Išskirtinis žaidimas kviečia išbandyti vertybių sistemą: ką lengviau parduotum - sielą ar draugus? (Video)  (0)

Faustas nori patirti, kaip jam „tampa pažinus daiktų vidinis sąryšis painus“, ir parduoda savo sielą. Kokį sandėrį sudaro žaidimo „Being Faust – Enter Mephisto“ dalyviai?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žaidimo „Being Faust – Enter Mephisto“ dalyviai turi žinoti, kokios šešios vertybės ir svajonės yra svarbiausios jų gyvenime. Šie dalykai gali tapti ranka pasiekiami – padedant įtartinai kompanijai „Mephisto & Co.“ Tereikia būti pasiruošus perleisti jai savo draugus mainais į žaidimo pinigus. Tokia sandėrio esmė – iškeisti draugus į „šlovę“, „žinias“, „meilę“ ar „šeimą“, kad ir ką žaidėjas išsirinktų iš tų dvylikos vertybių, kurias mes iškristalizavome, remdamiesi literatūros kūriniu, ir kurioms priskyrėme po dvidešimt citatų iš „Fausto“ I ar II dalies.

Kaip reikėtų įsivaizduoti premjerą, kuri įvyko 2014 metų rugsėjo pradžioje?

Premjera vyko Seulo Metropoliteno bibliotekoje, viename iš nedaugelio japoniškų kolonijinių art déco stiliaus pastatų – aplinkoje, nuostabiai tinkančioje žaidimui. Įžengę į erdvų holą, žaidėjai pirmiausia turėjo pasirašyti sutartį su „Mephisto & Co.“, kurioje buvo nurodyti ir prisijungimo prie žaidimo duomenys. Kartu su prieiga prie „Facebook“ tinklo išmaniajame telefone buvo paleistas ir individualizuotas žaidimo portalas. Išklausęs žaidimo vedėjo instrukcijas, kiekvienas žaidėjas savo išmaniajame telefone ar iPad planšetėje turėjo pažymėti šešias iš dvylikos vertybių ir surikiuoti jas pagal svarbą. Po to reikėjo išsirinkti ir sudėlioti pagal prioritetus šešis „Facebook“ draugus, kurie bus perleisti kompanijai „Mephisto & Co.“ ir vienu mygtuko paspaudimu – atsižvelgiant į jų reitingą – virs žaidimo pinigais.

O kas po to atsitiko su žaidimo pinigais?

„Bank of Mephisto“ bankomate atsispausdinę sąskaitos išrašą apie žaidimo kapitalo būklę, žaidėjai leidosi į blausiai apšviestus bibliotekos koridorius, kur ant didelių pakylų ar knygų lentynose buvo išdėliotos citatos iš „Fausto“. Pasišviesdami kišeniniu žibintuvėliu, jie ieškojo citatų, kurios atitiktų jų vertybes. Radęs tokią citatą, žaidėjas galėdavo ją įsigyti ir gauti už tai laimės taškų: kuo daugiau įsigyjama savo vertybinės kategorijos citatų, tuo daugiau gaunama laimės taškų. Jei turimo žaidimo kapitalo neužtekdavo, žaidėjui tereikėdavo perleisti „Mephisto & Co.“ dar keletą draugų.

Kiek kainuoja tokia citata?

Citatos kaina priklauso – kaip ir realiame gyvenime – nuo atitinkamos vertybės paklausos. Naujausi vertybių „reitingai“ skelbiami žaidimo ekrane, kuris primena biržą. Per bandomuosius žaidimus ir premjeros metu „meilė“ ir „šeima“ buvo brangiausios vertybės, tuo tarpu „šlovė“ ir „žinios“ neatrodė labai paklausios. Žaidimą stebi ir komentuoja žaidimo vedėjas, kuris praneša aktualias kainas, o gera žaidėjų nuotaika rūpinasi didžėjus. Po maždaug 60 minučių žaidimas baigiasi. Laimi tas, kuris gauna daugiausia laimės taškų. Per premjerą aš surinkau 1000 taškų ir maniau, kad man gana gerai sekėsi, tačiau tikrasis nugalėtojas surinko dešimtkart daugiau.

Žodžiu, visi dalyvaujantys žaidime tampa mažaisiais Faustais. O kam gi tenka Mefistofelio vaidmuo?

Mefistofelis tam tikra prasme yra pati sistema, kurią įkūnija kompanija „Mephisto & Co.“. Būtent jai žaidėjai perleidžia savo draugus, o informacija apie tai atsispindi jų sąskaitos išraše. Mefistofelis – tarsi vidinis žaidėjo balsas, raginantis nesustoti ir stiprėjantis, regis, sulig kiekviena žaidimo minute: „Nagi, iškeisk dar porą draugų, nusipirksi daugiau citatų ir galų gale būsi laimingas ir viskuo patenkintas!“

Kokie tavo, kaip žaidėjo, asmeniniai įspūdžiai?

Šiame žaidime mane žavi užslėpta kritika, nukreipta prieš kiekybinį žmonių santykių ir draugysčių pobūdį, prieš instrumentinį požiūrį į tai. Per premjerą tie žaidėjai, kurie iškeitė daugiausia draugų, buvo pakviesti į sceną. Nugalėtoja, žaidimo metu atsisveikinusi su 46 draugais, prisipažino: „Pirmą kartą, kai keičiau draugus į pinigus, dar jaučiausi keistai, po to buvo lengviau. O galiausiai norėjau tik laimėti.“ Įdomi mintis, sugrąžinanti mus prie Fausto.

Ar tikrai žaidimas vyksta socialinėse medijose?

