Plastikiniai keliai nėra pokštas. Tai gali būti tikra kelių revoliucija  ()

Škotijoje atidarytas pirmasis kelio ruožas Jungtinėje Karalystėje, kurio paviršiuje panaudotas neįprastas ingredientas – perdirbtas plastikas.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Pexels (atvira licencija) | https://pxhere.com/en/photo/1385762

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naująja technologija siekiama sumažinti kelių tiesimo ir priežiūros anglies pėdsaką, kartu pailginant paties asfalto ilgaamžiškumą. Tai dar viena iš kelių naujų technologijų, kurios jau bandomos Britanijos keliuose, o kituose ruožuose, pavyzdžiui, bandomas grafeno naudojimas.

Kelias, kuriame buvo atliktas bandymas, buvo nutiestas kaip „Live Labs 2“ programos dalis – trejų metų trukmės JK Transporto departamento finansuojamas projektas, kuriuo siekiama sumažinti kelių infrastruktūros išmetamą CO2 kiekį.

Chapelknowe kelio ruože buvo panaudotas naujas Vokietijos bendrovės „Ecopals“ sukurtas priedas „EcoFlakes“. Pusė tonos šios medžiagos buvo įmaišyta į asfalto mišinį, iš dalies pakeičiant tradicinį bitumą – naftos darinį.

[EU+Kuponai] Šildytuvai, apie kuriuos dar negirdėjai: išgelbės nuo šalčio kemperyje, namelyje ar sunkvežimyje. Paskutiniai vienetai
8055 4

Mažiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėnesių garantija

Išsamiau

„EcoFlakes“ veikia kaip polimero modifikatorius – į mišinį nebemetami plastiko gabalėliai, o specialiai paruošti milteliai, kurie gamybos metu ištirpsta bitume. Dėl to asfaltas tampa atsparesnis senėjimui ir įtrūkimams, o anglies dioksido išmetimas sumažėja iki 20 procentų.

Kaip aiškina inžinieriai, kelių tiesyboje naudojamos medžiagos – nuo ​​asfalto iki kelių ženklinimo dažų ir betono tiltuose – sudaro didelę dalį transporto sektoriaus išmetamųjų teršalų. Todėl projekte „Live Labs 2“ ieškoma alternatyvų: nuo biologinės kilmės asfalto ir cemento be klinkerio iki apsaugos nuo apledėjimo priedų ir savaime atsistatančių betonų.

 

Spalio mėnesį taip pat buvo atliktas bandymas su kelio danga, pagaminta iš bioanglies – medžiagos, susidarančios pirolizės būdu iš žolės ir kitų augalinių atliekų.

Artimiausius kelerius metus bus vykdoma nuolatinė stebėsena. Ekspertai penkerius metus analizuos naujos dangos patvarumą, atsparumą oro sąlygoms ir realų išmetamųjų teršalų kiekio sumažėjimą. Jei rezultatai bus teigiami, panašūs sprendimai galėtų būti plačiai taikomi, taip pat ir už JK ribų.

Pradiniai bandymai rodo, kad plastikinis priedas ne tik pagerina asfalto elastingumą, bet ir sumažina kelio triukšmą. Jei projektas bus sėkmingas, per dešimtmetį ši technologija galėtų būti plačiai įdiegta visame Britanijos vietinių kelių tinkle.

 

Pasak Helen Loughran iš Šiaurės Lanarkšyro tarybos, kuri prižiūri projektą, tai pavyzdys, kaip vietos valdžios institucijos gali prisidėti prie kovos su klimato kaita:

„Mes parodome, kad infrastruktūra gali būti tvari ir praktiška tuo pačiu metu. Naujos technologijos, tokios kaip „EcoFlakes“ ir bioanglis, įrodo, kad ekologiškumas nebūtinai reiškia kokybės kompromisus.“

Tikimasi, kad iš perdirbto plastiko nutiesti keliai ilgiau išlaikys savo savybes, bus atsparesni įtrūkimams ir temperatūros pokyčiams. Be to, jie sumažina naftos pagrindu pagamintų žaliavų naudojimą, taigi ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą per visą kelio gyvavimo ciklą – nuo ​​medžiagų gamybos iki utilizavimo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()