Kinai – nesustabdomi. Vis daugiau Europos markių atsilieka ()
Spalis Kinijos gamintojams Europoje buvo dar vienas sėkmingas mėnuo.
© Alexander Migl, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BYD_Seal_U_EV_DSC_8762.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bendras kiniškų automobilių pardavimas beveik padvigubėjo ir pasiekė 75 000 vienetų. Nors jų rinkos dalis, palyginti su ankstesniu mėnesiu, šiek tiek sumažėjo, tai vis tiek rekordiniai rezultatai. Didžiausią pardavimų augimą užfiksavo MG ir BYD prekių ženklai.
Kinijos automobilių gamintojai nuolat stiprina savo pozicijas Europos rinkoje, vis labiau konkuruodami su Vakarų įmonėmis. 2025 m. rugsėjį Kinijos prekės ženklo transporto priemonių pardavimai buvo 3 kartus didesni nei tuo pačiu mėnesiu prieš metus. Rekordiniai rezultatai buvo užfiksuoti ir spalį, kai bendri pardavimai beveik padvigubėjo ir pasiekė 75 000 vienetų.
Nepaisant 2024 m. spalio mėn. įvestų tarifų elektromobilių importui iš Kinijos, Kinijos gamintojai nuolat plečia savo buvimą Europos rinkoje, o siūlomų prekių ženklų skaičius nuolat auga. Analizės bendrovės „Dataforce“ duomenys, apimantys Europos Sąjungą, Jungtinę Karalystę, Norvegiją, Islandiją ir Šveicariją, rodo, kad Kinijos prekių ženklų rinkos dalis nuo 2024 m. spalio mėn., kai ji siekė 3,4 %, padvigubėjo. Labiausiai augo MG ir BYD modeliai, kurie išlieka pardavimų augimo lyderiais.
|
MG automobilių pardavimai išaugo 35 % iki 23 896 vienetų, o prekės ženklas reitinge užėmė 17 vietą, aplenkdamas „Fiat“ ir „Nissan“. Šį augimą daugiausia lėmė mažas visureigis ZS, kurio pardavimai spalio mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, išaugo beveik 6 000 vienetų.
Savo ruožtu BYD pardavimai išaugo 208 % iki 17 514 vienetų, užimdami 20 vietą ir aplenkdami „Seat“ bei „Mini“. Didžiausią įtaką BYD rezultatams padarė vidutinės klasės visureigis „Seal U“, kurio pardavimai spalio mėnesį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo apie 5 000 vienetų.
„Chery“ priklausančių „Jaecoo“ ir „Omoda“ prekių ženklų automobiliai spalio mėnesį pardavė beveik 6000 vienetų, atitinkamai užimdami 30 ir 31 vietas, aplenkdami tokius žinomus prekių ženklus kaip „Honda“ ir „Alfa Romeo“ . „Jaecoo Model 7“ parduota 4800 vienetų, o „ Omoda Model 5“ – daugiau nei 1700 vienetų.
„Stellantis“ partnerė „Leapmotor“ pardavė beveik 4000 vienetų, palyginti su vos 230 praėjusių metų spalį, ir taip užėmė 34 vietą bei aplenkė „Polestar“.
Įkraunami hibridai užfiksavo sparčiausią augimą
Spalio mėnesį elektromobiliai sudarė 36 proc. visų pardavimų Kinijoje – tai 89 proc. daugiau nei ankstesniais metais iki 26 705 vienetų. Nepaisant šio dinamiško augimo, nė vienas Kinijos modelis nepateko į dešimtuką perkamiausių elektromobilių Europoje. Europos tarifai faktiškai stabdė prieinamų kiniškų automobilių pardavimą. Štai kodėl mažas, įperkamas elektromobilis „BYD Dolphin Surf“ užėmė pirmąją vietą su 2 924 parduotais vienetais ir užėmė 28 vietą.
Kinijos prekių ženklų pardavimai sparčiausiai auga tarp įkraunamų hibridinių automobilių. Spalio mėnesį šių transporto priemonių pardavimai išaugo 673 % ir pasiekė 18 786 vienetus, o tai sudarė 25 % visų Kinijos prekių ženklų pardavimų tą mėnesį. „BYD Seal U“ išliko populiariausiu įkraunamu modeliu – parduota 6 460 vienetų.
Taip pat išaugo hibridinių ir benzininių automobilių pardavimai – šį mėnesį parduota daugiau nei 13 000 vienetų. Kiekvienas iš šių variklių sudarė po 18 % Kinijos spalio mėnesio pardavimų, tačiau augimo tempas skyrėsi: hibridinių automobilių pardavimai išaugo 160 %, o benzininių – 14 %.
