Įsigijęs „iPhone 6“ pirkėjas išsižiojo: ant pakuotės jokio logotipo, o užrašai pilni klaidų (Foto) (2)
Perkant internetu reikia būti atsargiam. Net žinomas parduotuvės pavadinimas negarantuoja, kad prekė bus, kokią užsisakei. Tuo įsitikino alytiškis Arūnas T., jo manymu, vietoj „iPhone 6“ gavęs klastotę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pirmą kartą „Apple“ gaminį pirkęs vartotojas juo susigundė dėl patrauklios kainos. Tačiau telefoną „iPhone 6“ „Elektromarkt“ interneto parduotuvėje užsisakęs verslininkas Arūnas gauto siuntinio taip ir neišpakavo.
Įtarimų jam sukėlė telefono pakuotė – paprasčiausia balta dėžutė be jokių logotipų ar užrašų, ant kurios užklijuotas vienintelis lipdukas su elementariomis klaidomis.
Akis badė klaidos
„Sulaukęs siuntinio apsidžiaugiau, sumokėjau kurjeriui, bet jį atidaręs radau baltos spalvos dėžutę. Gal ten ir yra telefonas, bet kadangi ant dugno parašyta „Phone 6“, o ne „iPhone 6“, nusprendžiau celofano neplėšti, neatidarinėti.
Pasiskambinau į kitą parduotuvę, kuri prekiauja „Apple“ gaminiais, nusiunčiau jiems nuotraukas. Jie pasakė, kad tokios pakuotės dar nėra matę“, – pasakojo verslininkas.
Nesutapo ne tik gaminio pavadinimas, bet ir sąskaitoje bei ant pakuotės nurodyti modelio numeriai, su klaida parašytas angliškas terminas „Serijinis Nr.“ (vietoj „Serial no.“ nurodyta „Seiral no.“).
„Jokių užrašų, logotipų – net turguje, manau, tikroviškiau atrodančios klastotėsparduodamos“, – stebėjosi Arūnas.
„Elektromarkt“ parduotuvės Alytuje darbuotojai, pirkėjo teigimu, stebėjosi, kuo jam neįtiko pakuotė. Vis dėlto prekę jie priėmė ir sutiko grąžinti pinigus.
Arūnui susidarė įspūdis, kad tokie atvejai įprasti.
Toks atvejis – pirmas
„Elektromarkt“ atstovai patikino, kad šis atvejis ne tik išskirtinis, bet ir pirmas toks ilgametėje įmonės praktikoje. Tiesa, jie prekės nevadino klastote.
„Spręsdami pagal turimą informaciją darome prielaidą, kad gaminio pakuotė galėjo būti brokuota.
Prekyba šios partijos gaminiais jau sustabdyta, pradėtas tyrimas – aiškinamasi, ar nėra daugiau tokių galbūt brokuotų pakuočių.
Apie susiklosčiusią situaciją informavome ir produkcijos tiekėją, jis taip pat pradėjo vidinį patikrinimą“, – teigė „Elektromarkt“ komercijos direktorius Vitalijus Tarasevičius.
Jis negalėjo pasakyti, kodėl pirkėją pasiekė brokuota pakuotė.
Parduotuvė sustiprino tiekiamų prekių kontrolę, kokybės kontrolės skyriaus darbuotojai ėmė papildomai tikrinti visų gaminių partijas.
Klastotės plinta
Neseniai Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) paskelbtoje ataskaitoje nurodoma, kad vienas iš penkių mobiliųjų telefonų pasaulyje yra suklastotas, o apskritai apie 2,5 proc. visame pasaulyje parduodamos produkcijos yra padirbta.
Dėl aukštos kainos techniškai sudėtingi produktai – nešiojamieji kompiuteriai, išmanieji telefonai ir su jais susiję reikmenys – sukčiams yra patraukliausias taikinys.
Padirbti prietaisai gali būti pavojingi žmonių sveikatai ar net gyvybei.
Pavyzdžiui, suklastoti telefonai gali turėti pavojingų medžiagų – švino ir kadmio, nepatikimi prietaisų įkrovikliai sukelti gaisrą arba elektros šoką.
Lietuvos kriminalinės policijos biuro duomenimis, Lietuvoje dažniausiai prekiaujama suklastotomis parfumerijos, galanterijos prekėmis, drabužiais, avalyne, aksesuarais, žaislais ir vaistais.
Už svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą Baudžiamasis kodeksas numato baudą arba kalėjimą iki dvejų metų. O Administracinių nusižengimų kodekse nurodoma, kad už prekių ar paslaugų kokybės ir saugos reikalavimų pažeidimus įmonės vadovams gali būti skirta nuo 300 iki 560 eurų bauda, o už prekių pardavimą be dokumentų arba dokumentų klastojimą gresia nuo 300 iki 2300 eurų bauda, įskaitant prekių konfiskavimą.
Kaip pažinti brokuotą ar suklastotą prekę?
● Patikrinkite ant pakuotės esantį prekės kodą ir sąskaitoje nurodytą kodą – jie turi sutapti.
● Broką gali išduoti klaidos ant pakuotės esančiuose užrašuose (tiek išspausdintuose, tiek užklijuotuose).
● Nepriimkite prekės su pažeista pakuote arba išpakuokite ją pardavėjui matant.
● „Apple“ produktai žymimi ant pakuotės užklijuojant autentišką lipduką.
● Jei kyla bent menkiausias įtarimas dėl įsigytos prekės originalumo, nedelsdami kreipkitės į pardavėją.
● Ginčus dėl prekių kokybės nagrinėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.