Savo laiku atsisakė 3 mlrd. JAV dolerių iš „Facebook“, o dabar ne tik nebeduoda nei cento, bet ir baigia nukopijuoti (2)
Socialinių tinklų ekosistemoje vyksta arši darvinistinė kova už išlikimą – ragus surėmė „Facebook“ priklausantis „Instagram“ tinklas bei to paties „Facebook“ pasiūlytų 3 mlrd. JAV dolerių atsisakęs „Snapchat“. Žingsnis po žingsnio, „Instagram“ kopijuoja visas išskirtines „Snapchat“ funkcijas ir galimybes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prieš ketverius metus „Snapchat“ kūrėjai pasibrangino ir nesutiko parduoti „Facebook“ savo aplikacijos – gali būti, kad šiandien jie jau baigia nusigraužti nagus.
Mat dauguma tik „Snapchat“ būdingų funkcijų nepastebimai atsiranda ir „Instagram“.
Vienas akiplėšiškiausių „Facebook“ žingsnių – prieš metus pristatytas naujas „Instagram“ įrankis „Stories“.
Jis yra beveik identiškas „Snapchat“ funkcijos „Stories“ klonas – panašus ne tik pavadinimas, bet ir jo išvaizda bei funkcijos – leidžiantis savo paskyrose dalintis nuotraukomis ir filmukais, kurie po 24 valandų automatiškai ištrinami.
Ir tai tik ryškiausias pavyzdys – per pastaruosius metus „Instagram“ atsirado veidus keičiantys filtrai, virtualūs lipdukai ant nuotraukų, piešimo įrankiai, automatiškai pradingstančios nuotraukos.
Įžūlumas duoda vaisių – birželį „Instagram“ funkciją „Stories“ kasdien naudojo per 250 mln. vartotojų, o štai „Snapchat“ programėlę kasdien naudoja „vos“ 166 mln. žmonių.
Visgi dažnai būna taip, kad nukopijuotos funkcijos neveikia, kaip originaliosios. Todėl verta pažiūrėti, ar iš tiesų „Instagram“ pasisekė tinkamai perimti ir įgyvendinti originalias „Snapchat“ idėjas.
„Stories“ įrankis
„Instagram“ ši funkcija įgyvendinta patogiau – ekrano viršuje matosi draugų, besidalinančių nuotaikingomis savo nuotraukomis ar filmukais, sąrašas.
Nekokia savybė yra tai, kad „Instagram“ automatiškai keičia vieną „istoriją“ kita. Taip netyčia galima pamatyti savo „ex“ merginos vaikino filmuką, kuris sugadins dieną visiškai.
O štai „Snapchat“ automatinio paleidimo funkcija išjungta pagal nutylėjimą – patys turime paspausti draugo, kurio „istoriją“ norime pamatyti, profilio paveikslėlį.
Blogai, kad norint pamatyti „Snapchat“ istorijas, turime perbraukti kairėn išmaniojo ekraną – kiek mūsų atsidarys programėlę, norėdami pasižiūrėti, kokias gi istorijas sukūrė draugai.
„Stories“ įrankio valdymas abiejose aplikacijose gan panašus – užrašus, efektus, filtrus uždėti ant savo mini pasakojimų patogu ir paprasta.
Tiesa, „Snapchat“ leidžia nurodyti, kiek laiko kažkas gali žiūrėti mūsų sukurtą vaizdelį.
Tiesioginės žinutės
Viena pagrindinių „Snapchat“ išgarsinusių funkcijų – automatiškai išsitrinančios žinutės. Nusiuntei draugui nuotrauką ar filmuką, jis peržiūrėjo ir žinutė dingo.
Ši funkcija sukūrė puikią aplinką kvailioti ir nebijoti, kad mūsų nusiųstos žinutės vėliau bus panaudotos prieš mus. „Snapchat“ ši funkcija veikia tobulai.
Deja, susirašinėjimo aplinka per daug vaikiška ir sukelia netvarkos jausmą, o kai kurie mygtukai gana maži ir norint juos paspausti, reikia pasistengti.
Užtat „Instagram“ labiau primena įprastą susirašinėjimo aplikaciją – čia galima ne tik rašyti žinutes, bet ir dalintis nuorodomis, nuotraukomis ar pakomentuoti po draugo įkeltu vaizdeliu. Todėl automatiškai dingstančios žinutės atrodo kaip bereikalinga funkcija – ko gero, retas vartotojas naudosis ja.
Be to, norint patekti į tiesioginių žinučių langą „Instagram“ reikia kelis kartus patapšnoti ir pabraukyti ekraną.
