Iš Londono į Niujorką – per valandą? NASA testuoja 7 200 km/val. greičio orlaivį (Video)  (17)

Visai realu, jog varginantys skrydžiai į tolimuosius pasaulio kampelius netrukus virs istorija, o skrydis iš Niujorko į Londoną ar atvirkščiai truks tik vieną valandą – nes keliaujama bus už garsą penkiskart didesniu greičiu. Tokias neatsakingus svaičiojimus primenančias perspektyvas atveria viršgarsinis orlaivis „X-51A WaveRider“ su novatorišku „scramjet“ tipo varikliu, kuris leidžia ore per keletą sekundžių pasiekti 7 236 km/val. greitį.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2012-08-14 Iš Londono į Niujorką – per valandą? NASA testuoja 7 200 km/val. greičio orlaivį (Video)  (17)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viršgarsinė skraidyklė šiomis dienomis testuojama virš Ramiojo vandenyno. „X-51A WaveRider“ paprastai startuoja ne nuo žemės, o paleidžiama nuo bombonešio B-52 sparno. Bandomasis orlaivis bus skraidinamas iš Edvardso karinių oro pajėgų bazės Mohavės dykumoje (Kalifornija, JAV) į Point Mugu poligoną, kuris įrengtas Ramiojo vandenyno pakrantėje. Reaktyvinė skraidyklė savarankišką skrydį pradės iškelta į maždaug 15 km aukštį. Atsiskyrus nuo B-52 sparno, įsijungs raketiniai „X-51A WaveRider“ varikliai, kurie aparatą įgreitins iki maždaug 4,5 macho (machas yra greičio vienetas, apytiksliai lygus garso greičiui arba maždaug 1 224 km/val. greičiui). Jei viskas seksis sklandžiai, raketinių variklių galia skrydžio metu bus padidinta tiek, kad aparatas pasiektų daugiau kaip 6 machų greitį ir pakiltų į 21 km aukštį. Bandomoji sesija truks 300 sekundžių. Tai kol kas yra ilgiausias šiam bandomajam skraidymo aparatui patikėtas skrydžio laikas. Atlikęs skrydį, bandomasis aparatas nukris į Ramųjį vandenyną – naudoti jį pakartotiniuose skrydžiuose neplanuojama. „Hipergarsiniai skrydžiai – kai skriejama 5 ir daugiau sykių už garsą didesniu greičiu – aviacijos ateitis, – tvirtina Karinių oro pajėgų tyrimų laboratorijos Ohajuje atstovas Robertas Mersjė (Robert Mercier). – Tai – panašus žingsnis, koks buvo žengtas pereinant nuo propelerinių prie reaktyvinių lėktuvų. Kad lėktuvai skristų vis greičiau, siekiame nuo pat brolių Raitų laikų. Hipergarsiniai skrydžiai – ateities aeronautikos potencialas. Tikiu, jog jau esame ant slenksčio į naują aviacijos erą.“ Šiuo metu greičiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas yra „Cessna Citation X“, kurio maksimalus greitis – 1 125 km/val (arba 0,9 macho). Tiesa, vienu metu jis gali skraidinti tik 7 keleivius. Šiam orlaiviui ant kulnų lipa „Falcon 7X“ su 1 100 km/val. maksimaliu greičiu bei „Gulfstream G550“ su 1 085 km/val. maksimaliu greičiu. „X-51A WaveRider“ projektą finansuoja NASA ir Pentagonas. Tad tikėtina, jog naujoji reaktyvinė skraidyklė bus naudojama ir kariniais tikslais. „WaveRider“ programos vertė – apie 89 mln. svarų, informuoja karinių tyrimų portalas „Globalsecurity.org“. Programos metu būta visko – pasitaikė ir nesėkme pasibaigusių mėginimų.

Šiame vaizdo siužete – prieš porą metų atliktas sėkmingas „X-51A WaveRider“ bandomasis skrydis:

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (17)