Smūgis per piniginę. Daugelis naudoją šią technologiją ir įsivaizduoja, kad taupo degalus ()
Tai patogus priedas.
© DRIVAR (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/sports-car-racing-car-auto-corvette-4815234/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jei norite sutaupyti degalų, pastovaus greičio palaikymo sistemos (kruizo kontrolės) įjungimas gali atrodyti patraukli idėja. Tačiau svarbu žinoti – tai veikia tik tada, kai tikrai suprantate, kada ir kaip ją naudoti. Netinkamomis sąlygomis kruizo kontrolė gali padidinti degalų sąnaudas ir „smogti“ piniginei.
Kruizo kontrolė – patogus priedas. Nustatai greitį ir gali atsipalaiduoti. Autostradoje, ilgose kelionėse, komfortas ir ramybė skamba puikiai. Daugelis gidų teigia, kad automobilis tokiu būdu važiuoja sklandžiau, variklis rečiau greitėja ir stabdo, o tai reiškia mažesnes degalų sąnaudas. Tačiau automobilis nėra automatas, skirtas taupyti, o jo efektyvumas priklauso nuo sąlygų – reljefo, vairavimo stiliaus, eismo. Ir čia kruizo kontrolė gali nuvilti.
Kada kruizo kontrolė tikrai taupo degalus?
|
Ji prasminga tiesiose, lygiose kelio atkarpose, ypač autostradoje ar greitkelyje. Išlaikydamas pastovų greitį, vairuotojas išvengia nuolatinio greitinimo ir stabdymo, kurie yra vieni didžiausių degalų „valgytojų“. Papildoma nauda – ilgoje kelionėje kruizo kontrolė mažina vairuotojo nuovargį, nes nereikia nuolat stebėti greičio.
Kodėl kartais kruizo kontrolė gali būti „antiekologiška“?
Kaip nurodo auto-swiat.pl, kai kelias kalvotas, su įkalnėmis ar nuokalnėmis, kruizo kontrolė gali sukelti problemų. Važiuojant į kalną variklis dirba intensyviau, o kruizo kontrolė nesutinka lengvai atsisakyti nustatyto greičio, todėl degalų sąnaudos didėja. Nuokalnėje kompiuteris gali stabdyti, vietoj to, kad leistų varikliui „nutraukti kuro tiekimą“, tad vietoje taupymo gaunamas švaistymas.
Miesto eisme, kur dažnai reikia lėtinti ir greitėti, kruizo kontrolė dažnai veikia prasčiau nei žmogaus koja, nes užuot prisitaikiusi prie sąlygų, ji stengiasi išlaikyti pastovų greitį. Dažni stabdymai ir greitinimai naikina šios funkcijos prasmę. Net modernios sistemos, pvz., adaptyvioji kruizo kontrolė (ACC), nėra stebuklas – gali paaiškėti, kad jos naudojimas šiek tiek padidina degalų sąnaudas užuot taupiusi.
