Užstrigę ratų varžtai? Užtenka vieno paprasto judesio, kad juos atsuktumėte ()
Užrūdijęs rato varžtas gali paprastą padangos keitimą paversti kova su metalu, keiksmais ir bejėgiškumu. Dėl to dažniausiai kaltas laikas, rūdys arba ankstesnis „specialistas“, veržlę prisukęs pneumatinio įrankio galia maksimaliai. Laimei, yra būdų, leidžiančių tokį varžtą atsukti nepažeidžiant nei ratlankio, nei sriegio.
© Counselling (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/wheel-breakdown-automobile-1017023/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Užkepę rato varžtai – gana dažna problema, ypač automobiliuose, eksploatuojamuose žiemą, arba tuose, kuriuose padangos keičiamos nekontroliuojant prisukimo momento. Pasitaiko, kad varžtai buvo per stipriai priveržti smūginiu raktu, nenaudojant dinamometrinio raktelio. Tuomet nepadeda net tiek rankų, tiek kojų jėga. Tokiose situacijose verta žinoti veiksmingus ir saugius atsukimo būdus, kurie leidžia išvengti ratlankio, stebulės ar sriegio pažeidimų.
Kodėl varžtai „užkepa“? Svarbu tai žinoti
Pagrindinis kaltininkas – korozija. Drėgmė, purvas ir kelių druska patenka ant sriegio ir sukelia jo „prilipimą“ prie stebulės. Kita dažna priežastis – per stiprus varžtų priveržimas ankstesnio padangų keitimo metu. Jei mechanikas naudojo smūginį raktą be dinamometrinio, galima būti tikram, kad anksčiau ar vėliau kils problemų.
Veiksmingi būdai atsukti „užkepusį“ varžtą
|
Pirmiausia verta naudoti specialų preparatą „užkepusiems“ elementams atlaisvinti. Apipurkškite varžtą ir suteikite jam laiko – 10–20 minučių, o kraštutiniais atvejais ir ilgiau. Kita technika – lengvi smūgiai plaktuku į varžto galvutę arba raktą, kurie padeda suardyti rūdžių sluoksnį. Jei tai nepadeda, galima naudoti rakto prailgintuvą arba smūginį raktą. Kaitinimas taip pat veiksmingas, tačiau reikalauja atsargumo: aliumininius ratlankius per didelė temperatūra gali pažeisti. Todėl kaitinimas – kraštutinė priemonė, tinkama tik turintiems patirties.
Kada geriau kreiptis į profesionalus? Šiais atvejais verčiau neeksperimentuoti
Jei varžtas pradeda „apvalėti“, galvutė slysta, arba susidūrėte su apsauginiu, nuo vagystės skirtu varžtu, geriau nebeardyti. Servisas turi ištraukiklius, galingesnius smūkinius raktus ir metodus, leidžiančius varžtą pašalinti nepažeidžiant dalių. Stebulės keitimas ar sriegio išgręžimas kainuos daug brangiau nei profesionalus varžto atsukimas.
