Draudžiama įvažiuoti į miestą visureigiu? Pasiruoškite. ES ruošia drebinančius pokyčius  ()

Pastaraisiais metais visureigiai (SUV) ir pikapai – transporto priemonės, kurios anksčiau daugiausia buvo siejamos su Amerikos greitkeliais – Europoje gerokai išpopuliarėjo.


Cadillac Escalade
Cadillac Escalade
© Damian B Oh, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cadillac_Escalade_ESV_Platinum_GMTK2XX_Black_Raven_%281%29.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vairuotojai juos vertina dėl erdvumo, patogumo ir saugumo jausmo. Tačiau vis labiau nerimaujama, kad didelės transporto priemonės kelia rimtą grėsmę miesto eismui. Aktyvistai ragina įvesti apribojimus, o Europos Sąjunga pradeda atidžiau stebėti šį reiškinį.

Europos miestuose vis dažniau reiškiamas pasipriešinimas visureigių plėtrai. Aplinkosaugos organizacijos, vadovaujamos įtakingos nevyriausybinės grupės „Transport & Environment“, kuri jau daugelį metų reikalauja keisti reglamentus, skelbia pavojų. Jos atstovai pabrėžia, kad didelių automobilių populiarumas slepia ne tik naudą, bet ir realias grėsmes visuomenės saugumui.

[EU+Kuponai] Šildytuvai, apie kuriuos dar negirdėjai: išgelbės nuo šalčio kemperyje, namelyje ar sunkvežimyje. Paskutiniai vienetai
8621 3

Mažiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėnesių garantija

Išsamiau

Tikimasi, kad 2024 m. paskelbta ataskaita atskleis augančią problemą. Joje teigiama, kad vidutinis naujų automobilių, parduodamų Europoje, plotis padidėja maždaug 1 cm kas dvejus metus. Šiandien vidutinis naujas automobilis yra nuo 170 iki 180 cm pločio – 11 cm didesnis nei 2001 m. Aktyvistai perspėja, kad jei ši tendencija tęsis, Europos miestai netrukus bus pilni autobusus primenančių transporto priemonių.

„Transport & Environment“ ataskaitoje teigiama, kad didėjantis transporto priemonių dydis jau kelia infrastruktūros problemų – daugelis modelių netelpa į standartines stovėjimo vietas, o vairuotojams sunku išvažiuoti. Dokumento autoriai perspėja, kad dabartinių taisyklių išlaikymas yra ne tik miesto planavimo, bet ir viešojo saugumo klausimas.

 

Praėjusių metų ETSC tyrimas rodo, kad didesni automobiliai yra daug pavojingesni pėstiesiems. Duomenys rodo, kad Jungtinėse Valstijose yra aiški koreliacija tarp didėjančių visureigių ir pikapų pardavimų ir didėjančio pažeidžiamų eismo dalyvių mirčių skaičiaus.

Tai patvirtina ir Amerikos greitkelių saugumo draudimo instituto (IIHS) duomenys – važiuojant didesniu nei 64 km/val. greičiu, klasikinio lengvojo automobilio partrenkto pėsčiojo mirties rizika siekia 53 %, o visureigio atveju ji siekia iki 100 %.

 

Briuselis taip pat pasisakė apie vis didesnių automobilių problemą. Europos Parlamentas paskelbė, kad peržiūrės didėjantį visureigių skaičių miestuose ir svarstys apribojimus šio tipo transporto priemonėms.

Ekspertų teigimu, galimi sprendimai, paremti sistemomis, jau veikiančiomis pasirinktose Europos Sąjungos šalyse, įskaitant Nyderlandus, Belgiją ir Prancūziją, kur parkavimo mokesčiai priklauso nuo transporto priemonės svorio ir tipo.

Kai kurie analitikai prognozuoja, kad ateityje miestai gali visiškai uždaryti savo centrus automobiliams, kurie neatitinka tam tikrų svorio ir dydžio reikalavimų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()