Kodėl „Boeing“ lėktuvų nosys smailios, o „Airbus“ – apvalios? Atsakymas nustebins (FOTO) ()
„Boeing“ ir „Airbus“ gamina daugumą šiandien labiausiai paplitusių lėktuvų, ir lengviausias būdas juos atskirti – pažiūrėti į jų nosį.
© Juke Schweizer, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:D-ABYT_at_FRA.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Boeing“ lėktuvai, įskaitant 747, 757, 767 ir 777, priekyje yra elegantiškesnės, į priekį ištiestos ir snapą primenančios formos, o „Airbus“ lėktuvai, tokie kaip A320, A330, A340, A350 ir A380, turi apvalesnį priekinį profilį su glotnia kreive nuo viršaus iki apačios.
Šis skirtumas yra ne tik kosmetinis efektas ar geresnis dizaino pasirinkimas – tai dešimtmečių inžinerijos filosofijos ir aerodinamikos istorijos rezultatas.
Built in 1987 - retired in 2013 after almost 26 years with Delta Airlines.
— LemWerder (XLW) Sights (@lemwerdersights) October 25, 2025
Registration: N634DL
Aircraft type: Boeing 757-232
MSN/LN: 23615 / 158
Airline: Delta Airlines
Date: July 15, 1991
Location: New York – LaGuardia (LGA)
📷: @lemwerdersights#avgeek #B757 pic.twitter.com/mDsSiuVPo0
|
„Boeing“ (įkurta 1916 m.) tendencija link smailių nosių atsirado kai buvo sukurti pirmieji B-17 „Flying Fortress“ ir 747 lėktuvai. Tuo metu orlaivių konstruktoriai tikėjo, kad smailesnė nosis padeda sumažinti pasipriešinimą ir greičiau skristi oru.
2025.9.22 羽田空港(第2ターミナル展望デッキ)
— kurosaba (@kurosaba747cf6) November 7, 2025
AIRDO
Boeing 767-300ER
JA607A#AIRDO#羽田空港 pic.twitter.com/qUC8zz0rDM
Kita vertus, „Airbus“ įkurta daug vėliau, aštuntajame dešimtmetyje, kai kompiuterinis modeliavimas pateikė naują idėją, kad esant mažesniam nei 1 macho ikigarsiniam greičiui, mažesnė, labiau apvali nosies forma iš tikrųjų padeda sumažinti pasipriešinimą ir išlyginti oro srautą.
Orlaivio nosis taip pat yra pagrindinė svarbių komponentų, tokių kaip orų radaras, avionika ir kt., vieta. Šių komponentų išdėstymas orlaivio nosyje taip pat turi įtakos orlaivio priekiniam profiliui.
EC-NTQ (Leonardo Torres Quevedo)@Iberia Airbus A320-251N
— Aiden Repollet (@AidenRepollet) November 17, 2025
📍Aeropuerto Madrid #Barajas pic.twitter.com/hBm8FpX0Y1
„Airbus“ lėktuvuose paprastai yra daugiau laisvos erdvės dėl labiau suapvalintos nosies. Pavyzdžiui, A380 kabina yra tarp dviejų denių, o ne virš jų, kaip „Boeing 747“. Tai buvo padaryta siekiant supaprastinti krovinių tvarkymą ir antžemines operacijas, įskaitant keleivių įlaipinimą. Tokiam kabinos išdėstymui reikėjo didesnės, suapvalintos nosies, kad būtų galima sklandžiai sujungti viršutinį ir apatinį denius, taip pat kad tilptų reikalingi komponentai.
Why didn't the Airbus A380 last as long as the Boeing 747? pic.twitter.com/h5DPD6T8nn
— Turbine Traveller (@Turbinetraveler) September 30, 2025
Kita vertus, smailesnė „Boeing“ išvaizda ir siauri fiuzeliažai palieka inžinieriams mažiau vietos komponentams sudėti, todėl viskas, pavyzdžiui, radaro antenos ir laidai, telpa ilgesniame, bet smailesniame kūgyje.
Kadaise aiškus skirtumas tarp „Boeing“ ir „Airbus“ dizaino filosofijų pradeda nykti. Naujieji „Boeing“ lėktuvai skolinasi „Airbus“ dizaino ypatybes, nes to reikalauja šiuolaikinės aerodinamikos ir efektyvumo gerinimo priemonės.
Pavyzdžiui, „Boeing 787 Dreamliner“ atsisakė savo snapo formos ir labiau primena „Airbus“ nosies ir viršgarsinio reaktyvinio lėktuvo hibridą. Tai buvo padaryta siekiant pagerinti degalų naudojimo efektyvumą, o tai leido „Boeing“ su 787 „Dreamliner“ nuskristi rekordinį 10 710 jūrmylių (19 835 km) atstumą. Būsimasis 777X modelis taip pat laikosi tos pačios dizaino filosofijos.
