Neįtikėtina – pripučiamas lėktuvas. JAV kariuomenė susidomėjo (VIDEO)  ()

Pripučiami lėktuvai iš tikrųjų egzistavo.


Goodyear Inflatoplane
Goodyear Inflatoplane
© Ekrano kopija | https://x.com/clark_aviation/status/1625393151019024385/photo/1

Visi šio ciklo įrašai

  • 2025-11-19 Neįtikėtina – pripučiamas lėktuvas. JAV kariuomenė susidomėjo (VIDEO)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viskas prasidėjo 1931 m., kai amerikiečių išradėjas Taylor McDanielas norėjo lėktuvus padaryti saugesnius.

Pripučiami lėktuvai, jo teigimu, gali nukristi ir būti nesunaikinti, o pilotas ir jo keleivis lieka nesužaloti. Deja, Taylorui McDanieliui pritrūko pinigų, kad jis galėtų užbaigti savo kūrybos lėktuvą, tačiau pripučiamo lėktuvo istorija tuo nesibaigia.

1935 m. su šia koncepcija pradėjo eksperimentuoti Sovietų Sąjungos inžinieriai. Jie siekė naudoti pripučiamus lėktuvus kaip būdą perkelti atsargas visoje šalyje. Tačiau apie šių tyrimų rezultatus žinoma nedaug.

1955 m. taip pat britai eksperimentavo su pripučiamų orlaivių naudojimu žvalgybos misijoms. Jis buvo pramintas „skraidančiu čiužiniu“.

Galų gale visi šie dizainai nepasiteisino, todėl mes nebeturime pripučiamų lėktuvų.

Tačiau buvo viena įmonė, kuri labai priartėjo prie veikiančio galutinio modelio, ir tai buvo „Goodyear“.

Taip 1955 m. gimė „Goodyear Inflatoplane“ – pripučiamas orlaivis, kurį buvo galima tiesiogine prasme pripūsti. Beveik viskas, išskyrus variklį, propelerį ir keletą kabinos komponentų, buvo pripildyta oro.

Maksimalūs žaidimų įspūdžiai, produktyvumas, idealus komfortas: Ekrano vietos pagaliau pakaks viskam! („Philips EVNIA 49M2C8900L“ monitoriaus APŽVALGA)
6907

Kam turėti du atskirus monitorius, sustačius juos šalia vienas kito, jei galima naudoti vieną, ir dar super gerą? Štai kokie mano įspūdžiai išbandžius neįtikėtiną „Philips EVNIA 49M2C8900L“.

Išsamiau

Nors visa tai gali atrodyti absurdiška, prielaida buvo gana logiška – JAV armija domėjosi šia technologija, matydama jos potencialą kuriant už priešo linijų įstrigusių kareivių evakuacijos planus. Tokiose situacijose pripučiamas lėktuvas turėjo būti numestas sustiprintuose konteineriuose netoli jų pozicijų.

 

Atidarius konteinerį, lėktuvui pripūsti prireikė vos 5 minučių – žinoma, ne burna, o specialiu varikliu su prie dėžės pritvirtintu kompresoriumi. Pripūtus lėktuvą, pilotas rankiniu būdu užvesdavo paprastą dvitaktį variklį ir buvo pasiruošęs skristi.

Priklausomai nuo versijos, „Goodyear“ pripučiamas lėktuvas galėjo pasiekti 60–120 km/val. greitį, o tai buvo gana mažas rodiklis. O maksimali jo keliamoji galia leido skraidinti vieną ar du keleivius. Iš pradžių sparnų mojis buvo mažesnis nei 7 metrai, o vėlesnių variantų – 8,5 metro.

 

Daugelio nuostabai, visas įrenginys veikė taip, kaip numatyta, leisdamas nuskristi iki kelių šimtų kilometrų atstumą, tačiau turėjo vieną rimtą trūkumą: pripučiamas lėktuvas buvo pagamintas iš guma dengto nailono audinio. Vienos kulkos, paukščio ar bet kokio kieto skeveldros pakako, kad pažeistų paviršių ir lėktuvas nukristų.

Nepaisant to, prieš JAV armijai visiškai nutraukiant darbus prie šio aparato, buvo pagaminta 12 veikiančių vienetų, o pats projektas buvo atšauktas tik 1962 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()