Geriausi naudoti automobiliai iki 10 metų. Verta apsvarstyti šiuos modelius ()
Naudoto automobilio, kuriam maždaug 10 metų, pirkimas yra geriausias būdas išvengti rimtų gedimų ir permokų už jaunesnius modelius.
© Rudolf StrickerCC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mitsubishi_Space_Star_front_20080228.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos TÜV 2025 ataskaita rodo, kad modelių techninės kokybės skirtumai yra milžiniški. Kai kurie automobiliai po dešimtmečio vairavimo rodo tik 10 procentų tikimybę aptikti defektus, o kiti gali sugesti dvigubai dažniau. Kurie 10 ir 11 metų senumo modeliai pasirodė geriausiai ir kokie dažniausiai pasitaikantys defektai pasitaiko nugalėtojuose?
10–11 metų amžiaus kategorijoje dominuoja prabangūs automobiliai, tačiau ataskaitoje taip pat atkreipiamas dėmesys į kelis modelius, kurie, nepaisant mažesnės kainos, pasižymi dideliu patvarumu – tarp 15 geriausių šios amžiaus kategorijos automobilių yra „Mazda 3“, „Mini“, „Mitsubishi Space Star“ ir „Volkswagen Golf Plus“.
Vidutinė rida taip pat vaidina svarbų vaidmenį: modeliai, kurių rida yra 90 000–130 000 km, dažnai yra saugesnis pirkinys nei prabangūs visureigiai, kurių rida viršija 200 000 km. Vidutinis šios amžiaus grupės modelių su defektais procentas yra 22,9 %. Palyginimui, tarp 12 ir 13 metų amžiaus automobilių šis rodiklis siekė 28,4 %, o tarp 6 ir 7 metų amžiaus automobilių – tik 13,6 %.
|
15 geriausių naudotų automobilių (10–11 metų senumo, automobilių su aptiktais defektais procentas ir vidutinė rida):
- Mercedes B klasė – 15,0 % defektų, 129 000 km
- Mercedes GLE/ML – 15,9 % defektų, 156 000 km
- Mercedes A klasė – 15,9 % defektų, 120 000 km
- Volkswagen Touareg – 17,0 % defektų, 160 000 km
- Audi A3 – 17,3 % defektų, 149 000 km rida
- Volkswagen Golf Plus – 17,5 % defektų, 116 000 km
- Mitsubishi Space Star – 18,3 % defektų, 96 000 km
- Volkswagen Golf – 18,7 % defektų, 129 000 km
- Mini – 18,9 % defektų, 132 000 km
- Mazda 3 – 19,3 % defektų, 128 000 km
- BMW X1 – 19,9 % defektų, 161 000 km
- Volkswagen Sharan – 20,2 % defektų, 187 000 km
- Volvo XC60 – 20,2 % defektų, 197 000 km
- Audi A4 – 20,4% defektu, 170 000 km
- Audi A6/A7 – 20,4% defektu, 210 000 km
Šis palyginimas aiškiai parodo aukščiausios klasės markių pranašumą – „Mercedes“ ir „Audi“ dominuoja techninės kokybės požiūriu po dešimtmečio eksploatacijos. „Mini“, „Mazda 3“ ir gana paprasto „Mitsubishi Space Star“ buvimas gali nustebinti, nes maža rida daro jį pranašesnį už daug didesnius ir brangesnius automobilius.
Geriausi 10 metų senumo naudoti automobiliai pagal TÜV
„Mercedes B-Class W246“ kartos atveju TÜV nurodo išskirtinai mažą gedimų rodiklį, kurį lemia paprasti techniniai sprendimai ir patikimi benzininiai bei OM651 dyzeliniai varikliai. Modelio patvarumas įvertintas labai gerai dėl pakabos ir stabdžių sistemos. Pagrindinės problemos susijusios su elektronika – parkavimo jutikliais, komforto moduliais ir sporadiškais oro kondicionieriaus gedimais. Varikliai paprastai yra patvarūs, tačiau dyzeliniams varikliams reikia stebėti purkštukus ir DPF filtrą.
Antras modelis, pasižymintis išskirtinai mažu gedimų skaičiumi, yra „Mercedes GLE/ML“ (W166), kuris, nepaisant didelio svorio ir didelės ridos, važiuoja nepaprastai gerai. V6 ir OM642 dyzeliniai varikliai yra patvarūs, tačiau jiems reikia reguliariai keisti automatinės pavarų dėžės alyvą ir tikrinti „AdBlue“ sistemą. Dažniausiai pasitaikantys gedimai susiję su pneumatine pakaba – kompresorių ir silfonus gali tekti keisti po 10 metų. Alyvos nutekėjimas iš pavarų dėžės ir ašies gali atsirasti nuvažiavus daugiau nei 200 000 km.
Podiumą užbaigia „Mercedes A-Class“ (W176), kuris šioje kartoje laikomas vienu geriausiai pagamintų modelių „premium“ segmente. Tačiau „Renault“ 1.6/1.3 benzininiai varikliai gali kelti problemų dėl prastos kokybės alyvos, o dyzeliniai varikliai yra labai patvarūs. Dažniausios problemos yra ABS jutiklių gedimai, nedidelės salono elektronikos problemos ir sankabos susidėvėjimas mechaninėse versijose. Pakaba yra tvirta ir, esant 120 000–150 000 km ridai, retai reikalauja didelio remonto.
Didelis „Volkswagen“ visureigis „Touareg“ nepaisant didelės ridos pasižymi labai gera reputacija. 3.0 TDI ir 4.2 V8 TDI varikliai yra patvarūs, tačiau remonto išlaidos gali būti didelės. Po 10 metų paprastai susidėvi priekinės ašies valdymo svirtys, atsiranda laisvumas veleno jungtyse ir sugenda pneumatinė sistema. Daugeliui transporto priemonių reikalinga purkštukų regeneracija, o automatinės pavarų dėžės alyvą reikėtų pakeisti po 180 000 km.
Penketuką užbaigia 8V kartos „Audi A3“ – vienas patikimiausių prabangių kompaktinių automobilių. Pakaba, vairo mechanizmas ir stabdžiai yra labai patvarūs, o šios kartos 1.4 ir 1.8 TFSI benzininiai varikliai pasižymi ženkliai mažesnėmis alyvos sąnaudomis. Gedimai daugiausia susiję su uždegimo ritėmis ir nedideliais aušinimo sistemos nuotėkiais. 2.0 TDI dyzeliniame modelyje purkštukus ir EGR vožtuvus gali prireikti patikrinti nuvažiavus 200 000 km. Elektronika yra įvertinta geriau nei senesniuose „Audi“ modeliuose.
