Požemių „odontologai“: kaip pakeisti dantis didžiausiai pasaulyje tunelių rausimo mašinai?
(6)
Kitais metais viena Sietlo bendrovė pradės rausti beveik 3 km ilgio tunelį po Sietlo centru – kasybos procese bus naudojama didžiausia pasaulyje tunelių rausimo mašina. Daugiau kaip 17 metrų skersmens, 80 mln. JAV dolerių vertės grąžtas, kuris dabar rausia erdves „State Route 99“ projektui, turi maždaug 600 dantų – plieninių detalių ir besisukančių diskų, kuriais gremžiama kalnų uoliena. Visi šeši šimtai dantų išdėstyti grąžto „veide“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Įrenginį reikės tikrinti kas 120 metrų – iš viso daugiau kaip 20 sykių per visą tunelio rausimui skirtą laiką. Tačiau atlikti „tuneliarausės“ techninės priežiūros ir remonto darbus – užduotis ne iš paprastųjų. Mat mašina – po žeme, o ją pasiekti (ypač giliuose tuneliuose, kur oro slėgis yra pavojingai aukštas) yra itin sudėtinga.
Grąžto dantų keitimas – įprasta tunelių rausimo brigadų darbuotojų užduotis. Tačiau kiekvienąsyk prieš aplankant žemę gremžiantį monstrą, darbininkams tenka apsilankyti barokamerose ir aklimatizuotis prie slėgio pokyčių. 60 metrų po žeme uždaroje tunelio erdvėje oro slėgis siekia 5 barus – tokį vandens slėgį žmogus patiria panėręs į 50 metrų gylį.
Didžiausios pasaulyje tunelių rausimo mašinos dizainą inžinieriai iš Sietlo suprojektavo, o mašiną bendrovė „Hitachi Zosen“ pagamino taip, kad darbininkai prie grąžto dantų galėtų prieiti iš grąžto vidaus.
Darbininkai atitraukia tunelių rausimo mašiną nuo rausiamos uolos, kad būtų galima pasiekti priešakinę grąžto dalį. Penkių specialius šalmus su kvėpavimo sistemomis seginčių darbuotojų grupė pneumatiniais veržliarakčiais ir kūjais atlaisvina grąžto dantis, skridinius ir grandines, kad galėtų jas išimti. Įstačiusi naujus diskus ir dantis, „odontologų“ grupė grįžta į paviršių. Vieno danties pakeitimas gali užtrukti iki keleto valandų.