„Toyota“ atrado elektromobilių „Šventąjį gralį“. Skelbia masinę gamybą ()
Žada ilgesnį nuvažiuojamą atstumą, greitesnį įkrovimą ir didesnį saugumą nei įprastos ličio jonų baterijos.
© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Toyota“ įžengia į elektromobilių rinką su kietojo kūno (angl. solid-state) baterijomis – technologija, kuri daugelį metų laikyta „Šventuoju Graliu“.
Japonijos gamintojas planuoja 2027–2028 m. pradėti masinę elektrinių automobilių gamybą su šiomis baterijomis, kurios žada ilgesnį nuvažiuojamą atstumą, greitesnį įkrovimą ir didesnį saugumą nei įprastos ličio jonų baterijos.
|
Kietojo kūno baterijos galėtų suteikti:
- 700–1000 km nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu,
- įkrovimą nuo 10 iki 80 % vos per 10 minučių,
- didesnį energijos tankį ir ilgesnį tarnavimo laiką.
Technologija pirmiausia bus diegiama aukštesnio segmento modeliuose, pavyzdžiui, „Lexus“. „Toyota“ siekia nepriklausomybės nuo Kinijos ir Pietų Korėjos, bendradarbiaudama su Japonijos medžiagų pramone.
Kietojo kūno baterijų lenktynės yra globalios: „Mercedes“, BMW, „Volkswagen“ ir kinų BYD bei CATL taip pat vysto panašius sprendimus. „Toyota“ turi pranašumą masto, pakartojamumo ir patvarumo srityse.
Jeigu technologija pasiteisins, 350 kW įkrovimo stotys taps standartu, o greitas įkrovimas – norma, iš esmės keičianti elektromobilių rinkos taisykles ir sumažinanti vidaus degimo variklių pranašumą.
