Didžiausia elektronikos paroda CES – temstantis tendencijų švyturys (0)
Didžiausioje elektronikos parodoje „Consumers Electronics Show“ dominavo milžiniški ekranai, liečiamieji kompiuteriai. Tačiau parodos švyturys, kažkada nušvietęs būsimas technologijų tendencijas, kiekvienas metais vis labiau temsta nuo Las Vegasą supančios dykumos dulkių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Plačiai vartojamų elektronikos prietaisų paroda „Consumers Electronics Show“ (CES) nuo 1967 metų, kai pirmą kartą atvėrė duris, buvo technologijų sektoriaus žiburys. Čia pristatyti produktai ilgainiui atsirasdavo daugelio žmonių namuose. CES buvo pristatyti vaizdo juostų įrašymo įrenginiai, kompaktinių diskų grotuvai, DVD plokštelės, plazminiai televizoriai ir dar begalė kitos technikos, kurią buvo galima rasti daugumos namų svetainėse.
Šiemet į Las Vegasą CES vėl sutraukė technologijų mylėtojus iš viso pasaulio. Beveik 400 krepšinio aikštelių dydžio parodos teritorijoje praėjusią savaitę laukta 150 tūkst. lankytojų, 5 tūkst. žiniasklaidos atstovų. Verta atsiminti, kad paroda nėra atvira visiems – į ją papulti gali tik elektronikos vartotojų sektoriuje dirbantys žmonės.
Praranda vaidmenį
Nors kai kurios žiniasklaidos priemonės į CES siuntė net po 60 žurnalistų, vis dažniau kalbama, kad paroda praranda savo, kaip tendencijų „braižytojos“, vaidmenį. Anot „Google“ valdybos pirmininko Erico Schmidto, šiandien žmonėms rūpi tik keturios bendrovės – „Apple“, „Google“, „Amazon“, „Facebook“. Parodoje nerasime nė vienos. Ilgą laiką CES atidarydavo „Microsoft“, bet pernai ji paskelbė, kad į parodą negrįš. Šiek tiek melavo. Bendrovės vadovas Steve’as Ballmeris trumpam atbėgo į sceną per atidaromąjį renginį, kuriam šiemet vadovavo procesorių gamintoja „Qualcomm“. Tačiau „Microsoft“ stendo parodoje nebebuvo. Jos vietoje stovėjo Kinijos bendrovė „Hisense“, gaminanti nebrangius televizorius.
Technologijų grandai produktus mieliau pristato savuose renginiuose, nei laukia, kol reikės dėl dėmesio varžytis su konkurentais. Šiais laikais nebebūtina dalyvauti milžiniškuose renginiuose, nes bendrovės naujienos potencialius pirkėjus ir žiniasklaidą iškart pasiekia per socialinius tinklus.
Be to, jau kurį laiką prietaisus keičia internetas, programėlės, o įrenginys telieka terpe jas pasiekti. O naujoms programėlėms pristatomųjų renginių tikrai nereikia. Turime puikų pavyzdį Lietuvoje – vaizdo redagavimo programą „Pixelmator“. Ją sukūrę broliai Dailidės jokiose parodose nedalyvavo, jiems neprireikė investuoti tūkstančių į reklamą, tačiau programa, pasirodžiusi „App Store“ parduotuvėje, per mažiau nei mėnesį uždirbo 1 mln. JAV dolerių.
Nepaisant to, CES šiemet bandė patraukti akį milžiniškais televizoriais ir planšetiniais kompiuteriais, naujais žaidimų kompiuteriais ir vairuotojo pasiimti atvykstančiais automobiliais. Būtent tokį pristatė „Audi“. Jos sukurtas A7 modelis gali atvykti pasiimti netoliese stovinčio šeimininko – šiam tereikia išmaniajame telefone paleisti programėlę. Tiesa, automobilis atvyks važiuos tik tose stovėjimo aikštelėse, kurios bus specialiai paruoštos – mat jį vairuoja lazerių masyvas, paslėptas stovėjimo aikštelėje.
