Tesla katastrofa: anksčiau ar vėliau, tai turėjo nutikti - bet kas bus dabar?  (17)

Taip turėjo nutikti. Kažkurią dieną kažkas turėjo pirmą kartą žūti kompiuterio vairuojamame automobilyje. Juo tapo Joshua Brownas, miręs Floridoje po to, kai suklydo „Tesla“ autonominio valdymo sistema.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Autonominio valdymo sistema „Autopilot“, kuri naudoja jutiklius ir kameras, kad užfiksuotų potencialias kliūtis kelyje, nepamatė priekyje esančio į kairę sukančio sunkvežimio, ir nesustabdė automobilio.

Ar tai reiškia, kad žmonės neturėtų pasitikėti autonominiais automobiliais? Greičiausiai ne – vien JAV 90 proc. žmonių keliuose miršta dėl žmonių klaidų, rašo CNN.

Nors autonominio valdymo technologija toli gražu nėra tobula, ir gali tokia niekada netapti, dauguma specialistų sutinka, kad ji jau išsaugojo gyvybių.

Saugumą reguliuojančios institucijos ir didieji automobilių gamintojai sutiko gaminti automatines stabdymo sistemas, kurios nustato, kada priekyje esantis automobilis sustoja ir stabdo automobilį net jei vairuotojas to nedaro. Tokią įranga bus diegiama visuose naujuose automobiliuose.

Statistika rodo, kad ši technologija gali padėti apsisaugoti nuo mirtinų avarijų, kuriose 2012- aisiais vien JAV žuvo 1700 žmonių ir dar 500 tūkst. buvo sužeista.

Žinoma, niekas neteigia, kad technologija padės išvengti kiekvienos avarijos. Kai jutiklių technologijos kaip ši sukombinuojamos su kitomis, atsiranda autonominio vairavimo sistema.

Pavyzdžiui, šiandieną daug automobilių turi pagalbines funkcijas, kurios padeda nepaklysti nuo kelio. Technologija naudoja kameras, kurios seka kelyje esančias linijas. Mažyčiai elektriniai motorai, prijungti prie automobilio vairavimo mechanizmų, palaiko automobilį linijų centre, kai šis nukrypsta.

Kai kameras naudojančios sistemos, radarai ir kiti jutikliai, kurie fiksuoja kelyje esančias kliūtis ir padeda palaikyti saugų atstumą, sujungiami su vadinama aktyvia autopilotine sistema, žmogus gali vairuoti greitkelyje aktyviai nevairuodamas ir nespausdamas greičio arba stabdžių pedalų.

„Mercedes-Benz“ ir „Infiniti“ be kitų gamintojų šiandieną jau siūlo tokio tipo sistemas savo automobiliuose. Vienas esminis jų sistemos aspektas – vairuotojas visuomet privalo laikyti rankas ant vairo. Jei rankos patraukiamos nuo vairo, automatinis signalas apie tai primena. Priešingu atveju sistema išsijungia ir vairuotojas privalo perimti pilną automobilio kontrolę.

Tokios sistemos tapo labai pažangios ir puikiai veikia greitkeliuose, net ir važiuojant per spūstis. Tačiau jos nesukurtos taip, kad gebėtų suvaldyti automobilį mestų gatvėse arba aktyviose sankryžose.

Dauguma automobilių gamintojų ir technologijų įmonių stengiasi sistemas sukurti taip, kad jos gerai veiktų miestuose. BMW neseniai pranešė apie planus sukurti miestams pritaikytus autonominius automobilius iki 2021-ųjų.

Greitkelis, kur žuvo Brownas, buvo itin problematiškas, nes jame automobiliai galėjo sukti į kairę kamščių metu be šviesoforo. Tokios sankryžos yra tokios pavojingos, kaip miestuose ir greitkeliuose ir ateityje kels iššūkių tiek vairuotojams, tiek autonominių automobilių inžinieriams.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(33)
(5)
(28)

Komentarai (17)