Jis atskleidė kaip dirba kinai. Europoje tai neįsivaizduojama  ()

Kinai greičiau sprendžia problemas ir priima sprendimus, todėl visas procesas spartėja.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© recraft.ai (Free Tier Assets) | https://www.recraft.ai

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Miuncheno automobilių parodoje – beveik visada dominuojamoje vokiškų markių – „Renault“ pristatė naująjį „Clio“. Šis modelis 2025 metų pirmąjį pusmetį buvo Europos pardavimų lyderis. Premjeros proga Ivanas Segalas, už pasaulinius koncerno pardavimus atsakingas direktorius, atskleidė, ko „Renault“ išmoko iš kinų ir ką klientai mano apie vis gausėjančias privalomas saugumo sistemas.

Mateuszas Lubczańskis, Autokult.pl žurnalistas: Jei ankstesnis „Clio“ buvo toks sėkmingas – ir net tapo visos Europos rinkos lyderiu – kodėl nusprendėte jį pakeisti nauju modeliu?

Ivanas Segalas, „Renault“ pasaulinių pardavimų ir operacijų direktorius: Atsakymas paprastas – per penkias kartas visada buvome pirmame arba antrame trejete visoje Europoje. Kiekvieną kartą nuspręsdavome judėti pirmyn ir būti pasirengę ateičiai. Jei liksi ten, kur esi, tokioje sparčiai besikeičiančioje rinkoje labai greitai iškrisi iš žaidimo. Taip pat pasirinkome naujos kartos hibridines sistemas, ypač Europoje, kur galioja itin griežti reglamentai. Žinoma, įdiegėme ir daug technologinių naujovių, nes manome, kad po dvejų, trejų ar ketverių metų palaikyti dabartinį ryšio ir skaitmeninių sprendimų lygį būtų rizikinga dėl technologijų senėjimo.

Vau! Šis dulkių siurblys robotas veikia netgi su AI, ir yra totaliai vertas įsigyti - pamiršite grindų valymo rūpesčius (MOVA P50 Pro Ultra APŽVALGA)
3123 4

Tai yra geriausias mano kada nors išbandytas dulkių siurblys-robotas, su eile pažangių AI funkcijų ir neįtikėtinų galimybių, kurios, tiesą pasakius, net nežinojau kad šiuo metu jau egzistuoja tokios rūšies gaminiuose.

Išsamiau

Praeityje buvo atvejis, kai senasis „Clio“ buvo gaminamas lygiagrečiai su naujuoju – tai buvo „Clio Campus“. Ar svarstėte tokią galimybę ir dabar?

Ne, neplanuojame turėti dviejų automobilio kartų vienu metu. Paprastai būna pereinamasis laikotarpis, tačiau galiausiai Europos reglamentai neleidžia išlaikyti dviejų kartų, nes reikia atitikti taršos normas. Naujasis mūsų pristatomas automobilis jas atitinka, ko negalima pasakyti apie ankstesnį.

Kiek svarbi „Clio“ kaina? Ar „Renault“ tikisi išlaikyti pirmąją vietą Europoje?

Kol kas kainų dar neskelbiame, tačiau taip – norime, kad šeštosios kartos „Clio“ išliktų numeris vienas. Siekiame tęsti sėkmingą modelio istoriją, kuris jau daugelį metų turi lojalių klientų, bet kartu pritraukia ir naujų. Jokiam gamintojui nėra lengva išlaikyti patrauklią kainą B segmente, kai visame pasaulyje tenka atitikti vis griežtesnius reglamentus. Svarbu ir tai, kad dauguma automobilių parduodami per lizingą, kur lemiamas veiksnys yra mėnesinė įmoka.

 

Neseniai interviu sakėte, kad, stebint kinus, pavyko sutrumpinti automobilio projektavimo laiką nuo ketverių metų iki 23 mėnesių. Ko „Renault“ išmoko iš šio bendradarbiavimo?

Dirbdami prie naujojo „Twingo“, kuris kuriamas padedant Kinijos įmonei, besispecializuojančiai automobilių vystymo srityje, mokomės, kaip paspartinti veiklą. Skirtumai, be kita ko, slypi tame, kad Kinijos komandos pamainomis dirba prie vienos automobilio dalies, o pas mus inžinieriai dažnai laukia sprendimų susitikimų, vykstančių kas dvi ar tris savaites, o tai sukelia užsikimšimus. Kinai greičiau sprendžia problemas ir priima sprendimus, todėl visas procesas spartėja.

