Kodėl automobiliui beveik neįmanoma įsibėgėti iki 500 km/val.? Atsakymas nustebins  ()

Net ir galingiausi hiperautomobiliai beveik negali įveikti šios ribos, o tokį greitį galima išbandyti tik specialiose vietose.


Bugatti Chiron Sport
Bugatti Chiron Sport
© Mr.choppers, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2020_Bugatti_Chiron_Sport_in_Nocturne_and_Atlantic_Blue,_front_left.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasiekti 500 km/val. greitį – tai svajonė, kurią pavyko įgyvendinti tik nedaugeliui automobilių pasaulyje. Tačiau už šio skaičiaus slypi ne greičio romantika, o beveik neįveikiami inžineriniai iššūkiai.

Viršijus 320 km/val., kiekvienas papildomas kilometras per valandą tampa inžineriniu košmaru. Oro pasipriešinimas didėja proporcingai greičio kvadratui, todėl jam įveikti reikia milžiniškos galios – daugiau nei 1500 arklio galių, kai automobilis artėja prie 500 km/val.

Esant tokiam greičiui, oro srautas nebe „teka“ aplink kėbulą – jis atsitrenkia į automobilį kaip siena. O bet koks formos disbalansas ar šoninio vėjo gūsis gali sukurti keliamąją jėgą, kuri tiesiogine prasme gali atplėšti automobilį nuo žemės.

[Mažiausia kaina istorijoje!] Lietuvos apžvalgininkas: „Aukščiausios kokybės 3in1 suvirinimo aparatas. Tinka ir mėgėjams, ir profesionalams“ (Video, „VEVOR MIG-200/250“)
4817 2

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Stabilumui užtikrinti pridedami skirstytuvai, difuzoriai ir sparnai. Tačiau papildoma prispaudimo jėga taip pat padidina aerodinaminį pasipriešinimą – užburtą ratą, kurio beveik neįmanoma nutraukti.

Važiuojant 500 km/val. greičiu, padangos sukasi beveik 2500 aps./min. Išcentrinė jėga bando jas suplėšyti iš vidaus, todėl hiperautomobiliuose naudojamos padangos, sutvirtintos anglies pluoštu ir kevlaru. Prieš rekordinius važiavimus kiekviena padanga yra tikrinama rentgeno spinduliais, siekiant nustatyti defektus.

 

Stūmokliai, alkūninis velenas, transmisija, guoliai – visi jie veikia esant apkrovoms, panašioms į tas, kurios yra reaktyvinio variklio viduje. Bet kuris elementas, net ir šiek tiek silpnesnis už kitus, gali sukelti staigų gedimą.

Pasaulyje yra labai mažai vietų, kur saugu bandyti važiuoti didesniu nei 400–500 km/val. greičiu. Net ir idealiai lygi bei tiesi trasa negarantuoja saugumo – važiuojant tokiu greičiu vairuotojas važiuoja išgyvenimo lygiu.

Tai kova su fizika, konstrukcijos gedimo rizika ir jausmu, lyg bandytum pralaužti nematomą sieną.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()