Savininkai sugniuždyti. Jie permokėjo, įmonė pasitraukė iš rinkos, o dabar niekas nenori pirkti  ()

Kinų automobiliai pamažu pasirodo ir antrinėje rinkoje. Nors iš pradžių jų kainos nebuvo itin didelės, dabar ir naudotų tarp jų galima rasti gerų pasiūlymų. Tačiau yra vienas modelis, kuris sunkiai randa naują savininką.



© Rutger van der Maar (CC BY 2.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2021_Seres_3.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Antrinėje rinkoje pasirodė automobilis, kurio kaina prieš nukrentant žemiau 12 000 eurų siekė beveik 45 000 eurų – tai „Seres 3“. Vos per kelerius metus jis tapo vienu mažiausiai pageidaujamų elektrinių SUV modelių Lenkijoje. Jo įspūdingas kainos nuosmukis tapo įspėjimu tiems, kurie tikėjosi greito pelno ar eksploatacijos be problemų.

Didelė kaina, netinkamas debiuto momentas

Modelis „Seres 3“ Lenkijos rinkoje pasirodė 2022 metais, kainuodamas apie 44 000 eurų. Buvo siekiama suderinti modernų elektrinį variklį su patrauklia kaina, tačiau jau tuo metu techniniai duomenys atrodė riboti.

[EU+Kuponai] Būtinas daiktas turintiems automobilį ir mėgstantiems keliauti. Aukščiausios klasės dyzeliniai oro šildytuvai
2439 1

Nuostabiai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Apie 52 kWh talpos baterija, deklaruojamas iki 270 km nuvažiuojamas atstumas mieste, smarkiai mažėjantis greitkelyje, ir maždaug 56 kW įkrovimo galia – tai ne tie rodikliai, kurių šiandien tikimasi iš elektromobilio. Be to, rinkos situacija nebuvo palanki: automobilio debiuto metu pasirodė daug alternatyvų – pigesnių, geriau įrengtų, iš patikimų gamintojų – o kiniški elektromobiliai sparčiai populiarėjo. Dėl to daugelis potencialių pirkėjų atsisakė šio modelio.

Staigaus vertės kritimo priežastys

Praėjus vos trejiems metams po įsigijimo, daugelis šio modelio savininkų bandė jį parduoti. Kainos nukrito net iki maždaug 11 000 eurų. Viena pagrindinių priežasčių – po pardavimo palaikymo trūkumas.

 

„Seres“ markė 2024 m. kovo mėnesį pasitraukė iš Lenkijos rinkos, o tai sukėlė rimtų problemų dėl atsarginių dalių ir techninės priežiūros prieinamumo. Savininkai pasakojo, kad automobiliai ilgai stovėjo servisuose, o tokių detalių kaip apmušalai ar elektronikos sistemos teko laukti mėnesiais. Be to, modelis nebesugebėjo konkuruoti su naujesniais rinkos pasiūlymais – tiek nuvažiuojamu atstumu, tiek dinamika, tiek įkrovimo greičiu. Visa tai lėmė, kad automobilis beveik visiškai prarado rinkos vertę.

Pamoka elektromobilio pirkėjams

 

„Seres 3“ pavyzdys rodo, jog perkant elektromobilį reikia įvertinti ne tik jo kainą ir technines savybes, bet ir ilgalaikį gamintojo palaikymą bei dalių prieinamumą. Be šių veiksnių net patrauklus pasiūlymas gali virsti skausminga investicija. Prieš perkant verta pasidomėti, ar gamintojas ar importuotojas planuoja likti rinkoje, kokios garantijos sąlygos ir ar egzistuoja nepriklausomas serviso tinklas. Priešingu atveju rizika prarasti automobilio vertę gali būti gerokai didesnė, nei iš pradžių atrodė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()