Lietuvoje surinktas pirmas šilumvežis eksportui (1)
Rugsėjo 29-tą, ketvirtadienį, Vilniaus lokomotyvų remonto depe iškilmingai pristatytas naujas manevrinis šilumvežis TEM TMH. Jis pagamintas trijų įmonių specialistų jėgomis: UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depo (VLRD), kompanijos CZ LOKO (Čekijos Respublika), kurie yra projekto autoriai ir komplektacijos gamintojai, bei Rusijos Federacijos kompanijos TRANSMAŠHOLDING.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šilumvežis pagamintas Estijos Respublikos privačiai kompanijai – uostui Sillamae.
„Šiandien istorinis įvykis tiek „Lietuvos geležinkeliams“, tiek mūsų šaliai – išlydime pirmąjį modernų šilumvežį į kaimyninę Estiją. Manau, kad tai gera pradžia visam Baltijos regionui, kuris šiandien jaučia naujos technikos poreikį. Šis gaminys jau sertifikuotas ir pripažintas kai kuriose Europos Sąjungos šalyse, o artimiausiu laiku tikimės gauti ir Rusijos Federacijos sertifikatą, – pasakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. – Antrinė įmonė VLRD jau yra mums pagaminusi 11 naujųjų manevrinių šilumvežių TEM TMH su 1455 kWt galios dyzeliniais varikliais CAT 3512 B, kurie sėkmingai dirba keliuose.“
Nors pirmasis eksportui skirtas šilumvežis keliaus į Estiją, pagrindinės viltys siejamos su Rusijos rinka. „Dabar visi nekantriai laukiame, – žurnalui „Mokslas ir technika“ pasakojo UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas direktorius kokybei ir kontrolei Aleksandr Movčan, – kada bus sertifikuotas pirmas Rusijos rinkai skirtas šilumvežis. Nesertifikuotą šilumvežį galima palyginti su žmogumi be paso. Be šio dokumento su šilumvežiu negalima niekur išvažiuoti, jo niekam negalima parodyti. Rusijos geležinkelio vadovybė labai domisi šiuo šilumvežiu ir tikina, kad jo sertifikavimas daug laiko neužims. Aišku, sunku kalbėti apie tolimesnius įvykius, kol dar galutinai neužbaigti šio šilumvežio dokumentų tvarkymo reikalai. Tačiau juo yra labai domimasi“.
Šilumvežis TEM TMH sukonstruotas iš šešių modulių: elektrinio, mašinisto kabinos, jėgos modulio, kompresoriaus ir pagalbinės įrangos, aušintuvo bei stabdžių modulių. Tokia konstrukcija leidžia operatyviai ir greitai atlikti šilumvežio remontą, pakeičiant vieną iš sugedusių modulių nauju arba suremontuotu.
Pirmajame eksportui į Estiją skirtame šilumvežyje sumontuotas naujas, galingesnis 1550 kWt (arba 2079 AJ) variklis. Dėl jo šis TEM TMH lygioje vietoje gali patraukti net 7000 tonų svorio traukinio sąstatą. Dyzelinis variklis CAT3512C atitinka EURO III (Stage IIIA) išmetamųjų dujų emisijos reikalavimus.
„Tai šiuolaikiškas, turintis elektroninį įpurškimą, ekonomiškas dyzelinis variklis. Lyginant su seno tipo varikliu dyzelinio kuro ekonomija siekia apie 30 %, o variklinės alyvos – apie 60 %, – sakė VLRD generalinis direktorius Valentas Stadalnykas. – Kadangi aušinimo sistema užpildyta antifrizu, galimas variklio užvedimas esant -15°C lauko temperatūrai (seno tipo varikliai užsivesdavo tik esant ne žemesnei, nei +20 °C).“
Naujajame šilumvežyje sumontavus naujo tipo šiuolaikišką eismo saugumą užtikrinančią sistemą KLUB-U smarkiai pagerėjo užrašomų darbo režimų duomenų kokybė ir tikslumas, kas savo ruožtu pagerino eksploatacinio ir aptarnaujančio personalo darbo našumą ir kokybę.
Didelis dėmesys skirtas ir ergonomiškai mašinisto darbo vietai įrengti. Ji atitinka visus Europos Sąjungos reikalavimus. Kabinoje įrengtas kondicionierius, mikrobangų krosnelė, šaldytuvas, autonominis mašinisto kabinos šildytuvas. Darbo sąlygas gerina ir tai, kad kabina yra bokštelinio tipo. Tai leidžia manevravimo metu stebėti beveik visą šilumvežį ir aplinką tuo užtikrinant aukštą eismo saugumą atliekant manevravimo darbus.
Šilumvežyje įrengta elektroninė valdymo sistema, kuri leidžia nustatyti gedimus ir juos diagnozuoti. Taip užkertamas kelias leidimų dirbti su neparuoštu šilumvežiu išdavimui, taip pat užtikrinamas dirbančių šilumvežių patikimumas ir jų optimalus eksploatavimas.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ prekinių lokomotyvų parkas šiuo metu pripažintas vienu moderniausių Centrinėje ir Rytų Europoje. 2004 – 2011 m. AB „Lietuvos geležinkeliai“ naujiems prekiniams riedmenims įsigyti ir gaminti bei esamiems modernizuoti investavo daugiau kaip 1 milijardą litų. Bendrovės planai ir toliau išlieka ambicingi – iki 2017 m. į šią riedmenų rūšį bus dar investuota per 350 milijonų litų. Čia ypač svarbus vaidmuo tenka ir Vilniaus lokomotyvų remonto depui, kuris buvo įkurtas siekiant pertvarkyti ir sustiprinti riedmenų remonto bazę, optimizuoti traukos riedmenų remonto paslaugas ir padaryti jas ekonomiškai efektyvias bei konkurencingas.