Genialus atradimas! Sukūrė kurą, kuris pakeis dyzeliną  ()

Iš laboratorijos – į realius variklius.


Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
© https://pixabay.com/photos/lights-dark-pattern-illuminated-2398758/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Suomijos mokslininkė dr. Michaela Hissa savo daktaro disertacijoje ištyrė, kaip laivuose ir didelės galios mašinose galima naudoti atliekas ir pramoninius šalutinius produktus kaip kurą.

Tyrimo metu buvo analizuoti du atsinaujinantys degalų tipai: nafta, pagaminta iš žaliosios pušų dervos, ir jūrinis dyzelinas iš panaudotos tepalinės alyvos. Abu degalai pasirodė esantys perspektyvūs ir tinkami pakeisti įprastus iškastinius degalus.

Barselonos uostas yra vienas labiausiai užterštų Europoje dėl laivų išmetamų teršalų, todėl jūrų transportui itin reikia švaresnio kuro. Michaela Hissa savo darbe pabrėžia, kad sprendimų reikia ieškoti dideliems varikliams, kurie jau veikia esamoje įrangoje, kad būtų išvengta brangių modifikacijų.

[EU+Kuponai] 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai (Video)
2447

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Atliekos, kurios virsta energija

Suomijos bendrovė UPM gamina atsinaujinančią naftą iš žaliosios pušų dervos – celiuliozės gamybos šalutinio produkto.

Atsinaujinantis jūrinis dyzelinas gaminamas iš panaudotos tepalinės alyvos, surenkamos iš automobilių, pramoninių įrenginių ir laivų. Tokia alyva laikoma pavojingomis atliekomis, todėl jos perdirbimas į degalus turi ir ekologinę, ir energetinę vertę.

 

Iš laboratorijos – į realius variklius

Dr. Hissa išbandė abu degalų tipus „Wärtsilä“ tyrimų laboratorijoje – tiek laboratorinėmis sąlygomis, tiek realiuose varikliuose: pirmiausia „Agco“ dyzeliniame variklyje, o vėliau „Wärtsilä 4L20“ laivo variklyje Vaasos universiteto bandymų centre.

Rezultatai buvo aiškūs:

Abu degalų tipai gali būti naudojami tiesiogiai – be papildomo apdorojimo ar variklio pritaikymo.

Jie tinka tiek kaip pagrindinis kuras, tiek kaip mišinys su įprastu dyzelinu.

 

„Rezultatai nebuvo visiškai netikėti, nes degalų savybės buvo žinomos iš anksto. Žinoma, aš tiksliai nežinojau, kaip jie elgsis varikliuose“, – komentavo dr. Hissa.

Žingsnis link švaresnės jūrinės energetikos

Tyrimas parodė, kad atsinaujinantys degalai iš atliekų gali tapti realia alternatyva laivybos ir pramonės sektoriuose, kuriuose iki šiol dominavo sunkusis mazutas. Mokslininkės teigimu, tokie degalai gali sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir suteikti antrą gyvenimą pramoninėms atliekoms, kurios anksčiau buvo tik ekologinė problema.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()