Prasidėjo neįsivaizduojama. Elektromobilių likutinė vertė auga. Paaiškino, kas vyksta ()
Elektromobilių rinka išgyvena dinamišką transformaciją, ir investuotojai vis dažniau klausia, kurios technologijos turės didžiausią įtaką elektromobilių vertės išlaikymui per ateinančius kelerius metus.
© RudolfSimon, CC BY 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:First_EV_Charging_Station_in_Barcelona.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Belaidžio ryšio (OTA), transporto priemonės ir elektros tinklo (V2G) bei transporto priemonės ir visko (V2X) sistemos yra inovacijos, kurios gali reikšmingai paveikti transporto priemonės patrauklumą antrinėje rinkoje, nors ir skirtingu mastu.
Programinės įrangos valdomos transporto priemonės (SDV) – tai transporto priemonės, kurių funkcijos apibrėžtos programinėje įrangoje, leidžiančioje nuotoliniu būdu atnaujinti ir greitai įdiegti naujas paslaugas. Visiškai elektrinėse transporto priemonėse tokios programinės įrangos integravimas su pavarų sistema, akumuliatoriumi ir ADAS vyksta sparčiausiai.
Neabejotina, kad prasideda nauja automobilių inovacijų era, o technologinių pokyčių automobilių rinkoje mastas yra aiškiai matomas.
Pavyzdžiui, remiantis „Research and Markets“ pateiktais duomenimis, pasaulinė SDV rinka 2024 m. turėtų siekti beveik 390 mlrd. JAV dolerių. Iki 2030 m. ji gali pasiekti net 1,6 trilijono JAV dolerių. Savo ruožtu Europos duomenys rodo dinamišką transporto priemonių, aprūpintų technologijomis, leidžiančiomis bendrauti su internetu, kitomis transporto priemonėmis ir išoriniais įrenginiais, segmento augimą. Tikimasi, kad ši rinka Europoje iki dešimtmečio pabaigos išaugs iki daugiau nei 50 mlrd. JAV dolerių.
Automobilis kaip skaitmeninė platforma
|
Belaidžio ryšio (OTA) atnaujinimo technologija keičia transporto priemonių evoliuciją išriedėjus iš salono. Pasak „Acumen Research and Consulting“, pasaulinė automobilių OTA atnaujinimo rinka 2023 m. buvo verta 3,578 mlrd. JAV dolerių ir tikimasi, kad iki 2032 m. ji išaugs iki 18,471 mlrd. JAV dolerių, o metinis augimo tempas sieks 20,3 %.
Svarbus perpardavimo vertės aspektas yra tai, kad transporto priemones su OTA funkcija galima nuolat atnaujinti, todėl jos daugelį metų išliks technologiškai modernios. Kaip pažymi „CarEdge“ ataskaitos autoriai, tai leidžia transporto priemonėms tobulėti laikui bėgant, o tai teigiamai veikia perpardavimo vertę. Verta paminėti, kad tai ypač aktualu naudotoms elektrinėms transporto priemonėms.
„Šiuolaikinės technologijos yra vienas iš pagrindinių pilnai elektrinių automobilių privalumų. Automobiliai vis dažniau tampa skaitmeniniais įrenginiais su įmontuotomis atnaujinimo sistemomis, tokiomis kaip belaidžio ryšio (OTA) paslaugos, skaidrios akumuliatoriaus būsenos ataskaitos ir pažangios vairuotojo pagalbos funkcijos. OTOMOTO „Factor E“ tyrimas aiškiai rodo, kad technologijos yra vienas iš pagrindinių Europoje minimų akumuliatorinių elektromobilių privalumų (31 %). Pasirodo, gera technologinė patirtis, t. y. tylus veikimas, atnaujinimai ir efektyvios borto sistemos, kuria pasitikėjimą ir sutrumpina kelią iki tiek naujų, tiek naudotų transporto priemonių įsigijimo“, – komentuoja Adamas Simonas, „OLX Group/OTOMOTO“ vyresnysis verslo plėtros vadovas Europoje.
Transporto priemonė kaip investicija į energiją
Kita technologija, galinti gerokai padidinti elektromobilių vertę, yra „Vehicle-to-Grid“ (V2G). Šis sprendimas suteikia visiškai naują vertės dimensiją elektromobiliams, paversdamas juos iš paprastos transporto priemonės aktyviu energetikos sistemos komponentu.
„Fortune Business Insights“ praneša, kad pasaulinė V2G rinka 2023 m. buvo verta 11,39 mln. JAV dolerių ir prognozuojama, kad iki 2032 m. ji išaugs iki 116,53 mln. JAV dolerių, o metinis augimo tempas sieks įspūdingą 30,1 %. „Future Market Insights“ pateikia dar optimistiškesnes prognozes, įvertindama rinkos vertę 4,486 mlrd. JAV dolerių 2024 m., o iki 2034 m. ji turėtų išaugti iki 34,702 mlrd. JAV dolerių.
Taip pat verta paminėti, kad V2G technologija leidžia elektromobilių savininkams gauti papildomų pajamų parduodant energiją iš transporto priemonės akumuliatorių atgal į tinklą. „Virta Global“ pažymi, kad „elektromobiliai gali dirbti jums net tada, kai nevairuojate“, o tai yra unikalus vertės pasiūlymas antrinėje rinkoje. Automobiliai su V2G gali veikti kaip mobilus energijos kaupiklis, siūlantis savininkams dalyvauti energijos rinkose ir generuojant pasyvias pajamas.
Tačiau svarbu pažymėti, kad šis sprendimas tik pradeda populiarėti.
Rinkos iššūkiai ir perspektyvos
„Recurrent Auto“ atlikta naudotų elektromobilių rinkos Jungtinėse Valstijose analizė rodo, kad naudotų elektromobilių pardavimai 2024 m., palyginti su 2023 m., išaugo 62,6 %, o kainos stabilizavosi. Tuo pačiu metu naudotų akumuliatorinių elektromobilių rinka Europoje taip pat įgauna pagreitį. Daugelyje šalių naudoti elektromobiliai laikomi labiau prieinamu elektromobilių įsigijimo būdu. Tuo tarpu Vidurio Europoje – Lenkijoje, Čekijoje ir Vengrijoje – vairuotojai vis dar atsargiau vertina tokius elektromobilius.
Remiantis OTOMOTO tyrimu ir „Faktor E“ ataskaita, 27 % lenkų neturėtų problemų pirkdami naudotą elektromobilį. Verta paminėti, kad hibridinių automobilių vairuotojai (57 %) ir tie, kurie domisi nauju mobilumu (58 %), labiau pasitiki naudotų akumuliatorinių elektromobilių kokybe.
