Jis nuspręs, ar galite vairuoti. Ta keičia alkotesterį  ()


© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/police-officer-conducting-breathalyzer-test-on-driver-31154452/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kita lygiagrečiai plėtojama sritis – pasyvus alkoholio aptikimas nepučiant į kandiklį. Vairuotojo alkoholio aptikimo sistemos (DADSS) programa apima alkoholio matavimą vairuotojo iškvėptame ore arba per odos kontaktą, pavyzdžiui, ant vairo. Tai vis dar yra tiesioginis matavimas, tačiau žymiai mažiau invazinis vartotojo požiūriu.

Atsižvelgiant į tai, „Mitsubishi Electric“ sprendimas išsiskiria tuo, kad jis „ieško ne alkoholio“, o jo poveikio.

Jungtinėse Valstijose ši tema jau yra oficialių reguliavimo diskusijų dalis. Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija nagrinėja technologijas, kurios galėtų automatiškai užkirsti kelią vairavimui išgėrus. Europoje tendencija panaši, nors kol kas daugiausia dėmesio skiriama vairuotojų dėmesio ir būklės stebėjimui.

Tai svarbu, nes techninė infrastruktūra – kameros, jutikliai, algoritmai – jau yra automobiliuose. Dar vienos funkcijos pridėjimas dažnai yra programinės įrangos, o ne naujos aparatinės įrangos klausimas.

 

Didžiausios diskusijos kyla dėl intervencijos ribų. Įspėjimai vis dar priimtini. Galios ribojimas yra diskutuotinas. Automatinis transporto priemonės blokavimas yra potencialiai pavojingas kelių eisme.

Todėl gamintojai ir technologijų tiekėjai labai atsargiai renka žodžius, kalbėdami apie „paramą“, o ne apie „blokavimą“. Būtent tai praktiškai nulems, ar vairuotojai priims tokius sprendimus.

„Mitsubishi Electric“ patentas rodo, kuria kryptimi juda automobilių pramonė. Automobilis suprojektuotas taip, kad ne tik reaguotų į klaidas, bet ir įvertintų vairuotojo būklės keliamą riziką. Vieni tai laiko natūraliu žingsniu saugumo link. Kiti mano, kad tai per didelis kišimasis į vairavimo laisvę.

Vienas dalykas yra tikras: atsižvelgiant į vairavimo išgėrus problemos mastą, technologijos vis dažniau bus naudojamos kaip „paskutinė gynybos linija“. Klausimas nebėra tas, ar tokios sistemos atsiras, o kiek galios suteiksime algoritmams.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()