Spėkime ateitį: jau 2030 m. automobilių vairavimas bus nelegalus, o vairavimo mokykloms ateis galas  (79)

Vis daugiau pasigirstant žinių apie bepiločių automobilių kūrimą ir testavimą, galima tik įsivaizduoti, kaip šių automobilių populiarėjimas pakeis mūsų įprastą gyvenimą. Techrunch.com duomenimis, jau 2030 m. automobilių vairavimas bus nelegalus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Neliks eismo nelaimių?

Mums įprastų automobilių draudimas nebus susijęs su klimato kaita, “Uber” paslaugų išpopuliarėjimu ar tobulos visuomeninio transporto sistemos sukūrimu. Vairavimas bus neteisėtas, nes atsiras technologija, galinti užkirsti kelią skaudžioms eismo nelaimėms kelyje.

Dauguma eismo įvykių dabar kyla dėl vairuotojo kaltės. Pagrindinės priežastys – alkoholis, greičio viršijimas, išsiblaškymas. Ir nors automobilių gamintojai kasmet vis labiau tobulina saugumą užtikrinančias priemones automobiliuose (saugos diržai, oro pagalvės, antiblokavimo stabdžiai, padangų slėgio stebėjimo sistemos ir pan.), tačiau šios priemonės negali anuliuoti žmogaus klaidos tikimybės. Bepiločiai automobiliai išspręs šią problemą, tad bus žymiai saugesni už vairuojamus automobilius.

“Google” jau investuoja milžiniškas sumas į bepiločių automobilių technnologijų vystymą ir adaptaciją plačiajam vartojimui. Tad kokia “vairuojamų” automobilių ateitis? Savo futuristinėmis įžvalgomis dalinasi Linas Čeikus, LaisvalaikioDovanos.lt įkūrėjas.

Automobilio vairavimas – tik pramoga

L.Čeikus įsitikinęs, kad ateityje patys vairuosime automobilius tik pramoginiais tikslais. Šiuolaikinius automobilius pripažinus nesaugiais ir juos uždraudus, vis tiek bus siūloma patiems sėsti už įvairių automobilių vairo, tik jau specialiai įrengtose trasose. Pasak pašnekovo, tokią situaciją būtų galima palyginti su dabar egzistuojančia jodinėjimo pramoga. “Žirgų transportą”, buvusį pagrindine susisiekimo priemone, išstūmus automobiliams, jodinėjimas tapo tik pramoginio pobūdžio.

Ir tokios automobilių ateities sulauksime greičiau nei mes galime įsivaizduoti. Po keliolikos metų vairuoti “Audi”, “Toyota” ar “Volvo” galėsime tik trasoje, kaip dabar vairuojame kartingus ar keturračius. Mes pasiilgsime vairavimo malonumo, tad pramoginės automobilių vairavimo paslaugos tik populiarės. Šalia jau dabar siūlomų išskirtinių automobilių vairavimo pramogų (“Ferrari”, “Formulė”), neabejotinai atsiras ir daugiau pasiūlymų.

Vairavimo mokykloms ateis galas?

Tačiau ne tik šie pokyčiai mūsų laukia. Linas dalinasi ir dar labiau šokiruojančiomis idėjomis: jaunimas nebenorės vairuoti automobilių, nes žymiai patogiau bus būti vežamam. Todėl labai miglota atrodo vairavimo mokyklų ateitis.

Automobilis – vienas brangiausių žmogaus pirkinių, o jis nenaudojamas maždaug 96 % laiko, tad jau dabar populiarėjanti “automobilio dalinimosi” paslauga įtakoja mažėjantį automobilių skaičių keliuose. Kaip kalba LaisvalaikioDovanos.lt įkūrėjas, tikėtina, kad ateityje automobilio naudojimas tik tada, kai jo reikia, augs, nes turėti savo automobilį (net ir bepilotį), bus nepatrauklu: kam rūpintis automobilio plovimu, parkavimu prie namų ar brangiai mokėti už parkavimą mieste...

Mažėjant automobilių pirkimui, automobilių gamintojai bus priversti persiorientuoti ir adaptuoti savo paslaugas, o jei nespės adaptuotis – bankrutuos. Panaši ateitis laukia ir mažesnių automobilių prekeivių.

Pokyčiai miestuose

Mažės ir automobilių parkavimo aikštelių poreikis – atsiras daugiau erdvės miestuose. Atsilaisvinusią miesto erdvę bus galima pritaikyti kitoms reikmėms: parkų kūrimui, laisvalaikio zonų plėtojimui, gyvenamųjų namų statybai. Komercinių patalpų poreikis mažės, nes ir toliau populiarės elektroninė prekyba, darbas iš namų.

Bepiločių automobilių saugumas garantuos mažėjantį eismo įvykių skaičių. Mažiau avarijų – mažesnis automobilių detalių, autoservisų poreikis. Ko gero žlugs automobilių draudimo industrijos ir brokeriai.

Reorganizuosis ir logistikos kompanijos, kai artimoje ateityje jose galės dirbti vos keli darbuotojai, o jos operuos tūkstančius krovininių automobilių. Iš to seks mažėjantis pakelės motelių, restoranų ir kitų paslaugų, orientuotų į tolimųjų reisų vairuotojų įpročius, poreikis.

Pasak L. Čeikaus, tai toli gražu ne visi pokyčiai, laukiantys mūsų atsiradus bepiločiams automobiliams keliuose. Ir tai – nesustabdomas procesas, natūralus žmonijos progresas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(38)
(30)
(8)

Komentarai (79)