Draudimas yra „klaida“. BMW kyla prieš ES  (1)

BMW generalinis direktorius Oliveris Zipse ką tik pavadino planuojamą ES automobilių su vidaus degimo varikliais draudimą „pavojinga klaida“.


BMW iX3
BMW iX3
© Alexander-93, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_iX3_NA5_IAA_2025_DSC_1684.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jis taip pat patikino, kad ateityje BMW klientai turės „visą variklių pasirinkimą“.

Oliveris Zipse davė išsamų interviu Vokietijos laikraščiui „Auto Bild“. BMW generalinis direktorius pakartojo savo nuomonę dėl ES automobilių su vidaus degimo varikliais registracijos draudimo ateities. Jis pareiškė, kad vokiečiai šiuo klausimu turėtų kalbėti vieningai, tvirtai prieštaraudami Briuselyje planuojamiems sprendimams.

„Prielaida, kad po 2035 m. rinka išliks tokia pat didelė kaip ir anksčiau, o CO2 išmetimą bus galima sumažinti tik dėl visiškai elektrinių transporto priemonių, yra tiesiog klaidinga“, – interviu Vokietijos žurnalui „Auto Bild“ sakė Oliveris Zipse.

BMW generalinis direktorius teigė, kad bendrovė nuolat daugiausia dėmesio skiria elektromobiliams, nes jie turi didžiausią augimo potencialą, tačiau taip pat siūlo itin efektyvius automobilius su vidaus degimo varikliais ir įkraunamus hibridus. Jis pridūrė, kad BMW klientai „ateityje taip pat turės platų pasirinkimų spektrą“.

[Kuponai] „Jis lenkia net ir šveicarus!“ Pasaulinė sensacija, laimėjusi laikrodžių „Oskarus“. Spec. pasiūlymai technologijos.lt skaitytojams (Video)
3304 1

Šių laikrodžių galima įsigyti daugiau nei 100 šalių visame pasaulyje, jais pasitiki virš 500 000 naudotojų. Pelnė net 17 tarptautinių dizaino apdovanojimų, tarp kurių ir laikrodininkystės „Oskarai“. Žiniasklaidos ir apžvalgininkų išliaupsinti modeliai, apie kuriuos greičiausiai net negirdėjote.

Išsamiau

Zipse jau kurį laiką atvirai kritikuoja Briuselio planuojamą draudimą ES registruoti automobilius su vidaus degimo varikliais nuo 2035 m.

„Yra daugybė kitų priežasčių, kodėl iki šiol nė viena kita pasaulio dalis nekėlė sau panašaus tikslo“, –  sako Oliveris Zipsas.

Tarp jų Zipse nurodė lėtesnį nei tikėtasi elektromobilių naudojimą, lėtą įkrovimo infrastruktūros statybos tempą ir pernelyg dideles elektros energijos kainas. Jis taip pat pridūrė, kad „reikšminga elektromobilumo vertės grandinės dalis yra už Europos ribų“.

BMW vadovas planuojamą 2035 m. naujų automobilių su vidaus degimo varikliais registracijos draudimą ES pavadino „pavojinga klaida“.

Zipse neabejoja, kad pradinės vidaus degimo variklių automobilių registracijos draudimo įvedimo datos išlaikymas reikštų milžinišką  smūgį Vokietijos ekonomikai, ir, jo nuomone, tokius padarinius „pajustų visi“.

 

Oliveris Zipse teigia, kad Vokietija, kaip didžiausia Europos ekonomika, privalo „prisiimti atsakomybę“ ir nedviprasmiškai pasisakyti už technologinį neutralumą bei priešintis draudimui. Vokietijos kancleris Friedrichas Merzas ne kartą pareiškė tvirtai ginąs vidaus degimo varikliu varomas transporto priemones.

Paradoksalu, bet Vokietijos pramonininkai šiuo klausimu nėra visiškai vieningi.

Rugsėjį, prieštaraudamas kanclerio Merzo žodžiams, „Audi“ generalinis direktorius Gernotas Döllneris pasisakė už dabartinio ES reglamentų šioje srityje įvedimo grafiko išlaikymą, tuo metu aiškiai teigdamas, kad elektromobiliai yra „tiesiog geresnė technologija“.

Paklaustas apie didelę Europos priklausomybę nuo Kinijos, kuri ypač išryškėjo pastaruoju metu per krizę, kilusią dėl Nyderlandų valdžios perimtos „Nexperia“, BMW generalinis direktorius Kinijos įmonių neapibūdino kaip grėsmės ar konkurentų.

 

„Svarbiausia, matau glaudžius santykius ir ilgalaikį bendradarbiavimą. Tai naudinga visiems pasaulio regionams, o ne tik vienam. Pasaulio ekonomika yra labai glaudžiai susijusi, ir taip turėtų būti.“

BMW generalinio direktoriaus pareiškimas rodo, kad ir šiuo atveju Vokietijos valdžia ir Vokietijos automobilių kompanijos nekalba vienu balsu. Berlynas jau seniai ragina Vokietijos įmones „sumažinti riziką“ ir sumažinti priklausomybę nuo Kinijos tiekėjų.

Tuo metu, remiantis „Bloomberg“ duomenimis, Vokietijos įmonių investicijos Kinijoje 2023–2024 m. gerokai išaugo – iki beveik 5,7 mlrd. EUR – tikimasi, kad vien automobilių sektorius sudarys apie du trečdalius šios sumos.

Zipse taip pat kritikavo Europos Komisiją už baudžiamųjų tarifų taikymą Kinijos elektromobilių gamintojams, kurie smogė ir Europos milžinams. Jis atkreipė dėmesį, kad BMW šiuo metu moka daugiau nei 30 procentų tarifų už elektrinius „Mini“ modelius, importuojamus į Europą iš Kinijos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)