Švediškas stebuklas, pavadinimu „Volvo XC90“ (10)
Jis čia. Dvylika metų kurtas švediškas grynuolis „Volvo XC90“ buvo atidengtas šios valstybės širdyje – Stokholme. Visiškai švediškas, visais aspektais tobulas ir geriausias visureigis pasaulyje. „Volvo“ tuo įsitikinę. Mes – dar ne.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visiška Švedija
Naujasis XC90 yra švediškas automobilis. Jo platforma, varikliai, transmisijos, dizainas, saugumo įranga ir visi kiti automobilio atributai yra sukurti Švedijoje. Vien tik į „Volvo XC90“ kūrimą investuota suma, atitinkanti daugiau nei ketvirtį Lietuvos bendrojo vidaus produkto – 75 mlrd. Švedijos kronų (28,2 mlrd. Lt). Dauguma dalykų čia yra nauji ir iki šiol nenaudoti jokiuose „Volvo“ modeliuose. Automobilio išvaizdoje netrūksta skandinaviškų detalių. Priekiniuose žibintuose sumontuotų LED šviesų forma primena skandinavų mitologijoje populiarų Toro kūjį, interjere vyrauja medžio motyvai ir šiam kraštui būdingas minimalizmas. Įspūdingai atrodo centrinė konsolė, kur dauguma funkcijų valdomos lietimui jautriame ekrane. Mygtukų centrinėje konsolėje yra ne daugiau nei ant vairo. Žinoma, norint kad „Volvo“ būtų visiškai švediškas, pusė jo turėtų būti ne iš metalo, o iš uolienos, o automobilis turėtų laistyti vandenį – Švedijoje lyja dar dažniau nei Lietuvoje. Net 13 metų kurtas automobilis yra geriausias šiuo metu rinkoje esantis SUV, – įsitikinę „Volvo“ inžinieriai. Pirmosios kartos XC90 pasirodė dar 2002-aisiais, o šiemet modelių pardavimai dar siekė kelias dešimtis tūkstančių visame pasaulyje – tai puikiai įrodo automobilio prestižą.Keturi cilindrai
„Cilindrų lenktynėse nedalyvaujam!“, – pareiškė „Volvo“ praėjusiais metais, pristatydami naujausią „Drive-E“ variklių gamą. Jos išskirtinumas – keturi cilindrai. Visi varikliai joje turi tiek cilindrų, kad jiems suskaičiuoti nereikia visų rankos pirštų ir visi „Volvo“ greitu metu turės tokius variklius.
Tai nereiškia, kad reikia aukoti galingumą. Greičiausias „Volvo XC90“ iki 100 km/val. įsibėgės per 6,4 sek. ir išvystys 400 AG bei 640 Nm. Kaip tai įmanoma su keturių cilindrų varikliu? Pasitelkiant elektrą. Tokią galią išvystysiantis XC90 yra hibridas, turintis 4 cilindrų 320 AG išvystantį benzininį variklį bei 80 AG elektros motorą. Visureigis gali būti įkraunamas iš rozetės ir vien elektra įveikti 40 kilometrų. Neblogos ir T8 ženklą ant užpakalinės dalies turėsiančio modelio degalų sąnaudos bei CO2 emisija. 60 gramų kilometrui – šis rodiklis ne tik įleis du variklius turintį XC90 į visų miestų centrus, bet ir leis išvengti didelių ekologijos mokesčių registracijos proceso metu.
Galingiausias dyzelinis variklis taip pat nepėsčias. 225 AG ir 470 Nm – visa tai pasitelkus 4 cilindrų, 2 litrų darbinio tūrio variklį bei porą turbinų. Vidutinės jo degalų sąnaudos yra 6 l/100 km, o tai – geriausias galios bei ekonomijos santykis didelių visureigių klasėje.
Transmisijų srityje „Volvo“ mano priešingai – kuo daugiau, tuo geriau. Į visus XC90 bus montuojama 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.