Pačiam žaidimui būtinos „Facebook“ priemonės, taip pat nuotraukos, kuriose – žaidėjo draugai iš „Facebook“ tinklo. Matant draugų veidus, šalia kurių nurodytos kainos, ir naudojantis jais žaidimo kapitalui sukaupti, kad galėtum įsigyti citatų, apima labai keistas jausmas. Pavyzdžiui, citata „Nors daug žinau, bet viską norisi žinoti“ (vertybė – „žinios“) buvo siūloma už 9300 eurų ir galėjo atnešti 100 laimės taškų.

Ar po to pasitikrinai „Facebook“ tinkle, kurie kolegos buvo tave iškeitę?

„Facebook“ draugai, savaime suprantama, nieko nežino apie tokią „prekybą“, nes jokio grįžtamojo ryšio su šiuo tinklu nėra. „Being Faust – Enter Mephisto“ yra „tik“ žaidimas – tiek elgiantis su simboline vertybe, tiek įkeliant nuotraukas, kuriomis prisistatoma „Facebook“ tinkle. Tam tikra prasme tai ne tik žaidimas, vykstantis socialinėse medijose, bet ir žaidimas „su“ jomis. Visi skaitmeniniai raktai į žaidimo premjerą buvo išdalyti per kelias valandas, kadangi mes labai uoliai reklamavome žaidimą socialinėse medijose. Praėjus vos vienai dienai turėjome baigti registraciją ir pasiūlyti žaidėjams rinktis kitus žaidimo seansus.

Prieš tikrąją premjerą jūs intensyviai bandėte žaidimą. Ar žaidimo kūrimas pareikalavo daug sąnaudų?

Žaidimą kūrėme ilgokai, buvo nemažai korektūrinių vingių. Projektą pradėjome Brėmeno teatre su Benjaminu von Blombergu, kuris pademonstravo visiškai naują požiūrį į „Faustą“. Tai, kad kartu su dramaturgu teko taip intensyviai dirbti prie teksto, mūsų projekto partneriams buvo nauja patirtis. Mes kartu nustatėme draminius turinio parametrus, o mūsų partneris „Nolgong“ juos iškart „išvertė“ į pirmą bandomąjį žaidimą. Pirmuosius rezultatus išvydome ne scenoje, o milžiniškame stalo, antpirščių ar kortų žaidime. Mums (manau, kad ir Benjaminui von Blombergui) tai buvo visiškai nauja patirtis. Šis kūrybos etapas baigėsi daugiau kaip prieš metus, po to buvo dar daugybė bandomųjų žaidimų. Sulaukėme labai teigiamų atsiliepimų iš visų pusių – tiek iš tų, kurie nebuvo nieko girdėję apie Faustą, tiek iš teatro žmonių, kurie žinojo pjesės tekstą ir buvo matę ne vieną jos pastatymą. Nemažai pasiūlymų, kuriuos išgirdome, buvo įtraukti į galutinę žaidimo versiją.

Ar žaidimas skirtas tik Seulo gyventojams, ar jis bus žaidžiamas ir kitose pasaulio šalyse?

Žaidimą „Being Faust – Enter Mephisto“ galima žaisti (beveik) visur. Mes sąmoningai kūrėme jį taip, kad jis galėtų vykti įvairiausiose erdvėse, turint galvoje net ir techninę pusę. Techniniai dalykai veikia per nuosavą serverį, todėl nebūtinas nei plačiajuostis internetinis ryšys, nei skaitmeninio prenumeratoriaus linija. Problemų nekelia net ir tai, kad ne visur pasaulyje naudojamasi „Facebook“ tinklu. Mes kaip tik kuriame žaidimo versijas, skirtas kitoms medijoms, pavyzdžiui, WeChat ar Weibo.

Iš Pietų Korėjos 2015 m. žadimas persikėlė į Rytų Europą: gegužės pirmojoje pusėje jis vyks Prahoje, Budapešte ir Vilniuje. Kitos žaidimo datos Pietryčių ir Rytų Azijoje bei Europoje dar svarstomos. Be to, galvojama apie renginius, kuriuose įvairiose vietose susirinkę žaidėjai žaistų vieni prieš kitus.

Su Goethe’s instituto Seule programų vadovu bei vienu iš projekto sumanytojų bei iniciatorių Reimaru Volkeriu kalbėjosi Gitte Zschoch

Klasikinis Johanno Wolfgango von Goetheʼs kūrinys „Faustas“ kaip interaktyvus kompiuterinis žaidimas BEING FAUST ENTER MEPHISTO Lietuvos publikai bus pristatytas Vilniaus universiteto bibliotekos Baltojoje salėje. Žaidimas nemokamas, tereikia iš anksto užsiregistruoti naudojantis mobiliąja programėle.

Registracijos pradžia – 2015 m. gegužės 4 d.


ŽAIDIMO SEANSAI:

Gegužės 14 d. 16 val. ir 19 val.

Gegužės 15 d. 16 val. ir 19 val.

Gegužės 16 d. 12 val. ir 16 val.


ŽAIDIMO TRUKMĖ: 60–90 min.
 

Žaidimas „Being Faust – Enter Mephisto“ yra projekto „Žaidimo instinktas“ renginys. Renginių ciklu „Žaidimo instinktas“ Goethe`s institutas siekia atkreipti dėmesį į nuolat didėjančią žaidimų fenomeno reikšmę. Svarbu tai, kad apie žaidimą kalbama ir jis sutinkamas ne vien komerciniame kontekste, jis tampa ir pagrindine kultūrinio diskurso tema.

Daugiau informacijos ir registracija į žaidimą:

www.goethe.de/ins/kr/seo/prj/fau/ueb/ltindex.htm

www.facebook.com/GoetheInstitutLitauen

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(5)
(5)
(0)

Komentarai (0)