.
„Saudo Arabija yra labai turtinga šalis, tačiau yra ribos, kiek ji gali išleisti, palyginti su BVP“, – pripažino jis.
Praėjusią savaitę sostinėje vykusiame investicijų forume vienas Saudo Arabijos pareigūnas pripažino: „Išleidome per daug. Važiavome 160 kilometrų per valandą greičiu. Dabar turime deficitą. Turime iš naujo nustatyti prioritetus.“
Vienas ryškiausių konservatizmo pavyzdžių „Vision 2030“ yra „The Line“. Iš pradžių sumanyta kaip 170 km ilgio ir 500 metrų aukščio linijinis miestas be automobilių ir gatvių. Megamiestas turėjo tapti didesnio „Neom“ projekto dalis.
Tačiau dabar projektas gerokai sutrumpintas, o jo ilgis tesieks kelis kilometrus – 2,4 km.
Inzerillo pripažino, kad „būtų tiksliau „The Line“ pozicionuoti kaip laboratoriją, kuri parodys, kokia galėtų būti gyvenimo kokybė 2040 m.“.
