Nusivylę Google reputacija vokiečiai neskuba kartu kurti autopilotų  (0)

Vokiečių automobilių koncernai, kurie jau seniai atsargiai žiūri į būtinybę dalintis su Google informacija apie klientų judėjimą, skeptiškai vertina interneto giganto šansus savarankiškai gaminti transporto priemones.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai patvirtino kompanijos Daimler AG prezidentas Dieter Zetsche, duodamas interviu naujienų agentūrai Reuters.

Jo teigimu, Google ir panašios kompanijos demonstruoja norą dalyvauti automobiliams skirtų autopilotų kūrimo srityje, tačiau jos vargu, ar pradės bepiločius automobilius gaminti savarankiškai ir dar serijiniu būdu.

Google stengiasi išstudijuoti žmogaus elgesį namuose, darbo biure ir automobilyje, ir tai yra tik įprastų žmogui aplinkų pavyzdžiai. Daimler AG vadovas mano, jog technologijų kompanijos ir automobilių gamintojai turės pasiskirstyti rolėmis ir nuspręsti, kiek kiekviena iš šalių bus įsitraukusi į automatinių valdymo sistemų kūrimo procesą.

Mercedes-Benz automobilių gamintoją trikdo tas faktas, kad Google siekia gauti kuo daugiau informacijos apie automobilių savininkus ir vairuotojus. Vokiečių kompanijos vadovo manymu, informacinis saugumas yra tokia pat svarbi rūpinimosi klientu dalis, kaip ir saugumas kelyje.

Tikėtina, kad Daimler AG vadovybei susirūpinimą dėl vairuotojų informacinio saugumo sukėlė istorijos apie Google, kuri ne kartą buvo kaltinama privačių vartotojų duomenų perdavimu JAV specialiosioms tarnyboms, kurios pasiklausydavo Vokietijos kanclerės Angelos Merkel pokalbių. Vokietijos automobilių koncernui tokie faktai, matyt, neįkvepia bendradarbiavimui su amerikiečių kompanija.

Autopilotų nauda ir perspektyvos

Mičigano universiteto transporto tyrimų laboratorijos ekspertų pateikta prognozė patvirtina tai, ką anksčiau kalbėjo vienas iš Google įkūrėjų: kuo daugiau automobilių turės automatinę valdymo sistemą, tuo mažiau bus eksploatuojama individualių transporto priemonių.

Tokia prognozė bus aktuali bent jau Jungtinių Valstijų rinkai: dabar čia vienam namų ūkiui tenka 2,1 automobilio. Kai jie turės autonomines valdymo sistemas, galima bus apsieiti 1,2 automobilio.

Automobiliais bus galima daug efektyviau naudotis, net jei jais nesidalinsime su pašaliniais žmonėmis. Viena ir ta pati transporto priemonė galės išvežioti šeimos narius ir grįžti namo, o ne užimti vietą parkavimosi aikštelėse ar prie biuro. Žinoma, jei visa tai atitiks taupaus kuro ar baterijos naudojimo reikalavimus.

Iš kitos pusės, bepiločių automobilių atsiradimas atskirais atvejais padidins jų eksploatavimo intensyvumą – žmonės galės naudotis transporto priemonėmis ir be vairuotojų pagalbos. Per metus įveikiami atstumai vidutiniškai padidės, o tai reiškia, kad nauji automobiliai bus perkami ir remontuojami dažniau.

Gamintojams ir servisams tai bus tik į naudą, kadangi kitokiu atveju poreikio automobiliui sumažėjimas galėtų kardinaliai sumažinti jų pajamas.

Žinoma, amerikiečių atliktas tyrimas aktualus būtent tam regionui. Kitose šalyse (tame tarpe ir Lietuvoje) automobilis neretai tampa fetišu, kadangi jo įsigijimas dažnai negali būti paaiškinamas jokiais racionaliais motyvais: nuosava transporto priemonė neretai yra svarbiau nei vaikai ar senatvė.

FACEIT.LT – IT Naujienos

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Faceit.lt
(6)
(0)
(6)

Komentarai (0)