Ekranų šou
Kaip vieną pagrindinių šių metų CES tendencijų galima išskirti televizorius su milžiniškais ekranais arba bent jau itin didele skiriamąja geba. Visi didieji gamintojai
lyg susitarę demonstravo prietaisus, kurių skiriamoji geba itin didelė. „Sony“, „Samsung“, „Panasonic“, LG, „Vizo“ rodė televizorius su vadinamąja 4K skiriamąja geba, turinčia keturis kartus daugiau taškų nei dabar paplitusi aukštos raiškos televizija (HDTV, 1080p), o „Sharp“ aplenkė konkurentus ir pristatė 215 centimetrų įstrižainės televizorių, kurio skiriamoji geba – 8K (16 kartų daugiau nei dabartinė aukšta raiška). Tiesa, nei 4K, nei 8K skiriamąją gebą palaikančio turinio kol kas nėra, o Lietuvoje šiandien net didžioji dalis TV programų nėra transliuojamos didelė raiška.
Be to, šiemet gamintojai primiršo 3D televiziją. Pernai akinius, leidžiančius matyti trimatį vaizdą ekranuose, reikėjo užsidėti einant į kiekvieną spaudos konferenciją, iš kiekvieno ekrano bandydavo kas nors išlįsti, bet šiemet to neliko. Kita vertus 3D technologija tiek išplito, kad šiandien labai sunku įsigyti naują televizorių, kuris neturėtų šio formato. Tik kyla klausimas, kiek žmonių tuo aktyviai naudojasi.
Valdymas pirštais
Parodoje didžioji dalis ekranų prašėsi liečiami – daugiausia dėl operacinės sistemos „Windows 8“, kurią patogiau valdyti liečiant ekraną, o ne stumdant žymeklį. CES pristatyti nešiojamieji kompiuteriai buvo arba su liečiamais ekranais, arba lengvai paverčiami į planšetinius kompiuterius.
Kai kuriuos gamintojus vėl pavergė dydis, pavyzdžiui, „Panasonic“ pristatė 50,8 centimetrų įstrižainės planšetinį kompiuterį, kuriuo bandys sužavėti fotografus. 3M žengė dar toliau – pristatė didesnį nei 2 metrų įstrižainės stalą, kurio paviršius – liečiamas ekranas. Savo ruožtu „Huawei“ pasirodė su išmaniuoju telefonu, turinčiu didžiausią (15,5 centimetrų) ekraną pasaulyje.
Žaidimų ateitis
Trys gamintojai CES pristatė naujo modelio žaidimų kompiuterius. „Nvidia“ pasirodė su „Project Shield“ – nešiojamuoju žaidimų kompiuteriu, valdomus „Android“ operacine sistema. „Project Shield“ turi liečiamą 5 colių ekraną. Juo bus galima žaisti žaidimus, pritaikytus „Android“, ar juos transliuoti iš įprastų kompiuterių. „Razer“ pristatė galingesnį, taip pat nešiojamąjį žaidimų kompiuterį „Edge Pro“, kuriuo bus galima žaisti įprastiems kompiuteriams pritaikytus žaidimus. Savą kompiuterį pristatė ir žaidimų kūrėja „Valve“. Jis vienu metu keliuose TV ekranuose leis žaisti skirtingus žaidimus.
Bene įdomiausias šios srities eksponatas buvo „Oculus Rift“ įrenginys, primenantis senus fantastinius filmus. Mat žaidėjai turi užsidėti specialus akinius, kurie juos perkelia į trimatį pasaulį, o sukant galvą realiame pasaulyje, vaizdas sukasi kartu ir virtualiame. Tiesa, tai dar tik prototipas, bet gamintojai rimtai užsibrėžę tikslą juo pradėti prekiauti.
FAKTAI: CES skaičiais
- CES perdirba 75 proc. parodoje panaudotų medžiagų
- Parodoje kilimu padengta 24 km kelio
- Parodoje pristatoma daugiau nei 20 tūkst. produktų
- CES dalyvauja bendrovės iš 150 pasaulio šalių
- Paroda būna atidaryta 33 valandas