Kaip iš tikro veikia „stebuklingi“ automobilio užvedimo purškalai (Video)  (9)

Jeigu šaltą žiemos rytą jums nepavyksta užvesti automobilio, varomo benzinu, beveik visais atvejais bus kaltas nusilpęs akumuliatorius. Visgi dyzelinio variklio neužsivedimo priežasčių gali būti ne dvi ir ne trys.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Būdų, kurie padės užvesti automobilius net šalčiausią žiemos rytą, yra ne vienas. Žinoma – geriausia prižiūrėti savo automobilį. Na, o jei šaltis jus užklupo netikėtai, užvesti dyzelinį variklį šaltą žiemos rytą gali padėti chemikalai.

Tiksliau sakant, viena cheminė medžiaga, kurios pavadinimą tikrai esate girdėję – eteris. Tai – cheminis junginys, kuris yra skystis – bespalvis ir labai degus. Kai kurios eterio atmainos netgi yra puikiai tinkamos varikliams. Teigiama, kad šiek tiek modifikavus dyzelinį variklį į jį galima drąsiai pilti eterį, kuris veiks taip pat gerai kaip ir su dyzelinu.

Kaip tai susiję su šalto variklio užvedimu? Teigiama, kad į oro įsiurbimo angą įpylus šiek tiek eterio, dyzelinis variklis užsives akimirksniu, net ir esant itin žemai temperatūrai.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas teigia, kas tai nėra mitas – eteris tikrai padės užvesti dyzelinį motorą net ir esant žemiausiai temperatūrai.

„Eteris padės užvesti variklį, bet gali jį ir sugadinti, jeigu šios medžiagos bus per daug“, – tikina technikos ekspertas.

Pašnekovas taip pat paaiškina išsamiau, kas yra eterio skystis ir kodėl jis gali draugauti su dyzeliniu varikliu:

„Dyzelinas, žinia, užsiliepsnoja nuo suslėgto ir dėl to įkaitusio oro. Tad, kol variklio detalės šaltos, pasiekti dyzelino užsiliepsnojimo temperatūrą yra sunku, tam reikalingos pakaitinimo žvakės. Eterio užsiliepsnojimo temperatūra žemesnė, tad jis užsiliepsnos greičiau.

Eteris yra lakus skystis, tad, patekęs į variklį, užsiliepsnoja daug greičiau nei dyzelinas.

Bet jeigu variklis šiltas, eteris gali užsiliepsnoti per anksti, o tai gali sukelti variklio atvirkštinį sukimąsi, kitaip sakant, visiškai sugadinti variklį.“

Nors tai atrodo kaip cheminis eksperimentas, tačiau taip tikrai nėra. Specialūs automobilio užvedimo purškalai yra parduodami automobilių prekių parduotuvėse. Aerozoliniai purškalai yra prisotinti eterio ir užvesti dyzelinį variklį su jais labai nesunku.

Kaip tai atrodo, galite pažiūrėti vaizdo įraše žemiau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
Autoriai: Dainius Cubera
(24)
(6)
(18)

Komentarai (9)