Portretų efektai
Tai dar viena geniali „Snapchat“ funkcija, leidusi šiam socialiniam tinklui taip greitai išpopuliarėti. Šuniuko snukelio animacija ant veido nuotraukoje arba apkeisti dviejų žmonių veidai juokina tiek mažus, tiek didelius.
„Snapchat“ veidų efektai yra žaismingesni bei įdomiau animuoti nei analogiški „Instagram“ filtrai, kurie yra labiau statiški.
Apskritai, net nelabai patogu matyti, kaip įžūliai šią funkciją „Instagram“ nukopijavo nuo „Snapchat“. Visgi „Instagram“ kūrėjus verta pagirti už tai, kad ant veidų uždedami efektai estetiški ir juose daugiau dėmesio skirta detalėms.
„Snapchat“ prieš „Instagram“ laimi ir dėl efektų, kurie retušuoja mūsų portretus, pavyzdžiui, išlygina odą, ją pašviesina, padidina akis ir paryškina blakstienas. Pastarosios programėlės kūrėjai susilaikė nuo tokių mūsų tuštybę skatinančių įrankių.
Tačiau kas gi atsisakys bent nuotraukoje pamatyti save jaunesniu, lieknesniu ir gražesniu? Tad „Snapchat“ čia laimi į vienus vartus.
Lipdukai ir filtrai
„Instagram“ šioje vietoje pasirinko paprastumą ir santūrumą – aplikacija leidžia savo nuotraukas patobulinti įvairiais spalviniais filtrais, kurie pakeičia vaizdelių nuotaiką.
Taip pat čia yra keletas virtualių lipdukų, kuriais galime papuošti savo nuotraukas. Aplikacijos kūrėjai neskuba pildyti šio arsenalo, tad ilgainiui filtrais ir lipdukais papuoštos nuotraukos pradeda kartotis ir gali nusibosti.
O štai „Snapchat“ kūrėjai pasirinko perteklių – nuotraukų filtrų, lipdukų ir visokio plauko „emotikonų“ kiekis aplikacijoje apstu. Visgi ilgainiui ši chaotiška gausa pradeda varginti ir gluminti, be to, dalis šių „papuošimų“ atrodo gan atmestinai sukurti.
Piešimas ant nuotraukų
Be jokių kalbų „Instagram“ pirštu piešti ar rašyti ant nuotraukų patogiau ir rezultatai gražesni. Galima pasirinkti iš kelių tipų virtualių rašiklių, daugybės spalvų bei kitų efektų.
Be to, „Instagram“ ranka darytus užrašus pagražina, todėl malonu į juos žiūrėti. O jei dar tie užrašai šviečia neoninėmis spalvomis...
„Snapchat“ kūrėjai šioje vietoje nieko nekeitė nuo pat aplikacijos paleidimo – tad čia rasime tik minimalias galimybes užrašams ir piešiniams ant nuotraukų.
Kiti įrankiai
„Instagram“ turi vieną labai smagią funkciją – „Boomerang“, kai nufilmuotas trumpas epizodas yra sukamas į priekį ir paskui atgal.
Pavyzdžiui, nufilmuojame, kaip draugas užpučia žvakutes ant gimtadienio torto, o „Boomerang“ sukuria filmuką, kuriame matome, kaip po to draugas vėl įkvepia ir žvakutės užsidega. Ši funkcija iš pirmo žvilgsnio paprastus vaizdelius padaro įstabesniais.
O štai „Snapchat“ gali pasigirti papildytosios realybės efektais, kai nufilmuotas realaus pasaulio vaizdas papuošiamas animuotu virtualiu objektu ar personažu. Šiuo įrankiu galima sukurti tikrai įspūdingus ir juokingus vaizdelius, kuriais nustebinsime ne vieną.
Išvados
Kol kas sudėtinga pasakyti, kokia ateitis laukia abiejų programėlių. „Facebook“ globojama ir finansuojama „Instagram“ komanda intensyviai tobulina savo kūrinį ir įžūliai kopijuoja „Snapchat“ funkcijas.
O štai pastarosios kūrėjai stengiasi per daug nesiblaško ir remiasi laiko patikrintais, populiarumą „Snapchat“ atnešusiais sprendimais. O gal jie tiesiog užmigo ant laurų?
Bet kokiu atveju, „Instagram“ išlieka šiek tiek santūresnė nei chaotiška ir vėjavaikiška „Snapchat“. Panašiai galima būtų apibūdinti ir žmones, naudojančius vieną arba kitą aplikaciją.