Tai dar ne viskas, tiesa?

Dar vienas skirtumas – skirtingų automobilio versijų valdymas. Europoje turime daugybę variklių ir įrangos kombinacijų, o Kinijoje daugiausia dėmesio skiriama kelioms versijoms ir standartinei komplektacijai, kas supaprastina ir pagreitina modelių pateikimą rinkai. Šį požiūrį norime iš dalies perimti, kad greičiau pristatytume automobilius klientams.

 

Ar greitas modelių įvedimas labiau taikomas elektromobiliams?

Taip, daug lengviau kurti naujus modelius, paremtus jau žinomomis elektrinėmis platformomis ir technologijomis, nei hibridinius ar vidaus degimo variklius turinčius automobilius, kuriuose yra daugiau komponentų ir pats projektas sudėtingesnis.

Ar planuojate naująjį „Clio“ gaminti ilgiau nei ketverius metus?

Taip, planuojame ilgesnį produkto gyvavimo ciklą, priklausantį nuo paklausos ir Europos reglamentų. Investuojame į šį modelį tikėdami, kad jis rinkoje išliks ilgai, su dideliu hibridinių versijų dalimi.

Vis dėlto negaliu atsikratyti įspūdžio, kad naujasis „Clio“ yra drąsaus dizaino automobilis, galintis padalyti klientų nuomones. Keista, ypač turint omenyje, kad tai automobilis „visiems“.

Nuo pat pradžių Prancūzijoje „Clio“ reklamos kampanijose buvo apibūdinamas kaip „Elle a tout du grand“ („Turi viską, ką turi didesnės klasės automobilis“), tai reiškia daugiau erdvės ir beveik aukštesnį segmentą. Tai išlieka ir šios kartos filosofija. Naujojo „Clio“ dizainas yra ryškesnis, kuo džiaugiasi dizaino vadovas Laurensas van den Ackeris, anksčiau kritikuotas dėl pernelyg mažų pokyčių (pereinant iš ketvirtos į penktą kartą – red. past.). Geriau turėti 1–2 proc. klientų, kuriems nauja išvaizda nepatiks, nei girdėti tik komentarus: „tai tas pats, ką jau turiu“.

 

Ar numatote pardavimo modelį, kai vietoje vienkartinio mokesčio, pavyzdžiui, už geresnius žibintus, klientas mokėtų mėnesinę prenumeratą?

Tai vadinama „features as a service“, arba funkcijos kaip paslauga – prie to dirbame, ypač aukštesniuose segmentuose ir komerciniuose automobiliuose, kuriuose programinė įranga aktyvuojama internetu. Tačiau B segmente, kuriam priklauso „Clio“, klientai labiau tikisi racionalių finansinių paslaugų, o ne funkcijų prenumeratų.

Naujasis „Clio“ turi 29 naujus vairavimo asistentus, o elektrinis stovėjimo stabdis yra standartinėje įrangoje. Tuo pačiu turime mygtuką jiems išjungti. Kodėl?

 

Iš patirties žinome, kad daugelis šių funkcijų vartotojams būna varginančios ir dažnai išjungiamos. Dalis jų yra privalomos pagal Europos reglamentus. Atlikome rinkos tyrimus ir žinome, kad klientai nori paprastesnių sprendimų. Kai kurios teisės aktais reikalaujamos funkcijos gali gerokai padidinti automobilio kainą, o tai ypač sudėtinga B segmentui. Kreipiamės į Europos Komisiją, prašydami subalansuoti reglamentus, kad nebūtų verčiama mokėti už funkcijas, kurios klientams menkai naudingos. Pavyzdžiui, vairuotojo nuovargio asistentas – brangus ir menkai naudojamas mieste, kur važinėja dauguma B segmento automobilių.

Ar pastebite klientų elgsenos pokyčius? Vis daugiau gamintojų svarsto atsisakyti pardavėjų ir pereiti prie pardavimo internetu.

Mes buvome pirmieji, kurie aiškiai pasakė, kad su tuo nesutinkame ir liekame prie tradicinio atstovų tinklo. Automobilio pirkimas – didelė investicija, ir dauguma klientų nori turėti kontaktą su žmogumi pirkimo metu. Nepaisant skaitmeninės pažangos, dėl kurios klientai kartais būna net geriau pasiruošę nei pardavėjai, asmeninis kontaktas Europoje vis dar yra labai svarbus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()