Netrukus galėsime nusipirkti naujų automobilių už 20 000 EUR. Europa meta iššūkį Kinijai ()
Europos Komisija paskelbė, kad gruodžio mėnesį pateiks pasiūlymą sukurti naują mažų, ekonomiškų elektrinių automobilių kategoriją.
© TTTNIS, CC0 1.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:3rd_generation_Honda_N-BOX_Custom.jpg
|
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šios transporto priemonės, kurių kaina siekia apie 20 000 eurų, skirtos spręsti didėjančią Kinijos gamintojų konkurenciją ir papildyti rinką mikroautomobiliais.
Šių metų rugsėjį pasiūlytas planas Europoje sukurti atskirą mažų automobilių kategoriją sulaukia vis didesnio palaikymo. Iniciatyvai, kuria numatoma sukurti naują įperkamų miesto transporto priemonių segmentą, pritarė Europos Komisijos pirmininkė Ursulą von der Leyen. Europos Komisijos pirmininkė paskelbė, kad Komisija šiame projekte bendradarbiaus su automobilių gamintojais.
Šio plano įgyvendinimą planuojama pradėti šių metų gruodį. Tuo metu tikimasi, kad Europos Sąjungos institucijos pateiks reglamentų projektus, kurie sumažins reikalavimus mažiausiems automobiliams. Tačiau pasiūlymas nebus taikomas automobiliams su vidaus degimo varikliais – ES reglamentuose numatytos išimtys skirtos tik elektromobiliams.
|
Idėja apima naujos klasės mažų, nulinės emisijos miesto automobilių, kurių ilgis siektų iki 4,2 metro, sukūrimą, kuriems nereikėtų diegti visų šiuo metu privalomų vairuotojo pagalbos ir saugos sistemų.
Atsisakius brangių technologinių sprendimų, būtų galima pateikti rinkai lengvus, konstrukciškai paprastus automobilius, kurie būtų ne tik ekologiški, bet ir gerokai pigesni gaminti. Numatoma tokių transporto priemonių kaina būtų nuo 15 000 iki 20 000 eurų. Palyginimui, šiuo metu pigiausias elektromobilis „Dacia Spring“ kainuoja apie 17 000 eurų.
Šios naujos klasės automobilių įkvėpimo šaltinis galėtų būti japoniški kei automobiliukai – maži, praktiški miesto automobiliai, sukurti atsižvelgiant į vietos realijas. Japonijoje jiems taikoma daugybė mokesčių ir draudimo lengvatų, o išskirtinis bruožas – dėžutės formos, funkcionali forma.
Vis dėlto ekspertai atkreipia dėmesį, kad europietiška šio segmento versija galėtų būti daug įvairesnė – apimtų klasikinius hečbekus, minivenus, visureigius ir mažus sportinius automobilius.
Nauja mažų automobilių kategorija galėtų tapti Europos atsaku į prieinamų kiniškų modelių, kurie vis labiau užkariauja Senąjį žemyną, plėtrą. Tačiau ekspertai įspėja, kad jos įvedimui reikėtų daugiau nei vien tik taisyklių, susijusių su privalomomis saugos funkcijomis, pakeitimų.
Kaip ir Brazilijoje, transporto priemonės su varikliais iki vieno litro Europoje taip pat turėtų turėti teisę į lengvatinį mokesčių režimą. Tikimasi, kad netrukus Briuselyje prasidės diskusijos dėl tokių sprendimų įgyvendinimo.
