33 000 mirtinai pavojingų „Lada“ Rusijos keliuose – kas nutiko kokybei?  ()

Tikroji situacija yra daug proziškesnė.


„Lada Granta“
„Lada Granta“
© Stop kadras|https://www.youtube.com/watch?v=yM1590pZDRo

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos valstybinė automobilių gamintoja „AvtoVAZ“ netikėtai paskelbė esanti pasirengusi „pasidalinti savo inžineriniais sprendimais su pasauliu“. Šis drąsus pareiškimas pasirodė gilios pramonės krizės metu, kurią bendrovei vis sunkiau nuslėpti net ir savo vidinėje propagandoje.

Apie tai rašo Ukrainos nacionalinio saugumo ir gynybos tarybos Kovos su dezinformacija centras.

Beveik tuo pačiu metu su šiuo pareiškimu „AvtoVAZ“ paskelbė apie dar vieną didelio masto atšaukimo kampaniją. Daugiau nei 33 000 naujų „Lada Granta“ automobilių, pagamintų 2024–2025 m., grąžinami aptarnauti. Atšaukimas susijęs su techniniu defektu, susijusiu su komponentais, kurie tiesiogiai veikia saugą ir patikimumą (ankstesni atšaukimai, be viso kito, buvo skirti elektronikos, tvirtinimo ir valdymo sistemų problemoms).

[EU+Kuponai] Iki 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės magnetinės gręžimo staklės. Paskutiniai vienetai („VEVOR D8860“, „VEVOR ZT-40H“)
3515 2 1

Mažiausios kainos šiais metais

Specialūs kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Verta paminėti, kad tai jau trečioji atšaukimų banga pastaraisiais mėnesiais, o tai neįprasta net masinės rinkos segmentui. Baziniam modeliui, kuriuo „Granta“ pozicionuojama Rusijos vidaus rinkoje, toks didelis defektų lygis rodo sistemines kokybės kontrolės problemas, o ne pavienius gedimus.

Atsižvelgiant į tai, kalbos apie „inžinerinius sprendimus“, kuriais bendrovė neva nori pasidalinti su kitomis šalimis, atrodo, švelniai tariant, keistos. Juk kalbame ne apie eksperimentinius prototipus, o apie serijinės gamybos transporto priemones, kurios neatitinka net minimalių patikimumo standartų.

 

Nepaisant akivaizdžių problemų, „AvtoVAZ“ vadovybė ir toliau praneša apie „įėjimą į naujas rinkas“. Perspektyvios kryptys – Venesuela, Vietnamas, Omanas ir Kuveitas. Tuo pačiu metu bendrovė pripažįsta, kad yra veiksnys, trukdantis jai „užkariauti pasaulinę rinką“. Anot jų, tai ne sankcijos, technologinis degradavimas ar vakarietiškų komponentų praradimas, o... „pernelyg stiprus rublis“.

Tuo pačiu metu ekspertai teigia, kad tikroji situacija yra daug proziškesnė. Jų nuomone, „AvtoVAZ“ išgyvena sisteminę krizę. Bendrovės pardavimai smarkiai krenta – vien lapkritį nuosmukis siekė beveik 28 %. Siekdamos išlaikyti gamybą, gamyklos jau sumažino atlyginimus ir sutrumpino darbo savaitę, kaip anksčiau pranešė Kovos su dezinformacija centras.

 

Mažėjant paklausai, technologijų nykimui ir prastėjant produktų kokybei, teiginiai apie „inžinerinės patirties eksportą“ atrodo ne kaip plėtros strategija, o labiau kaip bandymas sukurti alternatyvią realybę šalies auditorijai. 

Beje, nepaisant to, kad elektromobiliai laikomi ekologiškais ir patikimais automobiliais, jie vis dažniau nuvilia savininkus techninėmis problemomis. Naujame „Consumer Reports“ tyrime nustatyta, kad kai kurie populiarūs modeliai turi žymiai daugiau problemų nei automobiliai su vidaus degimo varikliais, todėl ekspertai įvardija elektromobilius, kurių reikėtų vengti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: