Kinijos automobiliai – nesustabdomi. 3 kartus. Europa tampa vis labiau kiniška ()
Kinijos automobilių gamintojai nuolat stiprina savo pozicijas pasaulinėje rinkoje ir tampa rimtais konkurentais Vakarų įmonėms.
© Vauxford, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2022_MG_ZS_Exclusive_T-GDi_1.0_Front.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2025 m. rugsėjį Kinijos markių automobilių pardavimai, palyginti su ankstesniais metais, išaugo 3 kartus. Kas penktas per tą laiką parduotas vidutinio dydžio visureigis buvo pagamintas Kinijoje.
Kiniškos transporto priemonės Europoje nuolat populiarėja, ir jų plėtra atrodo nesustabdoma. Nepaisant 2024 m. spalio mėn. įvestų tarifų elektromobilių importui iš Kinijos, Kinijos gamintojai nuolat stiprina savo pozicijas Europos rinkoje. Esamų prekių ženklų skaičius auga, o pardavimų dinamika išlieka didelė.
Kinijos prekių ženklai muša pardavimų rekordus Europoje. Pirmąjį 2025 m. ketvirtį jų dalis bendroje automobilių pardavimo apimtyje siekė 4,8 %, tačiau tikrasis proveržis įvyko rugsėjį.
Remiantis „Automotive News Europe“, tą mėnesį Kinijos gamintojai padvigubino savo rinkos dalį, o jų modelių pardavimai išaugo trigubai. Dėl to per pirmuosius devynis 2025 m. mėnesius Kinijos prekių ženklų dalis Europos rinkoje pasiekė 5,3 %, palyginti su 2,9 % prieš metus. Kiniškų automobilių registracija išaugo įspūdingais 83 % – iki 523 724 vienetų.
|
Tarp prekių ženklų, užfiksavusių didžiausią pardavimų augimą Europoje, buvo dabartiniai Kinijos automobilių pramonės lyderiai – BYD, MG ir „Omoda/Jaecoo“. Jų bendra Europos rinkos dalis dabar pasiekė 7,4 %. Populiariausias Kinijos modelis išlieka MG ZS – vidutinio dydžio visureigis. Iki 2025 m. rugsėjo mėn. pabaigos buvo parduoti 94 966 šio modelio vienetai.
Antroje vietoje buvo „BYD Seal U“ – įkraunamas hibridinis visureigis. Per pirmuosius devynis 2025 m. mėnesius šį modelį Europoje rinkosi 55 504 pirkėjai. Trečiąjį perkamiausių automobilių trejetuką užbaigia MG HS, kurio iki 2025 m. rugsėjo mėn. pabaigos parduota 54 851 vnt.
Įdomu tai, kad beveik vienas iš penkių rugsėjį parduotų vidutinio dydžio visureigių buvo kiniškas, todėl Kinijos prekių ženklai pagal rinkos dalį aplenkė Japonijos gamintojus. Augimą daugiausia lėmė dideli „BYD Seal U“ įkraunamo hibrido pardavimai, taip pat augantis „BYD Sealion 7“ ir „Xpeng G6“ elektrinių modelių populiarumas. Dėl to Kinijos prekių ženklų dalis vidutinio dydžio visureigių segmente per pirmuosius devynis 2025 m. mėnesius pasiekė 13,9 %.
Dinamiškai auganti paklausa taip pat užfiksuota kompaktiškų visureigių segmente, kuriame perkamiausi buvo MG HS, „Jaecoo 7“ ir „Omoda 5“. Dėl to Kinijos prekių ženklų dalis šiame segmente padidėjo iki 13,2 %, palyginti su 8,9 % tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.
2025-ieji taip pat bus neginčijamas įkraunamų hibridų triumfas tarp Kinijos prekių ženklų. Rugsėjį tokie gamintojai kaip BYD, „Jaecoo“ ir MG jau kontroliavo 20 procentų Europos įkraunamų hibridų rinkos, o jų dalis po devynių mėnesių pasiekė 11,9 procento. Geriausiai parduodamas įkraunamas modelis buvo „BYD Seal U“ – rugsėjį buvo parduota 11 115 vienetų, o per metus – 50 141 vienetas. Šie stiprūs pardavimai leido jam aplenkti „Volkswagen Tiguan“ ir tapti populiariausiu įkraunamu hibridu Europoje.
