Kinijos dominavimo pabaiga? „Volkswagen“ atidaro gigafabriką su baterija, kuri viską pakeis  (1)

„Volkswagen Group“ vadovas Oliveris Blume’as atvirai kalba apie „technologinį lūžio tašką“.



© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaskart išgirdę apie dar vieną revoliuciją elektromobilių pasaulyje, į tai žiūrime gana atsargiai. Pažadų apie proveržius jau esame matę šimtus, o realybė juos dažnai negailestingai patikrindavo prie įkrovimo stotelių šaltais žiemos rytais. Tačiau šį kartą situacija atrodo rimta. „Volkswagen“ pagaliau atvėrė kortas ir reikia pripažinti – tai stiprus ėjimas. Zalcburge pradėta gaminti „PowerCo“ unifikuota baterijų celė, kuri turėtų padaryti „Volkswagen“, „Škoda“ ir „Cupra“ elektromobilius pigesnius ir geresnius.

Ilgus metus Europa buvo priklausoma nuo Azijos tiekėjų. „Volkswagen“ nusprendė tai pakeisti ir perėmė iniciatyvą į savo rankas. Gigafabrikas Zalcburge – tai ne tik milžiniška gamykla, užimanti dešimties futbolo aikščių plotą. Tai tikras valdymo centras, kuriame vokiečiai patys projektuoja, kuria ir gamina akumuliatorių celes.

Neįtikėtinai gera vaizdo kokybė: Ar konkurentai galės pasiūlyti ką nors geresnio? („Philips EVNIA 32M2N8900“ 4K UHD OLED žaidimų monitoriaus APŽVALGA)
1681

Trumpai tariant, nėra ką pridurti prie to, ką savo reklaminėje medžiagoje sako „EVNIA 32M2N8900“ 4K UHD OLED -žaidimų monitoriaus gamintojas. Šis daiktas yra neįtikėtinai geras. Daugiau apie jį skaitykite šioje apžvalgoje.

Išsamiau

„Volkswagen Group“ vadovas Oliveris Blume’as atvirai kalba apie „technologinį lūžio tašką“. Ir sunku su juo nesutikti. Nuosavos, Europoje pagamintos baterijų celės – tai ne tik prestižo reikalas, bet visų pirma tiekimo saugumas ir mažesnės gamybos sąnaudos. Planai itin ambicingi: „PowerCo“ ateityje turėtų patenkinti net pusę viso koncerno akumuliatorių poreikio.

Unifikuota „PowerCo“ celė – kodėl tiek triukšmo?

Sėkmės raktas čia – žodis „standartas“. Vietoj šimtų skirtingų baterijų tipų „Volkswagen“ renkasi unifikuotą celių architektūrą. Ką tai reiškia mums, vairuotojams? Visų pirma – didžiulį masto efektą, kuris neišvengiamai turi atsispindėti galutinėje automobilio kainoje.

Pirmosios nuo konvejerio nuriedėjusios celės paremtos NMC (nikelio, mangano ir kobalto) chemija. Tai sprendimas tiems, kurie tikisi geriausių charakteristikų. Faktai kalba patys už save.

 

Energijos tankis, palyginti su dabartiniais sprendimais, padidėjo 10 procentų. Naujoji sistema visiškai suderinama su „cell-to-pack“ technologija, o tai reiškia didesnį elektromobilių nuvažiuojamą atstumą išlaikant tą patį svorį.

Įdomu tai, kad tas pats celių korpusas ateityje leis naudoti ir pigesnę LFP (ličio–geležies–fosfato) chemiją, o netgi – jau kone legendinėmis tapusias kietojo elektrolito baterijas. Toks lankstumas – tai privalumas, kurio konkurentai gali tik pavydėti.

Nauja „Škoda“ ir „Volkswagen“ už protingą kainą?

Tikriausiai kyla klausimas, kada šios naujovės pasieks salonus. Turime gerų žinių – laukti dešimtmečių nereikės. Jau kitais metais unifikuotos celės debiutuos „Electric Urban Car Family“ šeimos modeliuose. Kalbame apie mažus, miestui skirtus „Volkswagen“, „Škoda“ ir „Cupra“ elektromobilius.

 

Būtent šie automobiliai turėtų įtikinti skeptikus rinktis elektromobilumą. Jei naujoji technologija iš tiesų sumažins įsigijimo kainą, o įkrovimo parametrai ir nuvažiuojamas atstumas pagerės, B ir C segmento elektriniai automobiliai pagaliau gali įgauti tikrą prasmę.

„Volkswagen“ pabrėžia, kad Zalcburgo gamykla yra tvarumo pavyzdys. Gamyba vyksta naudojant išskirtinai žaliąją energiją iš vėjo ir saulės.

Tačiau Zalcburgo projektas – tik pradžia. Vokiečiai jau stato analogiškas gamyklas Valensijoje ir Kanados mieste St. Thomas. Atrodo, kad „Volkswagen“ rimtai perjungė į aukštesnę pavarą kovoje su Kinija.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(0)
(11)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)