Mantvydas Leknickas. Trumpai apie Google paieškos sistemos algoritmą ir jo naujoves (3)
Kiekvienos F-1 komandos vertinimo matas prasideda nuo jos kuriamo variklio. Jis yra ta detalė, apie kurią kuriama strategija ir statoma komanda. Šios taisyklės galioje ne tik fiziniuose varikliuose, bet ir algoritmų varikliuose. Vienas iš didžiausių tokio tipo varikliukų su kuriuo susiduriama beveik kasdien - Google paieškos sistemos algoritmas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kiekvienos F-1 komandos vertinimo matas prasideda nuo jos kuriamo variklio. Jis yra ta detalė, apie kurią kuriama strategija ir statoma komanda. Šios taisyklės galioje ne tik fiziniuose varikliuose, bet ir algoritmų varikliuose. Vienas iš didžiausių tokio tipo varikliukų su kuriuo susiduriama beveik kasdien - Google paieškos sistemos algoritmas. Prieš mėnesį pasirodė jo atnaujinimas, kurio oficialų pranešimą galima rasti čia. Praėjo mėnuo, bet kol kas rezultatų beveik nematyti, o vartotojams klausimų iškyla gana daug. Pabandysime į juos atsakyti.
Šį techninį terminą galima apibūdinti kaip receptą, pagal kurį Google rūšiuoja milijardus internetinių puslapių, kurių tikslas - vartotojui pateikti optimalų rezultatą. Vaizdingą Google algoritmo infogramą galite rasti čia.
Kolibris - angl. “Hummingbird” - tai naujasis Google paieškos algoritmas. Pavadinimas kalba, kad jis pasižymi tikslumu ir greičiu. Atnaujinimo metu buvo atliktas visas variklio pakeitimas. Įsivaizduokite 1950 metais pagamintą automobilį, turintį puikiai veikiantį variklį, tačiau jam trūksta naujausių technologijų, efektyvaus degalų naudojimo, galbūt jis net negali naudoti bešvinio kuro. Kai Google atliko algoritmo pakeitimą, jie lyg išmetė seną variklį ir jį pakeitė visiškai nauju. Ir tai atliko taip greit, kad niekas net nepastebėjo.
Šis algoritmas pakeičia raktažodžio sąvoką. Nuo Google įkūrimo prieš 15 metų, iki dabar buvo naudojami panašaus tipo raktažodžiai, tačiau nuo šiol pereinama į paieškos sistemos ir vartotojo bendravimą. Vartotojas dabar galės klausti: “Kur netoliese galima skaniai pavalgyti dienos pietus?” ir Google jam pateiks tinkamiausius rezultatus.
Kuo tai skiriasi nuo Pingvino ar Pandos atnaujinimų?
Pingvino ir Pandos atnaujinimai buvo senojo algoritmo atnaujinimo dalys. Kitaip sakant, tai buvo variklio tobulinimas, pakeičiant filtrą ar tepalus. Kolibris yra visiškai naujas algoritmas, tačiau naudos tam tikras senesnes detales, kaip Pingviną ir Pandą.
Kada paskutinį kartą buvo įvykdytas tokio tipo atnaujinimas?
Į šį klausimą tikslaus atsakymo lyg ir nėra. 2010 metais buvo išleistas Caffeine Update, tačiau šis pasikeitimas labiau įtakojo duomenų rinkimą (indeksavimą), o ne rezultatų pateikimą. Google teigia, kad paskutinį kartą taip drastiškai vartotojų atžvilgiu algoritmas buvo pakeistas 2001 metais.
Kokią įtaką Kolibris daro vartotojams?
Vartotojams prireiks laiko, kad jie galėtų priprasti ir perprasti pokyčius. Tai lyg pirmosios dienos su naujausiu išmaniuoju telefonu, vis dar neišnaudojant visų jo galimybių. Mūsų laukia daug atnaujinimų ir taisymų, tad yra svarbu, kad vartotojai įsitrauktų į šį procesą bei tokiu būdu padėtų Google rinkti tinkamus duomenis.
Kokią įtaką Kolibris daro svetainių optimizuotojams paieškos sistemose?
Rand Fishkin Whiteboard Friday Moz skiltyje (žiurėti čia) atliko tyrimą, kuriame pristatė, kaip teisingai išnaudoti pasikeitimus. Tokio tipo pasikeitimai turėtų padėti optimizavimo įmonėms, tačiau keičiasi tam tikri raktažodžių traktavimo aspektai. Prieš tai buvusi auksinė taisyklė – rinkis “long tale” raktažodžius, kurie turi mažą konkurenciją ir daug naudingų “juice’ų” keičiasi. Tampa sunkiau optimizuoti šiuos raktažodžius, nes ilgų raktinių žodžių vaidmenį perima kolibrio frazės. Kita vertus, tai nereiškia, kad Google naikina “long tale” raktažodžius, nes tai kirstųsi su jų strategija. Nuo šiol vartotojas gauna du pasirinkimus – seną ilgą raktažodį arba naują - personalizuotą.